Νομικές διαδικασίες κατά του TikTok ξεκίνησε η οικογένεια ενός κοριτσιού 10 ετών στις ΗΠΑ, μία μέρα πριν αφήσει την τελευταία του πνοή ο 14χρονος από τον Κολωνό και καθώς εξετάζεται η περίπτωση να αυτοκτόνησε κι ο ίδιος στο πλαίσιο παιχνιδιού του διάσημου μέσου κοινωνικής δικτύωσης αλλά και του bullying που δεχόταν στο σχολείο, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες. Η Nylah Anderson από τη Φιλαδέλφεια που πέθανε μετά από απόπειρα να μετάσχει στο Blackout Challenge, βρέθηκε αναίσθητη μέσα στην ντουλάπα της μητέρας της στις 7 Δεκεμβρίου 2021. Στη συνέχεια πέρασε πέντε μέρες στην εντατική, όπου κατέληξε. Στις 13 Μαΐου 2022, η μητέρα της κατέθεσε μήνυση στην Ανατολική Πενσυβάνια.
Η οικογένεια του κοριτσιού κατηγορεί το TikTok για προώθηση ελαττωματικού προϊόντος και αμέλεια. Όπως υποστηρίζει, το επικίνδυνο challenge προωθήθηκε στο κορίτσι μέσω της σελίδας «for you» στην πλατφόρμα. «Ο αλγόριθμος αποφάσισε ότι το θανατηφόρο blackout challenge ταίριαζε και πιθανότατα θα ενδιέφερε την 10χρονη Nylah Anderson. Ως αποτέλεσμα, πέθανε» αναφέρεται στη μήνυση.
Τι είναι το Blackout Challenge
Το «Blackout Challenge» είναι ένα επικίνδυνο «παιχνίδι». Οι χρήστες καλούνται να στραγγαλιστούν με καλώδιο ή κορδόνι παπουτσιού μέχρι να χάσουν τις αισθήσεις τους για λίγα δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια και όταν ανακτούν ξανά τις αισθήσεις τους, καλούνται να βιντεοσκοπήσουν τη στιγμή ευφορίας.
Το challenge εμφανίστηκε και σε άλλες εφαρμογές μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, από την ανάλυση που έγινε στο κινητό της 10χρονης προέκυψε ότι τη στιγμή του συμβάντος χρησιμοποιήθηκε το TikTok, εξήγησε ο δικηγόρος της οικογένειας.
Η μητέρα της 10χρονης, είπε σε συνέντευξή της ότι από τον θάνατο της κόρης της ανακάλυψε ότι η Nylah δεν ήταν το μόνο θύμα και τόνισε: «Είναι καιρός να τελειώσουν αυτά τα επικίνδυνα challenge, ώστε άλλες οικογένειες να μην βιώσουν την θλίψη που ζούμε καθημερινά».
Σε ανακοίνωσή της πάντως η εταιρεία υποστηρίζει ότι «αυτό το ανησυχητικό challenge, για το οποίο άνθρωποι φαίνεται να μαθαίνουν από άλλες πηγές πέραν του TikTok, υπήρχε πολύ πριν από την πλατφόρμα μας».