Η πόλη της Νέας Υόρκης μηνύει τις εταιρείες που βρίσκονται πίσω από το Snapchat, το Instagram, το YouTube και το TikTok, κατηγορώντας τις ότι καλλιεργούν μια «κρίση ψυχικής υγείας των νέων», εκθέτοντας τα παιδιά «σε μια ασταμάτητη ροή επιβλαβούς περιεχομένου».
Η αγωγή έρχεται λίγο καιρό αφότου τα στελέχη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης αντιμετώπισαν σκληρές ερωτήσεις από τους νομοθέτες κατά τη διάρκεια των τελευταίων ακροάσεων στο Κογκρέσο σχετικά με το πώς οι πλατφόρμες τους μπορούν να κατευθύνουν τους νεότερους χρήστες – και ιδιαίτερα τα έφηβα κορίτσια – σε επιβλαβές περιεχόμενο, βλάπτοντας την ψυχική τους υγεία και την εικόνα του σώματός τους.
Ένας αυξανόμενος αριθμός οικογενειών, καθώς και πολιτείες και δήμοι των ΗΠΑ, έχουν μηνύσει εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, για τις επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των παιδιών τους.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου την Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου, ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Eric Adams δήλωσε: «Η Νέα Υόρκη είναι η πρώτη μεγάλη αμερικανική πόλη που λαμβάνει συνδυασμένα μέτρα αυτού του μεγέθους και προσπαθεί να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με σαφήνεια και αμεσότητα».
Μέσω της αγωγής ζητείται χρηματική αποζημίωση, για τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης για την πρόληψη και τη θεραπεία της ψυχικής υγείας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το πλάνο δράσης της πολιτείας
Η πολιτεία έδωσε επίσης στη δημοσιότητα ένα σχέδιο δράσης για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο υπογραμμίζει τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζει να θέσει τις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης προ των ευθυνών τους, να παράσχει εκπαίδευση και υποστήριξη στους νέους και τις οικογένειες και να μελετήσει τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη νεολαία.
Το σχέδιο είναι το αποτέλεσμα μιας σύσκεψης εμπειρογνωμόνων και νέων που διοργανώθηκε από το Τμήμα Υγείας της Νέας Υόρκης για να συζητηθεί ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης αυτής της κρίσης. Περισσότεροι από 150 συνήγοροι, ερευνητές, πάροχοι υπηρεσιών ψυχικής υγείας, τεχνολόγοι, φροντιστές και νέοι συνεργάστηκαν για να διατυπώσουν συστάσεις σχετικά με το πώς οι ενήλικες μπορούν να υποστηρίξουν καλύτερα τους νέους και τους εφήβους.
Τρεις είναι οι βασικές παράμετροι του σχεδίου:
- Ανάληψη ευθύνης από τις εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να καταστήσουν τις πλατφόρμες τους ασφαλέστερες για τους νέους.
- Εκπαίδευση των νέων και των φροντιστών τους, των εκπαιδευτικών και των γιατρών για την υγιή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
- Έρευνα των επιπτώσεων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη νεολαία της Νέας Υόρκης.
Οι αντιδράσεις των εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης
Εκπρόσωπος του Snapchat δήλωσε σχετικά: «Η πλατφόρμα σχεδιάστηκε σκόπιμα για να είναι διαφορετική από τα παραδοσιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης με έμφαση στο να βοηθά τους χρήστες να επικοινωνούν με στενούς φίλους και με το να μοιράζονται άμεσα φωτογραφίες τους, χωρίς να είναι απαραίτητη η ροή περιεχομένου.
Αν και θα έχουμε πάντα περισσότερη δουλειά να κάνουμε, αισθανόμαστε καλά για το ρόλο που παίζει το Snapchat στο να βοηθά τους φίλους να έρχονται κοντά, να νιώθουν χαρούμενοι και προετοιμασμένοι καθώς αντιμετωπίζουν τις πολλές προκλήσεις της εφηβείας».
Εν τω μεταξύ, η Meta – η μητρική εταιρεία του Instagram και του Facebook – δήλωσε ότι προσφέρει περισσότερα από 30 εργαλεία και λειτουργίες για την υποστήριξη των εφήβων και των γονέων τους.
«Ξοδέψαμε μια δεκαετία δουλεύοντας πάνω σε αυτά τα θέματα και προσλαμβάνοντας ανθρώπους που έχουν αφιερώσει την καριέρα τους στο να διατηρούν τους νέους ασφαλείς στο διαδίκτυο», δήλωσε εκπρόσωπος.