Το 3ο Marie Claire Power Trip, το συνέδριο που έγινε θεσμός, διεξήχθη για τρίτη χρονιά την Τετάρτη 13 Οκτωβρίου, στο Cape Sounio, Grecotel Exclusive Resort. Συγκέντρωσε σε ένα ολοήμερο event μερικές από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες του φεμινισμού, των γραμμάτων, των επιστημών, των τεχνών, της πολιτικής, των επιχειρήσεων και των νέων τεχνολογιών. Ομιλήτριες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με βαθιά γνώση στον τομέα τους, συζήτησαν για τις καινοτομίες, τα επιτεύγματα των γυναικών, τις νέες ευκαιρίες και τις διεκδικήσεις των γυναικείων κινημάτων στον 21ο αιώνα.
Ανάμεσα στις ομιλήτριες και η Nadine Fau, International Director του οίκου σαμπάνιας, Veuve Clicquot, η οποία μαζί με τις συνομηλίτριές της Αλεξία Μπακογιάννη, Μαρία Συρεγγέλα και υπό τον συντονισμό της δημοσιογράφου Νεφέλης Λυγερού, οραματίστηκαν το εργασιακό μέλλον των γυναικών και πώς αυτό μπορεί να βελτιωθεί όταν γυναίκες διοικούν και στηρίζουν άλλες γυναίκες.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην εναρμόνιση της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής για τις γυναίκες με την κα. Μαρία Συρεγγέλα να σημειώνει πως και οι άντρες έχουν υποχρέωση και δικαίωμα να συμμετέχουν στην ανατροφή των παιδιών και την κα. Μπακογιάννη να συμπληρώνει πως όλες οι γυναίκες μπορούν να γίνουν αυτό που θέλουν. Με τη σειρά της η η κα. Nadine Fau, επικεντρώθηκε στο κοινωνικό πρόσωπο του οίκου που εκπροσωπεί, αλλά και στην ιστορία του που έχει ξεκινήσει από μία γυναίκα.
«“Veuve” σημαίνει “χήρα”, η εταιρεία πήρε το όνομά της από μια γυναίκα, τη Madame Clicquot, η οποία στα 27 της έμεινε χήρα και στη Γαλλία τότε δεν μπορούσε να κάνει τίποτα επιχειρηματικά εκτός αν… ήταν χήρα. Στη Γαλλία η χηρεία ήταν μια ευκαιρία.», είπε δίνοντας μερικά παραπάνω στοιχεία για την ιστορία του οίκου και σημειώνοντας πως πριν 200 χρόνια στη Γαλλία μπορούσε μία γυναίκα να ανοίξει δικό της λογαριασμό στην τράπεζα μόνο αν ήταν χήρα!
«H Veuve Clicquot είναι 249 ετών. Μετρά ιστορία δύο αιώνων (διαβάστε εδώ περισσότερα για τον οίκο σαμπάνιας). Μία γυναίκα ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας στην οινοποία, έναν παραδοσιακά ανδροκρατούμενο τομέα. Κατάφερε, όμως, να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια και πλέον η εταιρεία της είναι μία από τις καλύτερες παγκοσμίως. Υπάρχει μια μεγάλη κληρονομιά. Η Veuve Clicquot, η 27χρονη χήρα καινοτόμησε και κέρδισε τον απαιτούμενο σεβασμό.
Γιατί λοιπόν είναι τόσο σημαντικό για την εταιρεία μας να θυμόμαστε από πού ξεκινήσαμε;
Εδώ και 49 χρόνια έχουμε δημιουργήσει μία πλατφόρμα, την Bold Clicquot, η οποία αποτίει φόρο τιμής στον αγώνα και το κουράγιο της Madame Clicquot, και έχουμε αποφασίσει να στρέψουμε το βλέμμα μας στις γυναίκες που καινοτομούν και ξεχωρίζουν όχι μόνο στον χώρο του επιχειρείν αλλά και σε άλλους τομείς, προσπαθώντας να επιστρέψουμε στην κοινωνία την αναγνώριση που είχε εισπράξει η κα. Clicquot.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα συμπερίληψης παγκοσμίως. Συγκεκριμένα σε 27 χώρες σε όλο τον κόσμο συγκεντρώνεται μια κριτική επιτροπή και τιμά μία εκπληκτική γυναίκα για το θάρρος της κάθε χρόνο. Θέση μας είναι πως πρέπει να μιλούμε για αυτές τις γυναίκες. Να δημοσιεύουμε αυτά τα παραδείγματα, για να δημιουργήσουμε μια νέα γενιά γυναικών που θα ξέρει πως είναι ικανή να δημιουργήσει μια εταιρεία, να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου, την τεχνογνωσία, τη γνώση», σημείωσε για τον στόχο της εταιρείας της και παρουσίασε στη συνέχεια ορισμένα στοιχεία από ένα βαρόμετρο που έχει δημιοργήσει η Veuve Clicquot και συγκεντρώνει στοιχεία.
Σκεφτήκαμε βέβαια, να μετρήσουμε και τα δεδομένα από αυτά τα στοιχεία, καθώς είναι πολύ σημαντικά. Τα τελευταία 49 χρόνια, λοιπόν, υπάρχει ένα βαρόμετρο με τα στοιχεία μέχρι στιγμής να δείχνουν ότι τα πράγματα βελτιώνονται και σε πολλές χώρες οι γυναίκες πιστεύουν στον εαυτό τους και αξίζουν να βρίσκονται εκεί που βρίσκονται. Δυστυχώς, στην πλειονότητα των στοιχείων φαίνεται πως δεν υπάρχουν τα σωστά παραδείγματα, ένα πρότυπο για να πάρουν δύναμη».
Δείτε παρακάτω όλη τη συζήτηση: