To Marie Claire Power Trip επέστρεψε για 4η συνεχή χρονιά, αυτή τη φορά στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το μοναδικό στο είδος του συνέδριο για την ισότητα και τη γυναικεία ηγεσία είναι και πάλι εδώ με ένα εντυπωσιακό line up ομιλητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η Oρσαλία Παρθένη, CEO Parthenis και Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Σχεδιαστών, στο πάνελ του συνεδρίου με τίτλο «Βιωσιμότητα στη Mόδα: Πολύ ακριβή για να πετύχει ή μονόδρομος προς ένα νέο τρόπο ζωής;», μίλησε με τους Simone Cipriani, αξιωματούχο των Ηνωμένων Εθνών, ιδρυτή της πρωτοβουλίας Ethical Fashion Initiative of the International Trade Center, Ronald Van Der Kemp, σχεδιαστή μόδας, ιδρυτή του πρώτου sustainable οίκου υψηλής ραπτικής στον κόσμο και Doina Ciobanu, μοντέλο, ακτιβίστρια, πρέσβειρα της περιβαλλοντικής οργάνωσης No More Plastic, σε συντονισμό της Χριστίνας–Μαρίας Κράββαρη, fashion features editor του Marie Claire Greece.
Μεταξύ άλλων, η Ελληνίδα σχεδιάστρια και επιχειρηματίας τόνισε πως «η μόδα στην Ελλάδα δεν έχει άλλη επιλογή από το να εφαρμόσει βιώσιμες πρακτικές. Κάθε αρχή είναι και δύσκολη, όμως ας κάνουμε ένα βήμα προς τα πίσω να δούμε πώς μπορούμε να τα καταφέρουμε. Αν παράγουμε λιγότερα αλλά βιώσιμα ρούχα, ίσως στην αρχή να μας φανούν πιο ακριβά. Αν, π.χ., φορούμε κάτι και το κρατήσουμε για περισσότερο καιρό, θα καταλάβουμε πως το κόστος αντισταθμίζεται και, εντέλει, δεν είναι μεγάλο».
Όσο για το τι πρέπει να αλλάξει στη μόδα, η Ορσαλία Παρθένη εστίασε στον καθένα μας ως καταναλωτή: «Αν αρχίσουμε να εξετάζουμε προσεκτικά τον εαυτό μας, αν βρούμε τι μας κάνει πραγματικά ευτυχισμένους, ίσως αντιληφθούμε πως δεν τα χρειαζόμαστε όλα όσα αγοράζουμε. Κι έτσι, θα γίνουμε πιο συνειδητοποιημένοι καταναλωτές».
«Αν αρχίσουμε να εξετάζουμε προσεκτικά τον εαυτό μας, αν βρούμε τι μας κάνει πραγματικά ευτυχισμένους, ίσως αντιληφθούμε πως δεν τα χρειαζόμαστε όλα όσα αγοράζουμε. Κι έτσι, θα γίνουμε πιο συνειδητοποιημένοι καταναλωτές».
Η Ορσαλία Παρθένη υπογράμμισε επίσης ότι στην Ελλάδα έχουμε μεγάλη παράδοση στα χειροποίητα προϊόντα. Πρέπει, λοιπόν, να ενισχύσουμε τη δημιουργικότητα σε τοπικό επίπεδο, εδώ στην πατρίδα μας. Να πείσουμε τους καταναλωτές πως τα ελληνικά ενδύματα είναι ποιοτικά και πρέπει να τα αγοράζουν από εδώ, όχι από την άλλη άκρη της γης. «Κι επιπλέον, να κάνουμε το κοινό, κάθε καταναλωτή, να αντιλαμβάνεται τη διαφορά ανάμεσα στη γρήγορη, την πρόχειρη μόδα και την ποιότητα, τη δημιουργία κ.λπ.».
Δείτε εδώ όλα όσα συνέβησαν στο 4ο Marie Claire Power Trip.