Ολοκληρώθηκε η συζήτηση γύρω από τη γυναικεία ευεξία και την ψυχική υγεία στο Marie Claire Power Trip, που διεξάχθηκε την Τρίτη 30 Μαΐου, στο Cape Sounio.
Η κορυφαία εκδήλωση δικτύωσης και ανταλλαγής απόψεων ανάμεσα σε εξέχουσες ομιλήτριες μεταδόθηκε ζωντανά από το marieclaire.gr. Η κεντρική θεματική του ήταν Ψυχική Υγεία & Ευεξία, με κύριους άξονες συζήτησης την ποιότητα ζωής, το σπάσιμο των στερεοτύπων, τις επιπτώσεις της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, την ψυχική υγεία των γυναικών που εργάζονται στο χώρο του θεάματος, καθώς και το εργασιακό burnout.
H Νia Vardalos είχε μια συζήτηση με τη Γαλάτεια Λασκαράκη, editor in Chief του Μarie Claire Greece, με θέμα «Η σημασία του να ελέγχεις το αφήγημά σου». Η ελληνικής καταγωγής ηθοποιός, σκηνοθέτις, σεναριογράφος και παραγωγός, που υπογράφει τη θρυλική σειρά ταινιών «My Big Fat Greek Wedding» συνομίλησε με τη Γαλάτεια Λασκαράκη για το νέο φιλμ της σειράς, «My Big Fat Greek Wedding 3», που έρχεται στους κινηματογράφους στις 8 Σεπτεμβρίου 2023, για τα γυρίσματα, το πώς την επηρέασαν οι ρίζες στην καλλιτεχνική εξέλιξή της, αλλά και τη σχέση με την υιοθετημένη κόρη της, έφηβη πλέον.
Για τα γυρίσματα του «My Big Fat Greek Wedding 3» στην Ελλάδα και το στόρι της ταινίας:
«Ήταν πολύ σημαντικό να κάνω τα γυρίσματα εδώ. Είμαστε Έλληνες, ερχόμαστε εδώ για διακοπές, αλλά δεν είναι το ίδιο να δουλεύουμε εδώ. Στο νέο φιλμ, που είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Michael Constantine [τον πρωταγωνιστή των προηγούμενων ταινιών που πέθανε το 2021], ο πατέρας της Τούλας έχει πεθάνει και θέλουμε να πάμε στο χωριό του να το δούμε».
Για το πώς επηρέασε η καταγωγή την καλλιτεχνική διαδρομή της:
Η Ελληνίδα δημιουργός ανακάλυψε ότι τόσο η εξωτερική εμφάνιση όσο και η καταγωγή της περιόριζαν καθοριστικά τις επιλογές της στο θέατρο, όπου είχε δουλέψει για χρόνια. Της έλεγαν ότι «δεν είσαι μαύρη, δεν είσαι Λατίνα, δεν είσαι Ασιάτισσα, δεν μπορείς να βρεις δουλειά. Έμεινα και δεν ήξερα τι να πω. Δεν πρέπει να αφήνουμε σε κανέναν να μας λέει πού ανήκουμε και τι μπορούμε να είμαστε.
»Δανείστηκα το κομπιούτερ ενός φίλου -δεν είχαμε λεφτά τότε- και έγραψα το σενάριο σε τρεις εβδομάδες. Έγραψα κάθε ιστορία που ακούω εδώ και χρόνια στην οικογένειά μου – η οικογένειά μου είναι τρελή, όπως και η δική σας».
«Δανείστηκα το κομπιούτερ ενός φίλου -δεν είχαμε λεφτά τότε- και έγραψα το σενάριο σε τρεις εβδομάδες. Έγραψα κάθε ιστορία που ακούω εδώ και χρόνια στην οικογένειά μου – η οικογένειά μου είναι τρελή, όπως και η δική σας».
