Η εποχή που ζούμε μας καλεί να γιορτάσουμε την τέχνη με τον πιο unexpected τρόπο. Ένα υπέροχο χάος μπορεί να δημιουργήσει, άλλωστε, τέχνη. Αυτή είναι και η ματιά των Deux Hommes που απέσπασαν πρόσφατα και το βραβείο Fashion & Design στα Mad About Arts by Campari. Το ανατρεπτικό σχεδιαστικό δίδυμο, που κατέκτησε το ελληνικό κοινό με τη fashion-forward προσέγγιση του στην υψηλή ραπτική, βραβεύτηκε από τον πιο ανατρεπτικό θεσμό.
Ένας θεσμός που στηρίζει την τέχνη σε όλες της τις μορφές και από όπου και αν προέρχεται και την επιβραβεύει, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Ο πιο πρωτοποριακός θεσμός του MAD και του εμβληματικού ιταλικού ποτού Campari ανέδειξε για μια ακόμα φορά τα πιο δημιουργικά ταλέντα στην Ελλάδα, από όλο το φάσμα της τέχνης. Νέα αλλά και καταξιωμένα πρόσωπα, που με το πάθος τους για την τέχνη έκλεψαν την παράσταση και τις καρδιές μας κατά την προηγούμενη χρονιά.
Η φλόγα του Campari που φωτίζει ανθρώπους γεμάτους πάθος για τη δουλειά τους, δεν θα μπορούσε παρά να δώσει δυναμικά το παρών στην επιβράβευση καλλιτεχνών που διαθέτουν το μοναδικό εκείνο πάθος για τη ζωή και τη δημιουργία, την τέχνη, την καινοτομία και την καλλιτεχνική έκφραση. Άλλωστε το brand είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον κόσμο της δημιουργίας και καλλιτέχνες όπως Federico Fellini και ο Paolo Sorrentino ανέδειξαν στο παρελθόν τη φιλοσοφία του: πάθος και καινοτομία.
Μπορεί να μην υπήρχε η δυνατότητα διεξαγωγής μιας λαμπερής τελετής, λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, αλλά το φλογερό κόκκινο του αγαπημένου ποτού αγκάλιασε και πάλι τη δημιουργικότητα σε κάθε ξεχωριστή της μορφή της.
Το φλογερό κόκκινο του Campari θα μπορούσε να είναι και το χρώμα της πάθους των Deus Hommes για δημιουργία.
Ο Δημήτρης Αλεξάκης και ο Γρηγόρης Τριανταφύλλου, δηλαδή οι Deux Hommes, έντυσαν με 100 πανέμορφα κοστούμια το ευαίσθητο σύμπαν του Μάνου Χατζιδάκι στην χορευτική, σπονδυλωτή παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής “Ο Χορός με τη Σκιά μου”. Δημιούργησαν τρισδιάστατες φιγούρες που κινούνταν ελεύθερα και αιθέρια, όχι όμως σε βάρος του desing. “Κλειδί” στο σχεδιασμό τους για αυτή την παράσταση στάθηκε η έννοια της διαφορετικότητας που είναι ο δικός τους τρόπος να αντιλαμβάνονται την ομορφιά. Το επόμενο βήμα μετά από αυτό; “Θα φανεί από τις ιδέες που θα προκύψουν. Σίγουρα δεν θα μοιάζει με το προηγούμενο, αλλά θα γίνει με τον ίδιο προκλητικό δρασκελισμό“, τονίζουν.
Όλα μπήκαν στο μπλέντερ δημιουργώντας ένα υπέροχο χάος.
“Το να ντύσουμε το ευαίσθητο σύμπαν του Μάνου Χατζηδάκι, έτσι όπως το έστησε και το χορογράφησε ο Κωνσταντίνος Ρήγος, ήταν, ουσιαστικά, μια ανάθεση τεσσάρων διαφορετικών συλλογών, όσες και οι μουσικές συνθέσεις της παράστασης. Διαφορετικές ατμόσφαιρες, από το Βορά στο Νότο και την Ανατολή ως τη Δύση, καλούσαν για διαφορετικές σχεδιαστικές προσεγγίσεις. Η πρόκληση για μας ήταν να δημιουργήσουμε τρισδιάστατες φιγούρες, που θα κινούνταν ελεύθερα κι αιθέρια, όχι όμως σε βάρος του design”, περιγράφει το σχεδιαστικό δίδυμο. “Ο όγκος της δουλειάς ήταν τεράστιος, όχι μόνο σχεδιαστικά, αλλά και τεχνικά, από πλευράς παραγωγής – ξεκινήσαμε χωρίς κανόνες, με ιδέες- σκηνές στο μυαλό μας, που έγιναν εικόνες. Τα κοστούμια μας δημιουργήθηκαν μέσα από μια ανοιχτή, ράβε- ξήλωνε συνεργασία με το ατελιέ της Λυρικής Σκηνής με όρους pretaporter. Κλειδί στον σχεδιασμό μας στάθηκε η έννοια της διαφορετικότητας, που είναι και ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε την ομορφιά. Πολυσυλλεκτικές αναφορές, τραχιά και αιθέρια υφάσματα, εμπριμέ και μονοχρωμίες, τούλια και βελούδα, λάμψεις και κεντήματα, ρομαντισμός και σκληρότητα… όλα μπήκαν στο μπλέντερ δημιουργώντας ένα υπέροχο χάος, αυτό που άλλωστε είναι κι η ματιά των Deux Hommes στη μόδα.”
