Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη την έκρηξη της τεχνολογίας, την επιθετική φορά του ηλεκτρονικού εμπορίου και τις προτιμήσεις που έχει σήμερα ο σύγχρονος καταναλωτής, τα εμπορικά κέντρα αλλάζουν. Οι διεθνείς τάσεις τα καθοδηγούν, κυρίως όμως τα χαρακτηριστικά των millennials και ο ρόλος του διαδικτύου στην καθημερινότητα όλων είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την «αρχιτεκτονική» τους και ανεβάζουν τον πήχη ψηλά.
Πλέον ο όρος «Retailtainment» κυριαρχεί στον κλάδο, αφού οι επισκέπτες αναζητούν μια πολύπλευρη και ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία, σε ένα περιβάλλον φιλόξενο και υψηλής αισθητικής. Σήμερα ο καταναλωτής θα βρεθεί σε ένα εμπορικό κέντρο για να ψωνίσει, να ψυχαγωγηθεί και να παρακολουθήσει θεματικά events, μεταξύ άλλων. Γι’ αυτό και τα εμπορικά κέντρα στήνονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποτελέσουν επιλογή εξόδου, που προσφέρει μια 360 εμπειρία. Και αυτή η στροφή προς την προσφορά εμπειριών είναι που αυξάνει το engagement του επισκέπτη με το εμπορικό κέντρο.
Στην ελληνική πραγματικότητα, η φιλοσοφία που υιοθετεί το Golden Hall είναι χαρακτηριστική. Το εμπορικό κέντρο του Αμαρουσίου, λάνσαρε πρόσφατα το concept «Utopia», εισάγοντας το εγχώριο καταναλωτικό κοινό στα πρότυπα του εξωτερικού. Το «Utopia» είναι ένα φουτουριστικό concept showroom στο ισόγειο του εμπορικού κέντρου, όπου παρουσιάζεται κάθε φορά μια διαφορετική ιστορία από έναν ξεχωριστό Έλληνα curator. Η ιστορία παρουσιάζεται μέσα από επιλεγμένα αντικείμενα από τα καταστήματα του εμπορικού κέντρου και ανά τακτά χρονικά διαστήματα αλλάζει. Στην ουσία, ο κάθε curator επικοινωνεί στον κόσμο τη δική του Utopia καθώς και ποια αντικείμενα από τα φυσικά καταστήματα του κέντρου εναρμονίζονται με αυτή.
«Euphoria» της Τίνας Δασκαλαντωνάκη- Απρίλιος/Μάιος 2019
Όμως, η θεατρικότητα και η σκηνογραφία βάσει των οποίων ξετυλίγεται η κάθε ιστορία είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά και «προκαλούν» τις αισθήσεις του κοινού, καλώντας το να ανακαλύψει τα προϊόντα του Utopia. Μέσα στο 2019 το Utopia κατέλαβαν η Τίνα Δασκαλαντωνάκη (ξενοδόχος, shop curator του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης & καλλιτεχνική διευθύντρια του brand Zeus &Dione) με το concept Euphoria, ο Δημήτρης Αργυρόπουλος (εκδότης περιοδικών και TV Persona) με το New Nomads, ο Κωνσταντίνος Ρήγος (Σκηνοθέτης, Χορογράφος και Εικαστικός Καλλιτέχνης) με το Magic Box και οι fashion designers MI-RO με το Εclecticism.
Η εμπειρία που προσφέρει το Utopia συμπληρώνεται από τις εκδηλώσεις που διοργανώνονται εκτός του showroom, στον εξωτερικό του χώρο, καθώς και από το microsite www.goldenutopia.gr. Εναρμονισμένο με τη δυναμική που διακατέχει τη ψηφιακή σφαίρα των… dots το Golden Hall, σχεδίασε την ιστοσελίδα του Utopia, γνωστοποιώντας και αναδεικνύοντας όλα όσα συμβαίνουν ή σχετίζονται με το showroom. Άλλωστε έχει μελετηθεί πια ότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό,οι αποφάσεις του σύγχρονου καταναλωτή, υποκινούνται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και τις διαδικτυακές πλατφόρμες αναζήτησης.
Το «Μαγικό Κουτί» του Κωνσταντίνου Ρήγου- Σεπτέμβριος/Οκτώβριος 2019
«Παρακολουθώντας στενά τα διεθνή trends και προσπαθώντας πάντα να εκπλήσσουμε τους επισκέπτες μας, το Golden Hall παρουσίασε στην Αθήνα μια νέα εμπειρία, στην αιχμή των τάσεων του retailtainment. Μόδα, ομορφιά, διακόσμηση και τεχνολογία συναντούν το σημείο τομής τους στο φουτουριστικό concept showroom στο ισόγειο του κορυφαίου luxury shopping προορισμού της πόλης. Mια συνεχώς εναλλασσόμενη γκάμα προϊόντων, προσωπικά επιλεγμένων από ξεχωριστούς curators, χαρίζει στον επισκέπτη μια εντελώς διαφορετική εμπειρία» σχολιάζει η γενική διευθύντρια του Golden Hall, κυρία Ρενάτα Τσαούση.
Σημειώνεται ότι το 2020, το Utopia καταλαμβάνουν οι διευθύντριες των σημαντικότερων γυναικείων περιοδικών, με στόχο να ζωντανέψουν τους τίτλους του μέσου τους στο εμπορικό κέντρο των βορείων προαστίων.
«Eclecticism» από τους fashion designers MI-RO Νοέμβριος/Δεκέμβριος 2019
Info:
Από το πρώτο κιόλας διάστημα λειτουργίας του Utopia, το εγχείρημα λαμβάνει τη θετική ανταπόκριση του κοινού. Οι καταναλωτές έδειξαν ενδιαφέρον για τα αντικείμενα που παρουσιάζονται εντός του Utopia, με τις κατηγορίες των ρούχων, καλλυντικών, αξεσουάρ και ειδών σπιτιού να αποτελούν σταθερές επιλογές αγορών. Ακολουθούν τα παιδικά είδη, τα sports και τα εσώρουχα. Ως μηχανισμός επιβράβευσης του επισκέπτη για την αγορά των items του Utopia, δίδεται μια συλλεκτική τσάντα Utopia δώρο.