Παρατηρώντας τις γυναίκες στο περιβάλλον σου, θα διαπιστώσεις ότι υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό πλέον που ασχολείται με τον κόσμο των επιχειρήσεων έχοντας επιτελικές θέσεις σε μεγάλες εταιρίες ή ξεκινώντας τις δικές τους επιχειρήσεις. Ο ρόλος της γυναίκας γίνεται όλο και πιο καθοριστικός για οικονομία μιας χώρας και δεν αποτελεί εξαίρεση και η Ελλάδα σε αυτό. Είναι πραγματικότητα! Η γυναικεία επιχειρηματικότητα βρίσκεται σε ανοδική πορεία, όμως ακόμα κρύβει μέσα της αρκετές αντιφάσεις. Σύμφωνα με έρευνες*, οι γυναίκες επιχειρηματίες είναι ένα πραγματικό tour de force για τον κόσμο του επιχειρείν, με την αποδοτικότητά τους να υπερβαίνει τον μέσο όρο της αγοράς, παρόλο που μόνο 4 στις 10 πιστεύουν στις δυνατότητές τους.
Αν δούμε τη μεγάλη εικόνα, οι επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες αποτελούν το 30% της συνολικής επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ευρώπη σήμερα και είναι συνδετικός κρίκος για την οικονομία και την κοινωνία. Η ανάπτυξη των επιχειρήσεων που ανήκουν σε γυναίκες αποτελεί βασικό ζητούμενο παγκοσμίως με κυβερνήσεις και διάφορες οργανώσεις να παρέχουν σημαντικά κίνητρα, όπως προγράμματα ένταξης, ανάπτυξης και επιδότησης για την ενίσχυσή τους. Αυτό που οι περισσότερες γυναίκες δεν συνειδητοποιούν και δυσκολεύονται να δουν στον καθρέφτη είναι ότι η ανάπτυξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και στην ταχύτερη οικονομική ανάκαμψη μιας χώρας.
Τα ευρήματα μιλούν από μόνα τους. Οι γυναίκες δίνουν βαρύτητα στη διατήρηση της κερδοφορίας τους σε υψηλά επίπεδα, παρουσιάζοντας πολύ καλύτερες επιδόσεις από τον μέσο όρο της αγοράς. Η λέξη κλειδί γι’ αυτές είναι αποτελεσματικότητα. Τι είναι, λοιπόν, αυτό που τις κρατάει να πάνε την επιχείρησή τους ένα βήμα παραπέρα; Γιατί δυσκολεύονται να παραδεχτούν ακόμα και στον εαυτό τους ότι έχουν αυτές τις δυνατότητες που οι άλλοι βλέπουν σε εκείνες;
Ένας βασικός λόγος είναι η έλλειψη εξοικείωσης με την τεχνολογία. Μία στις τρεις γυναίκες αναγνωρίζει ότι έχει περιορισμένη γνώση σχετικά με την τεχνολογία και τις εφαρμογές της, γεγονός που οδηγεί στη μη αξιοποίηση του digital marketing προς όφελος της επιχείρησής της. Ένα πολύτιμο εργαλείο πια για κάθε επιτυχημένη επιχείρηση. Χρειάζεται λοιπόν το σωστό μείγμα για όραμα και στρατηγική!
Έχοντας όλα αυτά τα σημαντικά στοιχεία, η Vodafone δημιούργησε μία νέα καμπάνια αφιερωμένη στην ενδυνάμωση της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας, τοποθετώντας στο σκηνικό έναν καθρέφτη, το βασικό στοιχείο που αντανακλά και την αλήθεια της πρωτοβουλίας αυτής. Τέσσερις επιτυχημένες γυναίκες επιχειρηματίες κλήθηκαν να συμμετάσχουν, χωρίς όμως να γνωρίζουν τι πραγματικά θα συμβεί, με σκοπό να συνειδητοποιήσουν με έναν πολύ συναισθηματικό και ανθρώπινο τρόπο την αξία τους.
Καθισμένες μπροστά από μία μεγάλη πόρτα, που στην πραγματικότητα έκρυβε έναν καθρέφτη, άκουσαν ότι πίσω τους υπάρχει μια επιχειρηματίας που ξεχώρισε στον κλάδο της για την αποδοτικότητα της επιχείρησής της και ρωτήθηκαν τι θα της έλεγαν για ό,τι κατάφερε.
Κάθε προσκεκλημένη αναγνώρισε αβίαστα το πόσο σημαντικό είναι αυτό που έχει καταφέρει, τονίζοντας πόσο απαιτητικός και δύσκολος είναι ο δρόμος της, ότι αξίζει συγχαρητήρια και μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για πολλές άλλες.
Όταν σηκώθηκαν, περιμένοντας να την γνωρίσουν, αυτό που αντίκρισαν στον καθρέφτη ήταν η μορφή τους. Παρατηρούμε μαζί τους αντιδράσεις έκπληξης, αμηχανίας και συγκίνησης, γιατί οι ίδιες δυσκολεύονται να πιστέψουν στις δυνατότητές τους και ακόμη πιο δύσκολα να πουν μπράβο στον εαυτό τους. «Καμιά φορά χρειάζεται να το δεις στον καθρέφτη για να το πιστέψεις», λέει χαρακτηριστικά μία από αυτές.
Μαζί με αυτήν την εμπιστοσύνη που αρχίζει να χτίζεται, χρειάζεται και ο κατάλληλος σύμμαχος στο πλευρό κάθε γυναίκας επιχειρηματία για την αξιοποίηση της τεχνολογίας. Γι’ αυτό, η Vodafone με την πρωτοβουλία WomenInBusiness.Connected, που στηρίζει τις γυναίκες επιχειρηματίες να σχεδιάσουν μια δυνατή ψηφιακή παρουσία για την επιχείρησή τους, δημιούργησε ένα πακέτο υπηρεσιών που προσφέρεται δωρεάν για έναν χρόνο, και περιλαμβάνει εξειδικευμένη συμβουλευτική από προσωπικό σύμβουλο Vodafone Business Advisor, δημιουργία website ή eShop από τη Vodafone και δυνατότητα αναβάθμισης σύνδεσης σε Fiber 100Mbps για υπερυψηλές ταχύτητες.
Το τρίπτυχο της επιτυχίας λοιπόν είναι η γυναικεία παρουσία στο επιχειρείν, η μεγαλύτερη πίστη στις ίδιες και στις δυνατότητές τους και η αξιοποίηση κάθε ευκαιρίας χάρη στην τεχνολογία.
Μάθε περισσότερα εδώ.
*Τα στατιστικά στοιχεία προκύπτουν από βάσει των ερευνών ICAP 2021 για τη Γυναικεία Επιχειρηματικότητας και Focus Bari 2020 που εκπόνησε η Vodafone.