Οι Deux Hommes θεωρούν ότι η δύναμη της μόδας είναι να αφηγείται ιστορίες. “Ιστορίες που ξυπνούν νέα συναισθήματα και νέα όνειρα στο κοινό. Από αυτήν την άποψη, κάθε ευκαιρία να ‘μιλήσουμε’ μέσω της μόδας, σε διάλογο με άλλους δημιουργούς και καλλιτέχνες, πάντα μας ενδιαφέρει. Αρκεί να βρεθούν κοινοί κώδικες, εξίσου προσωπικοί και αληθινοί με τον δικό μας”, εξηγούν για το αν θα άρπαζαν ξανά μια τέτοια ευκαιρία.
Στην ερώτηση τι είναι για εκείνους Υψηλή Ραπτική, θα πουν: “Μικρές υπερβολές, μια δόση αναίδειας/θράσους, τεχνική επιδεξιότητα που γεννά μοναδικές λεπτομέρειες. Σήμερα, οι Deux Hommes αντιπροσωπεύουν μια couture με αντανακλαστικά streetwear – το high και ευτελές, το παρόν και το παρελθόν, η λάμψη και η σκοτεινιά, όλα δουλεμένα με την ίδια ευαισθησία και την ίδια ανατρεπτική οπτική.”
Το όνειρο είναι καθημερινό και βρίσκεται στις λεπτομέρειες.
Πέρα από τη δική τους οπτική για τη Μόδα και την Υψηλή Ραπτική, έχουν και τη δική τους φιλοσοφία πίσω από τα ρούχα τους. “Με τα ρούχα μας επιδιώκουμε να μεταφέρουμε μια αντίληψη για την ομορφιά της εποχής μας. Συχνά βουτάμε στις αισθητικές μας καταβολές μας, εκεί στα τέλη των ’80s αρχές των ’90s, που η γέννηση του πανκ και η αντι-μόδα της Rei Kawacubo μουτζούρωσε καθετί glitz and glam και έστρωσε το δρόμο στον μινιμαλισμό. Η φιλοσοφία μας βρίσκεται κάπου εκεί – σε μια ισορροπία ανάμεσα στο κλασικό-σοβαρό και το πρωτοποριακό-τολμηρό. Δεν μας ενδιαφέρει να δείξουμε το όνειρο του κόκκινου χαλιού. Θέλουμε τα φτερά από ένα βραδινό ρούχο να μπαίνουν σε ένα μάλλινο παλτό και η δαντέλα να συνδυάζεται με straps από νεοπρέν. Η τεχνική αντανακλά την ποιότητα των Deux Hommes δημιουργιών, τα ρούχα, όμως, φοριούνται κάθε μέρα: Μια φούστα, ένα φόρεμα, ένα σακάκι. Το όνειρο είναι καθημερινό και βρίσκεται στις λεπτομέρειες.”
Ποια είναι η πηγή της έμπνευσής τους; “Οι συλλογές μας αντλούν έμπνευση από διαφορετικούς, φαινομενικά ασύνδετους, κόσμους. Από την πρώιμη ιταλική Αναγέννηση και τις ζωγραφικές συνθέσεις του Piero della Francesca ως τον εικαστικό μινιμαλισμό του Sol LeWitt, και τη Γαλλική νουβέλ βαγκ στο σινεμά ως το φαντασιακό σύμπαν του David Lynch, από τη Μίλβα, τον David Bowie αλλά και την jungle techno σκηνή…”
Μέσα από το φιλτράρισμα των ιδεών μας, ανακαλύψαμε τον χαρακτήρα του brand.
Πέρα όμως από το κομμάτι της δημιουργίας υπάρχει και αυτό της πολυετούς συνεργασίας. Υπάρχει μυστικό για αυτό; “Στις συνεργασίες ανάμεσα σε δημιουργικούς ανθρώπους, συνήθως οι παρορμήσεις, τα ένστικτα του ενός ή του άλλου φρενάρονται και ελέγχονται, γιατί μεσολαβεί σκέψη και συζήτηση ώστε να βρεθεί ένας κοινός τόπος. Αυτό, στη δική μας περίπτωση, λειτούργησε θετικά. Μέσα από το φιλτράρισμα των ιδεών μας, ανακαλύψαμε τον χαρακτήρα του brand, την κοινή μας δημιουργική γλώσσα και παραμείναμε πιστοί σε αυτήν.”
