To Marie Claire Power Trip επέστρεψε για 4η συνεχή χρονιά, αυτή τη φορά στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το μοναδικό στο είδος του συνέδριο για την ισότητα και τη γυναικεία ηγεσία μόλις ολοκληρώθηκε, με ένα εντυπωσιακό line up ομιλητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
«Φτιάχνοντας ομάδες με γνώμονα τη συμπερίληψη και το σεβασμό στη διαφορετικότητα» ήταν το θέμα της συζήτησης στην οποία συμμετείχαν οι Σπυριδούλα Δρακοπούλου, regional SEED Manager, Google & Greece IamRemarkable lead, Βικτωρία Καλφάκη, head of Public Sector Greece & Cyprus, Google Cloud και Φωτεινή Μπαμπανάρα, country head of IM communications & engagement, Novartis Hellas. Συντόνιζε η Βελίκα Καραβάλτσιου, δημοσιογράφος του MEGA.
Ως βασικό παράγοντα αποκλεισμού ατόμων από την εργασία η Σπυριδούλα Δρακοπούλου σημείωσε το γεγονός πως ορισμένες ομάδες υποεκπροσωπούνται στους τομείς τους. Η Βικτωρία Καλφάκη, με τη σειρά της, είπε για το ίδιο θέμα: «Θυμάμαι το πώς με αντιμετώπισαν όταν θέλησα μια πιο υπεύθυνη επαγγελματική θέση ως γυναίκα ή όταν ανακοίνωσα πως είμαι έγκυος. Κανονικά τέτοιες αμφισβητήσεις δεν θα έπρεπε να υπάρχουν».
«Οι άντρες θα πάρουν μια προαγωγή με βάση τις προοπτικές που έχουν, ενώ οι γυναίκες με βάση τα όσα έχουν πετύχει. Αυτός είναι ένας βασικός παράγοντας αλλαγής των ρατσιστικών συμπεριφορών στην εργασία».
Στη συνέχεια η Φωτεινή Μπαμπανάρα τόνισε το μισθολογικό χάσμα που υπάρχει ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες σε διάφορους τομείς, όπως η ιατρική. «Οι άντρες θα πάρουν μια προαγωγή με βάση τις προοπτικές που έχουν, ενώ οι γυναίκες με βάση τα όσα έχουν πετύχει. Αυτός είναι ένας βασικός παράγοντας αλλαγής των ρατσιστικών συμπεριφορών στην εργασία. Επιπλέον, σημαντικό είναι να αποβάλουμε το φόβο της προβολής. Οι γυναίκες σκέφτονται πολύ πριν μιλήσουν για τα όσα έχουν πετύχει, για να μην πουν οι άλλοι ότι προβάλλονται», σχολίασε η Σπυριδούλα Δρακοπούλου αναφορικά με το τι πρέπει να αλλάξει για να βελτιωθούν τα πράγματα στη συμπερίληψη στα επαγγελματικά.
Η Βικτωρία Καλφάκη τόνισε ότι είναι σημαντικό να μοιραζόμαστε και τις δικές μας εμπειρίες με την ομάδα μας. «Πώς περιμένουμε να ανοιχτεί κάποιος σε εμάς, αν εμείς οι ίδιοι δεν μιλήσουμε για όσα μας συμβαίνουν, αν δεν είμαστε ειλικρινείς;».
Ποιες είναι οι συνθήκες για έναν συμπεριληπτικό κόσμο;
Η Σπυριδούλα Δρακοπούλου τόνισε πως αυτό είναι ευθύνη όλων. «Η συμπερίληψη δεν πρέπει να υπάρχει μόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και στην καθημερινότητα. Οι διακρίσεις είναι παντού και αυτό πρέπει να αλλάξει».
Η Βικτωρία Καλφάκη αναφέρθηκε στην προσωπική της εμπειρία, του να μεγαλώνει το παιδί της με τη σύζυγό της στην Ελλάδα. Στο παρελθόν, το ομόφυλο ζευγάρι ζούσε στο Λονδίνο και όταν πήραν την απόφαση να επιστρέψουν εδώ «είπαμε, δεν θα μπούμε ξανά στην ντουλάπα, θα βγούμε, θα μιλήσουμε, δώσαμε η μία στην άλλη την υπόσχεση ότι αυτό θα το κάνουμε. Αλλά το θέμα είναι ότι πέρα από εμάς που μιλάμε, και κάνουμε την προσπάθειά μας, θα πρέπει και ο νόμος να στηρίξει και να συμπληρώσει αυτό που πρακτικά αποδέχεται η κοινωνία: να υπάρξει το νομικό πλαίσιο για τις ομόφυλες οικογένειες, κυρίως για να έχει το παιδί μου τα ίδια δικαιώματα με όλους».
«Θα πρέπει και ο νόμος να στηρίξει και να συμπληρώσει αυτό που πρακτικά αποδέχεται η κοινωνία: να υπάρξει το νομικό πλαίσιο για τις ομόφυλες οικογένειες, κυρίως για να έχει το παιδί μου τα ίδια δικαιώματα με όλους»
«Εγώ νομίζω ότι όλα είναι θέμα εκπαίδευσης και ηγεσίας», επισήμανε η Φωτεινή Μπαμπανάρα. «Η ηγεσία δεν είναι θέμα φύλου, αλλά αξιών και ικανοτήτων. Πρέπει να ξαναγράψουμε τα βιβλία ηγεσίας. Και η Μαρία Συρεγγέλα [υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Δημογραφικής Πολιτικής και Οικογένειας] έχει κάνει πολύ αξιόλογη δουλειά σε αυτό το κομμάτι. Σαφώς οι εταιρείες βρίσκονται μπροστά γιατί έχουν συγκεκριμένους στόχους, αλλά χρειάζεται μια συνεργασία δημόσιου, ιδιωτικού τομέα και ακαδημαϊκών».
«Δύο πράγματα που ίσως θα μπορούσαμε να κάνουμε λίγο καλύτερα» πρότεινε η Σπυριδούλα Δρακοπούλου. «Πρώτον, η εκπαίδευση, να αποκτήσουμε μια περιέργεια για την καθημερινότητα ανθρώπων που είναι διαφορετική από τη δική μας. Και ένα δεύτερο, που έχω δει στο εξωτερικό και όχι πολύ στην Ελλάδα, και αφορά τις επιχειρήσεις και τις εταιρείες, είναι το inclusive design, να σχεδιάζονται δηλαδή προϊόντα και υπηρεσίες τα οποία να είναι για όλους. Για παράδειγμα, η Tommy Hilfiger λάνσαρε μια σειρά ρούχων για άτομα με αναπηρίες. Όλα αυτά νομίζω ότι είναι καλό να αρχίσουμε να τα βλέπουμε πιο συχνά στην Ελλάδα».
Δείτε εδώ όλα όσα έγιναν στο 4ο Marie Claire Power Trip.