Mε εφεδρικά συστήματα και επιπλέον συστήματα υποστήριξης που εφαρμόζονται σε ανάλογες περιπτώσεις αντιμετωπίζονται οι δυσλειτουργίες που έχουν δημιουργηθεί στις αερομεταφορές λόγω των προβλημάτων που ανέφερε η Microsoft.
Σε επίσημη ενημέρωσή του πρίν από λίγο για τους επιβάτες που φτάνουν στο αεροδρόμιο, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ζητεί από το κοινό να έρχεται σε επαφή με τις αεροπορικές: «Καθώς το παγκόσμιο φαινόμενο τεχνικής βλάβης σε συστήματα πληροφορικής παραμένει σε εξέλιξη, το επιβατικό κοινό που πρόκειται να ταξιδέψει παρακαλείται να επικοινωνεί προηγουμένως με την αεροπορική εταιρεία του», αναφέρεται σχετικά.
Για την Ελλάδα, η αεροπορική κίνηση και η εξυπηρέτηση του ταξιδιωτικού κοινού συνεχίζει χωρίς ιδιαίτερα ζητήματα αν και όπως ανέφεραν πηγές του κλάδου στο newmoney.gr οι δυσλειτουργίες στη διάρκεια της ημέρας θα είναι δεδομένες λόγω και των ζητημάτων που αντιμετωπίζουν και στο εξωτερικό αεροπορικές και αεροδρόμια στα συστήματα κρατήσεών τους, επηρεάζοντας αντίστοιχα και τις πτήσεις σε άλλες χώρες. Το ζήτημα που έχει προκύψει λόγω των συστημάτων της Microsoft κατά τις πληροφορίες δεν αφορά εναέρια κυκλοφορία, αλλά κυρίως διαδικασίες που πραγματοποιούνται στο έδαφος, π.χ. διαδικασίες check in, ελέγχου κ.τ.λ.. Εξ ου και έχουν ενεργοποιηθεί εφεδρικά συστήματα για τους ελέγχους, την ίδια στιγμή που καθυστερήσεις ήδη καταγράφονται σε πτήσεις με το επιπλέον δεδομένο ότι και τα αεροδρόμια προορισμών εξωτερικού π.χ. Βερολίνο, Ζυρίχη κ.ά. μπορεί να αντιμετωπίζουν επιμέρους προβλήματα.
Καθυστερήσεις ήδη καταγράφονται σε πτήσεις με το επιπλέον δεδομένο ότι και τα αεροδρόμια προορισμών εξωτερικού π.χ. Βερολίνο, Ζυρίχη κ.ά. μπορεί να αντιμετωπίζουν επιμέρους προβλήματα.
Από την πλευρά της, η μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική, η Aegean, εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία «όπως αποτυπώνεται και σε δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, λόγω των προβλημάτων σε πάροχο συστήματος antivirus, έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στις αερομεταφορές παγκοσμίως, χωρίς όμως να έχει επηρεαστεί σημαντικά η δική μας επιχειρησιακή λειτουργία. Ωστόσο, λόγω των προβλημάτων που έχουν προκληθεί σε όλη την παγκόσμια αλυσίδα και σε συστήματα υποστήριξης, έχουν επηρεαστεί ορισμένες υπηρεσίες του site μας, ενώ ενδέχεται να επηρεαστούν και πτήσεις μας από και προς αεροδρόμια, των οποίων η λειτουργία έχει επηρεασθεί. Οι επιβάτες μας μπορούν να ενημερώνονται από όλα τα επίσημα κανάλια της εταιρείας».
Κανονικά πραγματοποιούνται οι πτήσεις της Sky Express, χωρίς να έχει επηρεαστεί η επιχειρησιακή της λειτουργία από το black out στη Microsoft, σύμφωνα με την ενημέρωση που παρχείχε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
«Η Sky Express, με αφορμή τα δημοσιεύματα εγχώριου και διεθνούς Τύπου αναφορικά με τα ζητήματα που έχουν παρουσιαστεί σε αεροπορικές εταιρείες λόγω προβλήματος σε πάροχο συστήματος, ενημερώνει το επιβατικό της κοινό ότι οι πτήσεις της πραγματοποιούνται κανονικά, και η επιχειρησιακή λειτουργία της εταιρείας δεν έχει επηρεαστεί» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η μεγαλύτερη low cost αεροπορική, η Ryanair, συνιστά σε όλους τους επιβάτες της να φτάνουν στα αεροδρόμια όπου είναι προγραμματισμένες οι πτήσεις τους τουλάχιστον 3 ώρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησής τους προκειμένου να αντιμετωπιστούν εγκαίρως ζητήματα που τυχόν ανακύψουν, όπως και η Wizz Air που προειδοποιεί και αυτή για δυσλειτουργίες σε όλο το δίκτυό της. Η αεροπορική επίσης ζητεί από τους επιβάτες της να φτάνουν νωρίτερα κατά 3 ώρες στα αεροδρόμια.
Πηγή: protothema.gr