Άρχισε να στέλνει το σενάριο σε διάφορους παραγωγούς, αλλά η απόρριψη ερχόταν η μία μετά την άλλη. Τότε, πήρε την εξής απόφαση: «Αν δεν χτυπήσει το τηλέφωνο για δουλειά, τηλεφώνησε στον εαυτό σου». Σε μια περίοδο λοιπόν που έβγαζε τα προς το ζην δανείζοντας τη φωνή της σε διαφημιστικά σποτ, νοίκιασε ένα θέατρο και έκανε μια παράσταση. Ο κόσμος που ερχόταν την παρακίνησε να κάνει την παράσταση ταινία. Η καθοριστική στιγμή ήρθε όταν της τηλεφώνησε ο Tom Xanks και της έκανε την ίδια πρόταση. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.
Για τη δική της διαδρομή στη μητρότητα:
Η Vardalos έχει γράψει ένα βιβλίο με τίτλο «Και ξαφνικά μαμά», όπου αφηγείται την προσωπική της εμπειρία από τη μητρότητα, που μπήκε στη ζωή της όταν υιοθέτησε ένα κοριτσάκι τριών ετών, σήμερα στην εφηβεία. «Όταν έμαθα για την επιλογή της υιοθεσίας, σκέφτηκα ότι ήταν το ιδανικό. Γιατί είναι τόσο δύσκολο να υιοθετήσεις στις ΗΠΑ; Γιατί χρειαζόμαστε κοινωνικούς λειτουργούς για να ελέγχουν το παρελθόν των οικογενειών. Στις ΗΠΑ δεν πληρώνουμε για δασκάλους, για κοινωνικούς λειτουργούς. Πληρώνουμε για τα λάθος πράγματα.
»Τώρα η κόρη μου είναι 17 ετών. Δεν είναι κακό, βασικά, να έχεις μια έφηβη σπίτι. Η κόρη μου είναι πολύ καλός άνθρωπος!».
«Όταν έμαθα για την επιλογή της υιοθεσίας, σκέφτηκα ότι ήταν το ιδανικό. Γιατί είναι τόσο δύσκολο να υιοθετήσεις στις ΗΠΑ; Γιατί χρειαζόμαστε κοινωνικούς λειτουργούς για να ελέγχουν το παρελθόν των οικογενειών. Στις ΗΠΑ δεν πληρώνουμε για δασκάλους, για κοινωνικούς λειτουργούς. Πληρώνουμε για τα λάθος πράγματα».
Για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονοι γονείς:
«Μεγαλώνοντας εμείς δεν είχαμε πρόσβαση στην πορνογραφία μεγαλώνοντας. Είχαμε μόνο έναν παράξενο ξάδερφο, με ένα πορνοπεριοδικό στο δωμάτιό του. Σήμερα τα παιδιά κάνουν κλικ και τους εμφανίζεται η πορνογραφία. Ο μόνος τρόπος να το αντιμετωπίσεις ως γονιός είναι η διαρκής συζήτηση με το παιδί σου. Όπως είναι δική σου επιλογή να αποκτήσεις ένα βιολογικό παιδί ή να υιοθετήσεις παιδί, έτσι είναι και επιλογή σου να δεις πορνό. Δεν είναι όμως επιλογή σου, ως γυναίκα, να κάνεις πορνό. Αυτές τις γυναίκες τις λυπάμαι. Στο πορνό παρακολουθείς μια γυναίκα που, με έναν τρόπο, αντιμετωπίζεται σαν αντικείμενο».
Για το δικό της μυστικό επιτυχίας της συγγραφής:
«Γράψε ό,τι ξέρεις και όχι ό,τι πιστεύεις ότι θα πουλήσει. Ό,τι βγαίνει από την καρδιά σου. Ο πιο ντροπαλός άνθρωπος που κάθεται πίσω πίσω είναι αυτός που θα έχει συχνά την πιο ενδιαφέρουσα ιστορία. Είναι δύσκολο να βρεις το χρόνο και την προσοχή, πρέπει να είσαι πειθαρχημένος, αλλά όλοι έχουν μια ιστορία να αφηγηθούν. Όταν σου συμβαίνει κάτι κακό ή βλέπεις κάτι κακό να συμβαίνει ή έχεις κάποιον άνθρωπο με προβλήματα στην οικογένειά σου, όλα αυτά παρουσιάζουν για εμένα ενδιαφέρον».
