Η Νόνικα Γαληνέα άφησε την τελευταία της πνοή σε ηλικία 84 ετών, λίγες ημέρες πριν γιορτάσει τα γενέθλιά της. Τη δυσάρεστη είδηση έκανε γνωστή η κοσμικογράφος Χριστίνα Πολίτη μέσα από το Instagram της.
«Αντίο αγαπημένη Nόνικα. Ήσουν πραγματικά one of a kind», έγραψε σημειώνοντας ότι η Νόνικα Γαληνέα ήταν ένας θρύλος.
Πότε θα γίνει η κηδεία της
Η κηδεία της Νόνικα Γαληνέα θα γίνει την Τρίτη 6 Ιουνίου, στη 1 το μεσημέρι, από το Α΄ Νεκροταφείο. Θερμή παράκληση της οικογένειας να μην εισέλθουν κάμερες στον χώρο του νεκροταφείου.
Επιθυμία της Γαληνέα ήταν, όταν φύγει από την ζωή, αντί στεφάνων τα χρήματα να δοθούν για τους σκοπούς του Ιδρύματος «Το σπίτι του ηθοποιού».
Ποια ήταν η Νόνικα Γαληνέα
Η Νόνικα (Αντιγόνη) Γαληνέα γεννήθηκε στην Αθήνα στις 8 Ιουνίου 1938. Ήταν ηθοποιός, συγγραφέας, μεταφράστρια και επιχειρηματίας.
Ο πατέρας της ήταν ο Πέτρος Γαληνέας, δικηγόρος από την Καρδαμύλη της Μάνης ο οποίος διετέλεσε διευθυντής των Μύλων Αγίου Γεωργίου. Αργότερα διατηρούσε γραφείο στην οδό Νίκης όπου διαχειριζόταν περιουσιακά στοιχεία της οικογένειας Μυταράκη από όπου προερχόταν η δεύτερη σύζυγός του.
Μητέρα της η Θεοδοσία (Dorette) Kαραϊωσηφόγλου (1912-2010) η οποία μετά τον χωρισμού της από τον Πέτρο Γαληνέα, παντρεύτηκε τον Αλέξανδρο Παναγιωτόπουλο με τον οποίο απέκτησε ένα γιο. Τρίτος σύζυγός της ήταν ο εφοπλιστής και τραπεζίτης Στρατής Ανδρεάδης (1905-1989).
Η Νόνικα Γαληνέα φοίτησε στο δημοτικό σχολείο Μακρή και στην ηλικία των 14 ετών μεταγράφηκε στη Φλωρεντία. Τον επόμενο χρόνο πήγε στο αγγλικό σχολείο Montre-Satelard School στην Ελβετία, και στην ηλικία των 18 εγγράφηκε στο Densons Secretarial College στο Λονδίνο. Κατόπιν σπούδασε στο Weber Douglas School of Singing and dramatic art.
Ο γάμος με τον Νίκο Μουτούση
Η Νόνικα Γαληνέα είχε παντρευτεί τον νευρολόγο Νίκο Μουτούση. Οι δυο τους έζησαν στο Παρίσι για 5 χρόνια όπου απέκτησαν μαζί τρεις κόρες τις δίδυμες Αλεξία και Αριέττα και την Μαρία-Αμαλία.
Ο θυελλώδης έρωτας με τον Αλέκο Αλεξανδράκη
Ο Αλέκος Αλεξανδράκης και η Νόνικα Γαληνέα ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή ζευγάρια τόσο στη ζωή όσο και το θέατρο για περισσότερα από είκοσι χρόνια.
Μιλώντας για τη γνωριμία τους η Νόνικα Γαληνέα είχε πει σχετικά με τη γνωριμία τους: «Γνωριστήκαμε το καλοκαίρι του 1969, τότε που πρωτοδουλέψαμε στο θέατρο “Μετροπόλιταν” της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, στα “Μεγάλα Χρόνια” του Γεωργίου Ρούσσου. Εγώ ήμουν σε διάσταση από πολύ καιρό και εκείνη την εποχή έβγαινε επιτέλους το διαζύγιό μου. Ο Αλέκος ήταν πάντα ο πρώτος που ερχόταν στην πρόβα και ο τελευταίος που έφευγε. Ήξερα πως ήταν παντρεμένος και πως είχε ένα αγοράκι. Δεν είχαμε ανταλλάξει ποτέ κουβέντα εκτός από καλημέρα και επειδή δεν τολμούσα να τον κοιτάω, πήγαινα από πίσω του και κοίταζα το σβέρκο και τα μαλλιά του.
