Το συνολικό ποσοστό γεννήσεων στη Νότια Κορέα έφτασε στο χαμηλότερο επίπεδο το 2023, καθώς μειώθηκε σε 0,72 σε σύγκριση με το 0,72 του 2022. Με το ποσοστό αυτό να προβλέπεται ότι μειωθεί ακόμη περισσότερο το 2024, ορισμένες επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να προσφέρουν εξαιρετικά γενναιόδωρα κίνητρα για να πείσουν τους εργαζομένους τους να γίνουν γονείς.
«Η μείωση του δείκτη γονιμότητας οδηγεί σε μείωση του εργατικού δυναμικού και της αγοραστικής δύναμης και σε επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει άμεσα τη βιωσιμότητα της εταιρικής διαχείρισης, πράγμα που σημαίνει ότι οι εταιρείες πρέπει να αντιμετωπίσουν ενεργά το ζήτημα», δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών της Κορέας (KERI), Chul Chung, σε κορεατο-ιαπωνικό επιχειρηματικό σεμινάριο αφιερωμένο στο θέμα.
Ο Jin Sung Yoo, ανώτερος ερευνητής στο KERI, δήλωσε ότι ο κύριος λόγος για το ανησυχητικά χαμηλό ποσοστό γεννήσεων στη Νότια Κορέα ήταν η «επίδραση της εξέλιξης στην επαγγελματική σταδιοδρομία, που επηρεάζει την απόκτηση παιδιών».
Οι εταιρείες στη μάχη της υπογονιμότητας
Στο συγκεκριμένο συνέδριο πολλές προτάσεις δόθηκαν ως λύσεις, ενώ ακούστηκαν και πολιτικές που εφαρμόζονται ήδη σε εταιρείες. Ο όμιλος Lotte Group, ένας τεράστιος όμιλος εστίασης και φαγητού, δήλωσε ότι είχε εφαρμόσει διάφορες επιτυχημένες πολιτικές προς την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος. Το πρόγραμμα που εφαρμόζει έχει αυξήσει το ποσοστό γεννήσεων των εργαζομένων σε 2,05 κατά τη διάρκεια του 2022, όχι μικρό κατόρθωμα, όταν ο εθνικός μέσος όρος ήταν 0,82.
Ο Ok-keun Cho, επικεφαλής της εταιρικής κουλτούρας στον όμιλο Lotte, δήλωσε ότι από φέτος η εταιρεία θα προσφέρει επίσης στους υπαλλήλους με τρία ή περισσότερα παιδιά ένα οικογενειακό όχημα 7-9 θέσεων, δωρεάν.
Η πιο γενναιόδωρη προσφορά, όμως, έρχεται πιθανότητα από μία άλλη εταιρεία που παρέχει στους εργαζόμενους ένα παχυλό χρηματικό bonus όταν αποκτούν παιδιά.
Η εταιρεία Booyoung Group της Νότιας Κορέας, επιβραβεύει τη μητρότητα και την πατρότητα με 75.000 δολάρια επίδομα – μπόνους, που προσφέρει στους υπαλλήλους της, με στόχο να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του επείγοντος δημογραφικού προβλήματος της χώρας.
Ο διευθυντής της εταιρείας δήλωσε ότι κάνουν μία επένδυση στο μέλλον της χώρας, προειδοποιώντας πως αν τα ποσοστά γεννήσεων συνεχίσουν να μειώνονται η χώρα θα αντιμετωπίσει πρόβλημα εξαφάνισης σε 20 χρόνια από τώρα, μαζί με μείωση του παραγωγικού πληθυσμού, αλλά και των νέων ανθρώπων που μπορούν να υπερασπιστούν τη χώρα.
Η κρίση στο δημογραφικό επηρεάζει ήδη την κοινωνία της Νότιας Κορέας
Οι επιπτώσεις της κρίσης γίνονται ήδη αισθητές. Το 2022, ο αριθμός του στρατιωτικού προσωπικού της Νότιας Κορέας έπεσε για πρώτη φορά κάτω από 500.000, πανεπιστήμια και σχολεία ανέφεραν ότι ο αριθμός των μαθητών μειώνεται ενώ πέρυσι πουλήθηκαν στη Νότια Κορέα περισσότερα καροτσάκια για… κατοικίδια, παρά για μωρά.
Το συνολικό ποσοστό γονιμότητας στη Νότια Κορέα, που αντιστοιχεί στον μέσο αριθμό παιδιών που αποκτά μια γυναίκα στη ζωή της, μειώθηκε από 0,78 το 2022 σε 0,72 το 2023. Εκτιμάται ότι φέτος θα πέσει ακόμα περισσότερο στο 0,68, πολύ κάτω από το επίπεδο του 2,1 που θεωρείται απαραίτητο από τον ΟΟΣΑ για τη διασφάλιση σταθερού πληθυσμού.
«Ο χρόνος είναι περιορισμένος, και ελπίζω ότι κάθε κυβερνητική υπηρεσία θα αντιμετωπίσει με σοβαρότητα το θέμα των χαμηλών ποσοστών γεννήσεων», επισήμανε ο πρόεδρος της Νότιας Κορέας, Γιουν Σουκ Γέολ, στους υπουργούς του τον Δεκέμβριο.