Για το παρελθόν της ως παιδί μεταναστών στον Καναδά:
«Στα 1950 οι γονείς μου δεν είχαν άλλη επιλογή παρά να φύγουν από την Ελλάδα, δεν υπήρχε φαγητό στο τραπέζι. Έπρεπε να μεταναστεύσουν για να βρουν δουλειά. Όλα τα παιδιά των μεταναστών μεγαλώνοντας συνηθίζαμε να πειράζουμε τους γονείς μας, γιατί όλοι οι Έλληνες είχαν αγάλματα στον κήπο τους! Για εμάς, τους Έλληνες της διασποράς, ο χρόνος έχει σταματήσει στο 1950, ενώ εδώ προχωράει».
«Γράψε ό,τι ξέρεις και όχι ό,τι πιστεύεις ότι θα πουλήσει. Ό,τι βγαίνει από την καρδιά σου. Ο πιο ντροπαλός άνθρωπος που κάθεται πίσω πίσω είναι αυτός που θα έχει συχνά την πιο ενδιαφέρουσα ιστορία».
Δείτε τη συζήτηση της Nia Vardalos με τη Γαλάτεια Λασκαράκη:
Για ένα περιστατικό-μάθημα ζωής:
Η Nia Vardalos μοιράστηκε με το κοινό του συνεδρίου ένα περιστατικό που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο βλέπει τα πράγματα. Κάποια στιγμή στη γειτονιά της ερχόταν ένα food truck που την ενοχλούσε με τη φασαρία που έκανε. Μια μέρα, έχασε και τα κλειδιά της και το πορτοφόλι της και ένιωσε να πελαγώνει. Της τα έφερε τελικά μια άγνωστη γυναίκα. «Τη ρωτάω, πού βρήκες τα κλειδιά και το πορτοφόλι; Ζεις στον ίδιο δρόμο με εμένα; Όχι, μου απάντησε, οδηγώ ένα food truck. Στα μάτια της τότε είδα μια εργαζόμενη μητέρα».
Όπως εξήγησε η Nia Vardalos: «Από τις γυναίκες περιμένουν να τα κάνουμε όλα. Με ρωτούν στις συνεντεύξεις πώς εξισορροπώ δουλειά και οικογένεια, αλλά δεν ρωτούν τους άντρες το ίδιο πράγμα. Περιμένουμε και οι άλλοι πολλά από εμάς και εμείς πάρα πολλά από τον εαυτό μας».
«Από τις γυναίκες περιμένουν να τα κάνουμε όλα. Με ρωτούν στις συνεντεύξεις πώς εξισορροπώ δουλειά και οικογένεια, αλλά δεν ρωτούν τους άντρες το ίδιο πράγμα. Περιμένουμε και οι άλλοι πολλά από εμάς και εμείς πάρα πολλά από τον εαυτό μας».
Τι της δίνει ηρεμία ψυχής;
Το να ξυπνάει καθημερινά δύο ώρες πριν από την κόρη της, να πηγαίνει να ασκείται και μετά να επιστρέφει και να αφοσιώνεται στο γράψιμο. Να μπαίνει στην κουζίνα και να μαγειρεύει, κάτι που έμαθε από τη μητέρα της. Και το να επισκέπτεται την Ελλάδα: «Αμέσως μόλις ήρθα εδώ, σε αυτό το ξενοδοχείο και στη θάλασσα, ηρέμησα. Είναι απίστευτο. Στην Αμερική δεν έχουμε ό,τι έχουμε εδώ, αυτή τη θάλασσα και όλες αυτές τις μυρωδιές. Το φιλότιμο, που έχουμε εμείς οι Έλληνες».
Παρακολουθήστε όλο το συνέδριο:
Marie Claire – Power Trip from MarieClaire.gr on Vimeo.
Διαβάστε εδώ αναλυτικά τα θέματα συζήτησης, τις ομιλήτριες και το πρόγραμμα