O άνθρωπος που φωτογράφισε παιδιά να κρατούν τσάντες-αρκουδάκια με… σαδομαζοχιστικά αξεσουάρ για λογαριασμό της Balenciaga λέει ότι δεν είχε κανέναν δημιουργικό έλεγχο ως προς το θέμα της φωτογράφισης και ότι «ήταν απλώς εκείνος που κρατούσε την κάμερα και ρύθμιζε τα φώτα».
Ο Γκαμπριέλε Γκαλιμπέρτι, που έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με έγκριτα ΜΜΕ, όπως τα National Geographic, The Sunday Times, Stern, Geo, Le Monde και La Repubblica, εξέδωσε ανακοίνωση μέσω του Instagram του εχθές, Τετάρτη, αναφορικά με τον χείμαρρο οργής που προκάλεσε online η συγκεκριμένη φωτογράφιση.
Ο Ιταλός φωτογράφος επισήμανε ότι έχει λάβει εκατοντάδες email και μηνύματα μίσους ως αποτέλεσμα αυτού του πρότζεκτ, όμως στην πραγματικότητα δεν ήταν εκείνος που επέλεξε ούτε τα απεικονιζόμενα προϊόντα ούτε τα μοντέλα. «Δεν είμαι σε θέση να σχολιάσω τις επιλογές της Balenciaga, όμως πρέπει να τονίσω ότι ότι δεν είχα καμία απολύτως εξουσιοδότηση ως προς την επιλογή των προϊόντων, των μοντέλων ή του συνδυασμού τους», σημειώνει ο Γκαλιμπέρτι.
Ο ταλαντούχος φωτογράφος, που είχε κερδίσει το 2021 την πρώτη θέση στον διαγωνισμό World Press Photo στην κατηγορία «Portrait Stories» με το πρότζεκτ του «THE AMERIGUNS», θέλησε να ξεκαθαρίσει το τοπίο μετά την ανακοίνωση της Balenciaga μερικές ώρες νωρίτερα, η οποία φαινόταν να ρίχνει το φταίξιμο σε εξωτερικούς συνεργάτες, ενδεχομένως και σε εκείνον.
Balenciaga using photos of little girls playing with teddy bears dressed in bondage gear on their website. Lovely. pic.twitter.com/mYnt0CJuif
— Slarty Bartfast (@DatCatDer) November 20, 2022
Η απάντηση του οίκου και η συγγνώμη
Η παγκόσμιας φήμης ισπανική φίρμα, που ντύνει διάσημους πελάτες όπως οι Καρντάσιαν και η Νικόλ Κίντμαν, ζήτησε συγγνώμη για την αμφιλεγόμενη φωτογράφιση με τα προϊόντα της. «Οι τσάντες-αρκουδάκια μας δεν έπρεπε να εμφανίζονται στα χέρια παιδιών σε αυτήν την καμπάνια. Την έχουμε αφαιρέσει από όλες τις πλατφόρμες» σημείωσε η Balenciaga, προσθέτοντας ότι λαμβάνει αυτό το ζήτημα πολύ σοβαρά και ότι θα λάβει νομικά μέτρα κατά των υπεύθυνων για την συμπερίληψη «ακατάλληλων προϊόντων» στη φωτογράφιση.
«Όπως συνηθίζεται στις εμπορικές φωτογραφίσεις, η καλλιτεχνική κατεύθυνση της καμπάνιας και η επιλογή των απεικονιζόμενων αντικειμένων δεν είναι στα χέρια του φωτογράφου», υπογραμμίζει από τη μεριά του μέσω Instagram ο Γκαλιμπέρτι, απαντώντας με αυτόν τον τρόπο στους επικριτές του.
Ο φωτογράφος προώθησε αυτές τις εικόνες στα social media στο πλαίσιο ενός δικού του ευρύτερου πρότζεκτ με την ονομασία Toy Stories, με πρωταγωνιστές αγόρια και κορίτσια από όλον τον κόσμο που ποζάρουν στο σπίτι τους με τα αγαπημένα τους παιχνίδια.
This is absolutely disgusting. Balenciaga features toddlers in ads, holding teddy bears in bondage outfits and with a court document about “child porn” partially hidden in the image.
This is criminal & sick. Sexualizing children must be a redline. @KimKardashian – speak out now. pic.twitter.com/lNIdywunlY
— Lila Rose (@LilaGraceRose) November 22, 2022
Αν και ο ίδιος διευκρίνισε ότι στις συγκεκριμένες φωτογραφίες δεν είχε τον δημιουργικό έλεγχο, πρόσθεσε ότι οι αντιδράσεις του κόσμου που τον αποκαλούσαν «παιδόφιλο» στα social media είναι υπερβολικές και θυμίζουν «λιντσάρισμα». «Υποψιάζομαι ότι οποιοσδήποτε άνθρωπος με παιδοφιλικές τάσεις που κάνει αναζήτηση στο web έχει δυστυχώς πολύ εύκολη πρόσβαση σε εικόνες πολύ διαφορετικές από τις δικές μου, ωμές και φρικιαστικές», τονίζει ο Ιταλός καλλιτέχνης, συμπληρώνοντας ότι αυτού του είδους το online λιντσάρισμα αποσπά την προσοχή από το αληθινό πρόβλημα και τους πραγματικούς εγκληματίες.
πηγή: protothema.gr