Ήταν πολύ ωραίος. Ένιωθα μεγάλη έλξη, αλλά ποτέ δεν φανταζόμουν πως μια μέρα, σύντομα, θα είμαστε ζευγάρι. Δε φανταζόμουν καν πως του άρεσα. Την πρώτη φορά που μου μίλησε στην πρόβα μού είπε: “Καλοκαίρι με τη Μόνικα”. Του είπα: “Μόνο που εμένα με λένε Νόνικα”. Και μου απάντησε: “Το ξέρω”. Δεν μίλαγε ο άτιμος και εγώ ήμουν τρισχειρότερη. Έλεγα από μέσα μου: “Αντίσταση, βάλε αντίσταση, θα γίνεις ρεζίλι…”. Αυτό που αισθανόμουν μέρα με τη μέρα μεγάλωνε».
Στο Θέατρο «Μετροπόλιταν» η Γαληνέα μοιραζόταν το καμαρίνι της με την Νίκη Τριανταφυλλίδη, την πρωταγωνίστρια του έργου.
«Δεν είχα καταλάβει πως δεν με άντεχε. Έδειχνε άγγελος επί της γης, αλλά πρέπει να είχε διαισθανθεί ότι άρεσα στον Αλεξανδράκη. Ένα βράδυ, στις 29 Ιουνίου 1969, μέρα Σάββατο, βγαίνοντας απ’ το καμαρίνι μας με κλείδωσε μέσα και έφυγε. Άρχισα να φωνάζω. Ο φύλακας δεν υπήρχε περίπτωση να με ακούσει. Αν και φορούσε διπλά ακουστικά, ήταν θεόκουφος. Και με άκουσε ο Αλεξανδράκης από τη μάντρα, δύο τετράγωνα πιο κάτω, όπου είχε πάει να πάρει το αυτοκίνητό του. Γύρισε πίσω και μου άνοιξε μαζί με το φύλακα, γιατί η άλλη είχε βάλει λουκέτο.
Του είπα πως δεν είχα αυτοκίνητο, παρόλο που είχα, ένα κάμπριο Triumph διθέσιο, το οποίο μόλις είχα πάρει. Το είχα στην ίδια μάντρα που είχε κι εκείνος το δικό του, αλλά μια και ο Αλέκος έμενε στη Γλυφάδα κι εγώ στον Αστέρα της Γλυφάδας με πήγε εκείνος. Στη διαδρομή έτρεμα ολόκληρη από τρακ και νόμιζα πως θα τρελαινόμουν. Όταν βγήκε απ’ το αυτοκίνητο για να με καληνυχτίσει, του είπα (πώς το τόλμησα ούτε ξέρω): “Φίλησέ με”. Εκείνος μου είπε: ”Άσ’ το καλύτερα”, και το επόμενο πράγμα που θυμάμαι είναι ότι βρεθήκαμε κάτω από ένα δέντρο, ενώ τ’ αυτοκίνητα περνούσαν το ένα πίσω απ’ τ’ άλλο ρίχνοντας τα φώτα τους πάνω μας….».
Τι κι αν ήταν παντρεμένος και η γυναίκα του έγκυος: «Έπαθα ερωτικό αμόκ!»
Σύντομα ο γάμος του Αλεξανδράκη ήταν παρελθόν. «Έφυγε από το σπίτι του και ήρθε να μείνει μαζί μου. Η γυναίκα του, ένας αξιοπρεπέστατος άνθρωπος, γύρισε στην Ελβετία με τα δυο τους παιδιά».
Το ζευγάρι ήταν αχώριστο στη ζωή και στο θέατρο για περισσότερα από είκοσι χρόνια, γράφοντας ιστορία με παραστάσεις όπως το Κάθε χρόνο τέτοια μέρα, Μάρτυς κατηγορίας, Καινούργια σελίδα.
Το 1986 το θεατρικό ζευγάρι εγκαταστάθηκε στο θέατρο «Ιλίσσια», το οποίο ανακαίνισε εξ ολοκλήρου. Εκεί ανέβηκαν παραστάσεις που άφησαν εποχή, ανάμεσά τους η Επιστροφή της γηραιάς κυρίας και η Ευαίσθητη ισορροπία. Ο κύκλος ωστόσο έκλεισε στις αρχές της δεκαετίας του ’90. «Χωρίσαμε με τον Αλέκο με πολύ κόπο, διατηρώντας πάντα μια πολύ ουσιαστική σχέση και αντιμετωπίζοντας τον χωρισμό μας με αλήθεια και σεβασμό. Αυτό έσωσε τη σχέση μας».
Ο Αλέκος Αλεξανδράκης μετά τη Νόνικα έκλεισε ως άντρας, αφού μετά τον χωρισμό προτίμησε να πορευτεί ολομόναχος. «Αισθάνθηκα πως είχα μεγαλώσει αρκετά για να συνεχίσω με κάποια άλλη γυναίκα στο πλευρό μου», είχε δηλώσει ο ίδιος σε συνέντευξή του.
Η σπουδαία της καριέρα, το Λονδίνο και το Μέγαρο
Η σταδιοδρομία της ξεκινάει το 1963 με εξετάσεις στο Θέατρο Τέχνης, όπου η πρώτη της παράσταση ήταν με τους Όρνιθες του Αριστοφάνη. Συνεργαζόταν με τον Κάρολο Κουν, την Κατίνα Παξινού, τον Δημήτρη Χορν, την Άννα Συνοδινού, τον Αλέξη Μινωτή, τον Δημήτρη Μυράτ κ.ά.
Από το 1969 έζησε και συνεργάστηκε με τον Αλέκο Αλεξανδράκη. Μαζί, δημιούργησαν δύο θεατρικές σκηνές, το Θέατρο Ιλίσια και το Στούντιο Ιλίσια.
Στη συνέχεια συνεργάστηκε με το Εθνικό θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Αμφιθέατρο ενώ παράλληλα έκανε πολλές συνεργασίες με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και παραστάσεις στη Μεγάλη και στη Μικρή Επίδαυρο καθώς και στο Κόβεντ Γκάρντεν στο Λονδίνο.
Έχει συνεργαστεί με αναγνωρισμένους καλλιτέχνες όπως ο Μίνως Βολανάκης, ο Γιάννης Κόκκος, ο Σπύρος Ευαγγελάτος, ο Μιχάλης Κακογιάννης, ο Ανδρέας Βουτσινάς, ο Stuart Burge, ο Διονύσης Φωτόπουλος, η Θεώνη Βαχλιώτη-Όλντριτζ, ο Νίκος Πετρόπουλος κ.ά.
Κατά τη διάρκεια όλων αυτών των ετών, ένα μεγάλο διάστημα του χρόνου της ζει στο Λονδίνο. Έχει μεταφράσει δεκαεπτά θεατρικά έργα, πολλά εκ των οποίων έχουν δημοσιευτεί. Έχει εκδώσει την αυτοβιογραφία της σε βιβλίο με τίτλο Η ζωή μου (εκδόσεις Λιβάνη 2005) όπως και το βιβλίο Επέστρεφε (εκδόσεις Ιανός, 2007).
Το 2006, βραβεύτηκε με το έπαθλο «Κυβέλη», για την προσφορά της στο ελληνικό θέατρο.
Είναι η πρώτη Ελληνίδα που έχει 50 χρόνια συνεχή παρουσία στο θέατρο, η πρώτη Ελληνίδα ηθοποιός που ερμήνευσε στο Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου στην αγγλική γλώσσα και η μόνη που έχει πρωταγωνιστήσει 6 φορές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Οι κόρες και τα εγγόνια της
Η εγγονή της, Νόνικα Τσαπέλα, γέννησε στις 8 Ιουνίου του 2019, το πρώτο της παιδί, ένα υγιέστατο κοριτσάκι. Η 26χρονη Νόνικα είναι κόρη της Αλέξιας Μουτούση, δίδυμης αδελφής της ηθοποιού Αριέττας Μουτούση.
Τα τρία κορίτσια της Νόνικας Γαληνέα είναι από τον πρώτο της γάμο με τον Νίκο Μουτούση. Εχει τρία εγγόνια. Τον πρωτότοκο Μιχάλη, γιο της Αριέττας και δύο κορίτσια από την Αλέξια, 26 και 23 χρόνων.
Η 26χρονη συνονόματη της διάσημης γιαγιάς της έχει κάνει σπουδές θεάτρου και καλών τεχνών στο Παρίσι και ασχολείται με το μόντελινγκ.
Το πρόβλημα που είχε με την υγεία της το 2020
Τον Νοέμβριο του 2020 είχε αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την υγεία της και είχε μιλήσει σχετικά. «Είμαι στο κρεβάτι μου γιατί είμαι άρρωστη. Είχα πρόβλημα με το στομάχι μου. Χθες έκανα το αντιγριπικό και είμαι ακόμα χειρότερα», παραδέχτηκε η γνωστή ηθοποιός.
Στην ερώτηση αν φοβάται τον θάνατο είχε πει: «Φυσικά και τον φοβάμαι. Τον φοβάμαι σε όρια που θα τον φοβόταν κάθε φυσιολογικός άνθρωπος που θέλει να ζει».
Η πανδημία του κορωνοϊού είχε αγχώσει ιδιαίτερα την ηθοποιό, που δηλώνε ότι παίρνει όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις για την προστασία της: «Βεβαίως και φοβάμαι μην κολλήσω κορωνοϊό, γι’ αυτό και παίρνω όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις» είπε.
πηγή: protothema.gr