Τις τελευταίες μέρες μια «φάρσα» ή «απάτη» κυκλοφορεί στα βρετανικά και όχι μόνο media: Ένα θεματικό πάρκο στη Γλασκώβη, που είχε πλασαριστεί εντυπωσιακά ως μια «διαδραστική» και «εμβυθιστική» οικογενειακή εμπειρία βγαλμένη από την ταινία «Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας», αποδείχθηκε ίσως το πιο μίζερο όλων των εποχών, παρόλο που η είσοδος κόστιζε 35 λίρες το άτομο.
Ενώ η ιστοσελίδα του «Willy’s Chocolate Experience» έδειχνε φανταστικούς κόσμους γεμάτους χρώματα και γλυκά, αυτό που αντίκρισαν την ημέρα των εγκαινίων οι άτυχοι επισκέπτες, μικροί και μεγάλοι, ήταν «κάτι παραπάνω από μια ερειπωμένη, άδεια αποθήκη», σύμφωνα με μαρτυρίες στο BBC, στην οποία μια χούφτα αμήχανοι ηθοποιοί προσπαθούσαν να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούσαν με μερικά φτηνά αξεσουάρ και ένα φουσκωτό κάστρο παιδότοπου.
Η διοργανώτρια εταιρεία δεν κατάφερε καν να ανταποκριθεί στην υπόσχεση των γλυκών κερασμάτων που έδινε μέσα από τη σελίδα της: αντί για σιντριβάνια σοκολάτας και «σοκολατένιες» λιχουδιές τα παιδιά σερβιρίστηκαν μισό ποτήρι λεμονάδα και μια χούφτα ζελεδάκια.
Ενώ η ιστοσελίδα του «Willy’s Chocolate Experience» έδειχνε φανταστικούς κόσμους γεμάτους χρώματα και γλυκά, αυτό που αντίκρισαν την ημέρα των εγκαινίων οι άτυχοι επισκέπτες, μικροί και μεγάλοι, ήταν «κάτι παραπάνω από μια ερειπωμένη, άδεια αποθήκη».
Τα πνεύματα οξύνθηκαν τόσο από τους οργισμένους επισκέπτες, που ήρθε η αστυνομία και μέσα σε λίγες ώρες το θεματικό πάρκο είχε κατεβάσει ρολά.
Μια συνέπεια χειρότερη κι από τη σπατάλη χρημάτων ήταν, αναμφίβολα, η απογοήτευση των μικρών επισκεπτών που θα περίμεναν να συναντήσουν έναν μικρό παράδεισο. Έτσι, έχουν κυκλοφορήσει σκηνές όπου γονείς κατηγορούν τους διοργανωτές ότι «κορόιδεψαν τα παιδιά».
Μετά το εσπευσμένο κλείσιμο του πάρκου ένας από τους ηθοποιούς που είχαν προσληφθεί, ο Paul Connell, είπε ότι τού έδωσαν σαν σενάριο «15 σελίδες γεμάτες ανοησίες, γραμμένες σε πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης». Κάποιοι αποκάλυψαν ότι η αμοιβή που είχαν συμφωνήσει για ένα Σαββατοκύριακο ήταν 500 λίρες, αλλά πλέον αμφέβαλλαν αν θα έβλεπαν ποτέ αυτά τα χρήματα.
Στο θεματικό πάρκο-φάρσα υπήρχε ακόμα και ένας χαρακτήρας που δεν προβλεπόταν ούτε από τις ταινίες ούτε από τα βιβλία της σειράς. Ενώ μια άλλη ηθοποιός, η Kirsty Paterson, είπε στους δημοσιογράφους ότι όταν τα ζελεδάκια κόντευαν να τελειώσουν, της έδωσαν οδηγίες να δίνει μόλις τρία σε κάθε παιδί. Όπως υποστήριξε, όταν αποδέχτηκε την πρόταση να συμμετέχει, δεν είχε ιδέα πού έμπλεκε: «Νόμιζα ότι θα υπήρχε κόσμος να δουλεύει όλη νύχτα για να φτιάξει το μέρος, αλλά αυτό δεν συνέβη».
Η διοργανώτρια εταιρεία, House of Illuminati, προσπαθώντας να ηρεμήσει τα πνεύματα, διαβεβαίωσε ότι θα επιστραφούν τα χρήματα σε όσους αγόρασαν εισιτήρια. Παραδέχτηκε ωστόσο ότι οι παραπλανητικές εικόνες που είχαν χρησιμοποιηθεί στην προώθηση του event είχαν κατασκευαστεί με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.
Το παραπάνω γεγονός μπορεί να μη συνέβη στην Ελλάδα αλλά στη Σκωτία, πόσοι όμως από εμάς έχουμε πληρώσει μια μικρή περιουσία για εκδηλώσεις και δραστηριότητες που αποδείχθηκαν αρπαχτές; Ειδικά στην εποχή που στην προώθηση ενός event έχει επιστρατευτεί και η τεχνητή νοημοσύνη, οι δυνατότητες παραπλάνησης του κοινού είναι πολλαπλάσιες.
Το παραπάνω γεγονός μπορεί να μη συνέβη στην Ελλάδα αλλά στη Σκωτία, πόσοι όμως από εμάς έχουμε πληρώσει μια μικρή περιουσία για εκδηλώσεις και δραστηριότητες που αποδείχθηκαν αρπαχτές; Ειδικά στην εποχή που στην προώθηση ενός event έχει επιστρατευτεί και η τεχνητή νοημοσύνη, οι δυνατότητες παραπλάνησης του κοινού είναι πολλαπλάσιες.
Ας ελπίσουμε όμως τουλάχιστον με τη δημοσιότητα που παίρνουν πλέον τέτοιες κραυγαλέες προσπάθειες κερδοσκοπίας, μέσα από τα social και τα παραδοσιακά media, να περιοριστούν στο μέλλον. Όπως σχολίασε σχετικά και η σύμβουλος τεχνολογίας Ivana Bartoletti: «Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη μάς επιτρέπει να δημιουργήσουμε υπέροχες εικόνες, αυτή η ιστορία δίνει ένα μάθημα σε όλες τις ομάδες μάρκετινγκ: ότι πρόκειται για ένα εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιείται υπεύθυνα».
Δείτε ένα σχετικό ρεπορτάζ από το επίμαχο θεματικό πάρκο: