Για τρίτη συνεχόμενη φορά η Veuve Clicquot σε συνεργασία με το Marie Claire διοργάνωσαν το δείπνο Bold Conversations, την Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2023 στο εστιατόριο Zurbaran.
Η Veuve Clicquot άνθισε όταν η 27χρονη τότε Madame Barbe-Nicole Clicquot έχασε το σύζυγό της και πήρε μέσα σε ελάχιστο καιρό τη δύσκολη απόφαση να συνεχίσει την οικογενειακή τους επιχείρηση παραγωγής σαμπάνιας. Με μία μικρή σε ηλικία κόρη, κατά τη διάρκεια δύσκολων ιστορικά περιόδων, με πολέμους, οικονομική αστάθεια, αθέμιτο ανταγωνισμό, η Madame Clicquot αψήφισε την οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα της εποχής και έγινε τελικά μία από τις πρώτες σύγχρονες επιτυχημένες γυναίκες επιχειρηματίες, επενδύοντας στην ανάπτυξη νέων τεχνικών δημιουργίας και εμφιάλωσης της σαμπάνιας. Η δράση της μεγάλης κυρίας της σαμπάνιας, όπως την αποκαλούσαν οι σύγχρονοί της, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ανάληψης ρίσκου και κατάρριψης των στερεοτύπων γύρω από τη γυναικεία ενασχόληση με τις επιχειρήσεις.
Το 1972 καθιερώθηκε ο θεσμός του γυναικείου βραβείου επιχειρηματικότητας, που σήμερα συνεχίζεται στο πλαίσιο του προγράμματος Bold. Το βραβείο αυτό έχει απονεμηθεί σε πάνω από 350 γυναίκες επιχειρηματίες, σε 27 χώρες του κόσμου.
View this post on Instagram
Η σεφ και ιδιοκτήτρια εστιατορίων Γεωργιάννα Χιλιαδάκη, η μοναδική Ελληνίδα γυναίκα σεφ που έχει τιμηθεί με δύο αστέρια Michelin, ήταν η επίσημη προσκεκλημένη της εκδήλωσης, που συζήτησε με την Γαλάτεια Λασκαράκη, διευθύντρια του Marie Claire Greece, για τη δική της εμπειρία στον τομέα της επιχειρηματικότητας. Η διάσημη σεφ συνειδητοποίησε από μικρή ηλικία ότι ήθελε να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη μαγειρική και η οικογένειά της την παρακίνησε να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα, ενθαρρύνοντάς την μάλιστα να μπει στα βαθιά του συγκεκριμένου δύσκολου και ανδροκρατούμενου κλάδου εργασίας.
Με την πάροδο των ετών, κι αφού είχε ολοκληρώσει την εκπαίδευσή της, επέστρεψε στην Ελλάδα και συνίδρυσε το εστιατόριο Funky Gourmet, το οποίο τάραξε τα νερά της αθηναϊκής εστίασης. Έκτοτε, σε κάθε της προσπάθεια για τη δημιουργία ενός εστιατορίου ή ενός μενού χρησιμοποιεί το απόσταγμα των κάθε είδους εμπειριών της στο χώρο, τονίζοντας τη σημασία που είχε για εκείνη η στήριξη του άμεσου περιβάλλοντός της.
Η Γαλάτεια Λασκαράκη ανέφερε μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία από το Βαρόμετρο της γυναικείας επιχειρηματικότητας που έχει δημιουργήσει η Veuve Clicquot. Συγκεκριμένα, το Διεθνές Βαρόμετρο Γυναικείας Επιχειρηματικότητας, μια διεθνής δημοσκόπηση του brand, που στόχο έχει να δημιουργήσει έναν χάρτη της γυναικείας επιχειρηματικότητας, να αναγνωρίσει κοινά στερεότυπα, νοητικά και πρακτικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν και να ξεκινήσει έναν δημόσιο διάλογο, ξεκίνησε για πρώτη φορά να συγκεντρώνει στοιχεία για το αντικείμενο πριν από 5 χρόνια, επικαιροποιήθηκε το 2021 και επεκτάθηκε επιπλέον το 2023. Αυτή τη φορά η ανάλυση του Βαρόμετρου συμπεριλάμβανε συγκεκριμένα στοιχεία για την Ελλάδα. Οι ανισότητες ανάμεσα στα δύο φύλα συνεχίζουν να υπάρχουν, για μία σειρά από λόγους, και στον τομέα του επιχειρείν, παρότι τα 2/3 των γυναικών επιθυμούν να ασχοληθούν με αυτό. Τελικά μόνο το 1/5 των γυναικών στην Ελλάδα ασχολούνται με τις επιχειρήσεις, χωρίς ωστόσο να φοβούνται το ρίσκο που πρέπει να πάρουν για να επιτύχουν στο χώρο.