Το πιο unexpected στοιχείο της δουλειάς τους είναι “ο τρισδιάστατος χαρακτήρας των ρούχων που προκύπτει από το layering και τους αναπάντεχους συνδυασμούς υφών και υλικών. Το layering δίνει και μια ατελή εντύπωση (μια εντύπωση ατέλειας) στα ρούχα που για εμάς μεταφράζεται σε ομορφιά.”
Από την άλλη, το στοιχείο κατατεθέν της δουλειάς των Deux Hommes είναι “η fashion-forward προσέγγιση στην υψηλή ραπτική ή, με άλλα λόγια, η σκηνή της μόδας του δρόμου φτιαγμένη από πολυτελή υλικά”. Επίσης, “ένας σύγχρονος ρομαντισμός, δυναμικός, όχι ‘κοριτσίστικος’, και ρούχα με μια αίσθηση ευφορίας κι έναν αέρα νεανικής ανεμελιάς”.
Αυτά είναι που τους ανέδειξαν νικητές στα βραβεία Mad About Arts by Campari. Με γνώμονα τη δημιουργία, το ταλέντο και η καινοτομία ξεχώρισαν ακόμα 9 Έλληνες δημιουργοί και καλλιτέχνες.
Αναδείχθηκαν από Ειδική Επιτροπή, επικεφαλής της οποίας ήταν ο γνωστός Έλληνας χορογράφος και σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Ρήγος, μέσα από έναν μεγάλο αριθμό συμμετοχών υψηλής αισθητικής, ξεχωρίζοντας για το έργο τους σε αντίστοιχες κατηγορίες. Η ομάδα των υπόλοιπων μελών απαρτιζόταν από σημαντικούς εκπροσώπους του χώρου των τεχνών.
Το βραβείο “Unexpected Artist” απονεμήθηκε, μέσω ψηφοφορίας του κοινού, στον καλλιτέχνη με την πιο απροσδόκητη παρουσία. Η νικήτρια που επέλεξε το κοινό ως Unexpected Artist of the Year, ήταν η ηθοποιός Μαρία Κίτσου, που με την παρουσία της και τις συγκλονιστικές ερμηνείες της, στην αγαπημένη ελληνική σειρά “Άγριες Μέλισσες”, κατέκτησε τις καρδιές των τηλεθεατών.
Το πιο Σινεφίλ ποτό, δεν θα μπορούσε να μην εγκαινιάσει ένα βραβείο για την καλύτερη ελληνική ταινία της χρονιάς. Έτσι, τα Mad About Arts απένειμαν το Campari Film Award, βραβεύοντας την ελληνική ταινία “Ευτυχία”, ως αυτή που αγαπήθηκε περισσότερο από το κοινό το 2019 αφού ήταν αυτή που “έσπασε” τα ελληνικά ταμεία τη χρονιά που μας πέρασε.
Όσο για τους υπόλοιπους νικητές των “Unexpected Creativity Awards”, σου έχουμε τη λίστα παρακάτω.
- Το βραβείο της κατηγορίας Music απονεμήθηκε στον ταλαντούχο ράπερ Bloody Hawk, που κατάφερε να ξανασυστήσει στο κοινό την εγχώρια hip-hop σκηνή.
- Το βραβείο Writing κέρδισε ο καταξιωμένος εκπαιδευτικός και μεταφραστής, Γιάννης Λιγνάδης, που κατάφερε να δώσει στο μάθημα της ιστορίας μια νέα διάσταση.
- Το βραβείο της κατηγορίας Dance απονεμήθηκε στον χορευτή-χορογράφο Μιχάλη Θεοφάνους, με σπουδαία καριέρα εντός και εκτός συνόρων.
- Το βραβείο στην κατηγορία Fine Arts κέρδισε ο πολύπλευρος εικαστικός Σπύρος Αγγελόπουλος, που με το έργο του αναδεικνύει την ποπ κουλτούρα της λαϊκής τέχνης.
- Το βραβείο στην κατηγορία Cinema κέρδισε, ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης, βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, Βασίλης Κεκάτος.
- Το βραβείο της κατηγορίας Gastronomy απονεμήθηκε στον ταλαντούχο σεφ Αλέξανδρο Τσιοτίνη, που ταξιδεύει τους καλεσμένους του CTC με τις εμπνευσμένες γευστικές δημιουργίες του.
- Στην κατηγορία Mixology βραβεύτηκε ο ταλαντούχος mixologist & bar owner Αχιλλέας Πλακίδας, που μέσα από το Gorilla Bar, δίνει στο κοινό της Θεσσαλονίκης μια νέα διάσταση στο Fine Drinking.
- Το βραβείο Theatre απονεμήθηκε στον ηθοποιό Γιώργο Χρυσοστόμου, που με την παράσταση “Mute” κέρδισε κριτικούς και θεατές.
- Το Special Award απονεμήθηκε στην πιο iconic ηθοποιό Μαρία Ναυπλιώτου, με την επί 3 χρόνια sold out παράσταση “Master Class”.