«Αυτός που ακολουθεί το όραμά σου, όποιος κι αν είσαι, άνδρας ή γυναίκα, είναι μαζί σου γιατί πιστεύει σε σένα, ανεξαρτήτως φύλου», λέει η Γεωργιάννα Χιλιαδάκη σχετικά με τις ικανότητες που πρέπει να έχει μία γυναίκα για να ηγηθεί μίας κουζίνας.
Ο φόβος δεν σταματά τις γυναίκες στην Ελλάδα να αναπτύξουν κάποια ιδέα και να τη μεταφέρουν στην αγορά. Ωστόσο, πλήττονται από τις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, συχνά δεν έχουν την ίδια πρόσβαση στη χρηματοδότηση, όπως οι άνδρες συνάδελφοί τους, και πολλές φορές ο έμφυλος παράγοντας επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο τους συμπεριφέρονται στις επιχειρηματικές συναλλαγές, με αποτέλεσμα να αισθάνονται μεγαλύτερη πίεση. Η ανάγκη να υποστηριχτεί η γυναικεία επιχειρηματικότητα μέσα από συγκεκριμένες πράξεις και ρόλους – μοντέλα γυναικών που ήδη έχουν καταφέρει να κάνουν καριέρα στο χώρο είναι μεγάλη και η Veuve Clicquot, πιστή στην δική της παράδοση, συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά σε αυτή την κατεύθυνση.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν γυναίκες από το χώρο της μόδας, της υποκριτικής, των καλών τεχνών, του μόντελινγκ και των επιχειρήσεων, που είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τα ζητήματα που τις απασχολούν σε σχέση με τα αντικείμενα επαγγελματικής ενασχόλησής τους, τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και τους τρόπους με τους οποίους καταφέρνουν να διαχειρίζονται τις καταστάσεις.
Συγκεκριμένα, το παρών έδωσαν οι επιχειρηματίες Αθηνά Οικονομάκου και Χριστίνα Κοντοβά, η παρουσιάστρια Μαρία Ηλιάκη, το διεθνές μοντέλο Ανθή Φακιδάρη, η τραγουδίστρια Παυλίνα Βουλγαράκη, η ηθοποιός Θάλεια Ματίκα με τον σύζυγο και συνάδελφό της Τάσο Ιορδανίδη, το μοντέλο Έλενα Καζαμπλάνκα, η συγγραφέας Ζέφη Κόλλια, η τραγουδίστρια Φωτεινή Δάρρα και πολλοί ακόμα προσκεκλημένοι, που απόλαυσαν τις φίνες γεύσεις της σεφ, που δημιουργήθηκαν ειδικά για το δείπνο.
Καρπάτσιο μοσχαριού με φρέσκια μαύρη τρούφα, σασίμι από ελληνικό φαγκρί με σάλτσα yuzu και παντζάρι, κουνουπίδι στον ξυλόφουρνο με σάλτσα από κουρκουμά, χειροποίητα νιόκι ταρτούφο με κρέμα παρμεζάνας και ταρτάρ τόνου – έκρηξη αρωμάτων και γεύσεων στον ουρανίσκο, μέσα σε φωλιά από ζυμάρι σερβιρίστηκαν μαζί με τη δροσερή λευκή Veuve Clicquot σαμπάνια, προετοιμάζοντας τον ουρανίσκο για το κυρίως πιάτο. Ταλιάτα black angus με μανιτάρια και μπρόκολο στον ξυλόφουρνο και steak τόνου με φακές beluga και σως καμπαγιάγκι συνδυάστηκαν ιδανικά με την ροζέ σαμπάνια Veuve Clicquot, που περιλαμβάνει επίσης ποικιλίες Chardonnay, Pinot Meunier και Pinot Noir. Η βραδιά ολοκληρώθηκε γαστρονομικά με μους πραλίνας φουντουκιού με καφέ, τοποθετημένη μέσα σε σοκολάτα γάλακτος και με γλυκό από υφές αμυγδάλου, ντεκοντρακτέ πάστα λευκής σοκολάτας με παγωτό τόνκα.
View this post on Instagram
Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Μακρής
Video: Ειρήνη Καραγιάννη