Aν έπρεπε να διαλέξουμε το τέλειο παπούτσι διακοπών αυτό θα ήταν σίγουρα ένα ζευγάρι Havaianas. Η βραζιλιάνικη μάρκα υποδημάτων παράγει πάνω από 400 διαφορετικά μοντέλα κάθε χρόνο έτσι ώστε να υπάρχει κάτι κατάλληλο για όλους, με την πλειονότητα αυτών να πωλείται στην εγχώρια αγορά της. Το 58 ετών brand απέκτησε τεράστια φήμη παγκοσμίως στα μέσα της δεκαετίας του 2000, χάρη στα ζωηρά και πολύχρωμα μοντέλα του, που είχαν ως πηγή έμπνευσης τα ιαπωνικά σανδάλια Zori, κι έκτοτε η πορεία του είναι σταθερά ανοδική. Πλέον η Havaianas έχει επεκταθεί σε μια μεγάλη ποικιλία διαφορετικών στυλ όπως είναι τα slides, τα σανδάλια και οι εσπαντρίγιες μεταφέροντας το χρώμα και τη χαρά της μάρκας και στην πόλη.

Για να μάθουμε περισσότερα για την κληρονομιά, αλλά και τα σχέδια της Havaianas για το μέλλον, μιλήσαμε με την Merel Werners, Marketing Director της Havaianas για EMEIA Region. Mε ένα εντυπωσιακό βιογραφικό το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και μια πολυετή θητεία στην Calvin Klein Jeans, η Merel Werners απολαμβάνει απίστευτα να διαδίδει τις καταπληκτικές ιστορίες του brand Havaianas σε όλο τον κόσμο και το αποδεικνύει.

Γιατί πιστεύετε ότι οι Ηavaianas έχουν αγαπηθεί τόσο;
Νομίζω ότι oφείλεται σε 3 βασικά πράγματα, πρώτον την άνεση που προσφέρει το μοναδικό μας μείγμα από καουτσούκ που κάνει τη σόλα των Havaianas εξαιρετικά άνετη. Δεύτερον, η απλότητα των προϊόντων, καθώς δημιουργούμε πολύ ευκολοφόρετα μοντέλα για όλους τους τύπους υποδημάτων. Και τρίτον, έχουμε μια τεράστια γκάμα χρωμάτων και σχεδίων που σημαίνει ότι υπάρχει κάτι για όλους…
Παίζει ρόλο επίσης το γεγονός ότι συνήθως οι άνθρωποι μας φοράνε σε καλές και ευχάριστες στιγμές. Στις διακοπές, στην παραλία ή με φίλους και συγγενείς. Το να είσαι μέρος αυτών των ευτυχισμένων στιγμών είναι ένα πραγματικό προνόμιο και πιστεύουμε ότι το χρώμα και η χαρά που παρέχει η μάρκα ταιριάζει με αυτές τις στιγμές.
Πώς είναι να είστε marketing director μιας τόσο αγαπητής εταιρίας σε γυναίκες και άντρες;
Μεγάλωσα στο Σουρινάμ, μια μικρή χώρα στη Νότια Αμερική και περνούσα πολύ χρόνο στη Βραζιλία πριν δουλέψω στη Havaianas. Πάντα με εντυπωσίαζε η ενέργεια των Βραζιλιάνων. Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι έχουν συχνά πολύ λίγα υλικά αγαθά, αλλά είναι τόσο χαρούμενοι στις παραλίες τους, με μια caipirinha, τη μουσική τους, τον ήλιο και το ποδόσφαιρο. Τους κάνει πολύ χαρούμενους ανθρώπους. Και είναι η ίδια ενέργεια, το Βραζιλιάνικο πνεύμα, που παρουσιάζουμε μέσω του marketing στην Havaianas. Που είναι πραγματικά φανταστικό! Πάντα όταν αναφέρω στους ανθρώπους ότι εργάζομαι στην Havaianas, ένα χαμόγελο απλώνεται στα πρόσωπά τους. Είμαστε μια πραγματικά αγαπημένη μάρκα, με μια καταπληκτική κληρονομιά και στορίες για να διηγηθούμε και απολαμβάνω πραγματικά να τις διαδίδω σε όλο τον κόσμο.
Η Ελλάδα είναι μια χώρα που αγαπά πολύ το καλοκαίρι. Υπάρχει κάποια ιδιαίτερη σχέση της χώρας μας με το brand;
Νομίζω ότι η απάντηση εμπεριέχεται στην ερώτησή σου. Το καλοκαίρι είναι ένα τόσο σημαντικό κομμάτι της ελληνικής ψυχής κι εμείς είμαστε ένα πολύ καλοκαιρινό brand, ή ας πούμε μια μάρκα που συνδέεται με το καλοκαίρι και τα πράγματα που έρχονται μαζί με αυτό όπως ανέφερα προηγουμένως, υπέροχες στιγμές, ημέρες που διαρκούν περισσότερο, παρέα με φίλους, νέα μέρη ή απλά χαλάρωση. Ο ελληνικός τρόπος αισιοδοξίας και εύρεσης χαράς στις υπέροχες ακτές και τα
νησιά σας ταιριάζει πολύ με τη φιλοσοφία της Havaianas, που είναι το να απολαμβάνει κανείς τα απλά πράγματα. Βλέπουμε μεγάλες ομοιότητες μεταξύ των Ελλήνων και των Πορτογάλων καταναλωτών (εκτός από την ιστορική σχέση με τη Βραζιλία φυσικά), η οποία είναι πολύ ελπιδοφόρα, αφού η αγάπη και εμπιστοσύνη προς τη μάρκα στην Πορτογαλία είναι πολύ υψηλή.
Έτσι θα εργαστούμε πολύ σκληρά για να βεβαιωθούμε ότι τα επόμενα χρόνια θα επιτύχουμε το ίδιο και στην Ελλάδα.
Με ποιον τρόπο έχει αναπτυχθεί / εξελιχθεί το brand μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια;
Λοιπόν, το brand είναι πολύ παλαιότερο από όσο πιστεύει ο κόσμος. Κατασκευάζουμε σαγιονάρες εδώ και 58 χρόνια, από το 1962, κι εκείνη την εποχή υπήρχαν σεζόν που είχαμε μόνο ένα μοντέλο, ενώ τώρα έχουμε πάνω από 400 διαφορετικά μοντέλα που παράγουμε κάθε χρόνο. Επίσης, πλέον δεν εστιάζουμε μόνο στη Βραζιλία, καθώς έχουμε επεκταθεί σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως και έχουμε γραφεία σε 10 από αυτές τις χώρες.
Γεννηθήκαμε πραγματικά στις φαβέλες της Βραζιλίας και γίναμε το «παπούτσι» για τους μη προνομιούχους. Πολύ συχνά το μοναδικό παπούτσι τους. Και αυτό εξακολουθεί να ισχύει στη Βραζιλία. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’90, μέσω της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ, δουλεύοντας μαζί με διασημότητες, αρχίσαμε να συνδεόμαστε με τον κόσμο της
μόδας. Προς αυτή την κατεύθυνση κινηθήκαμε και όταν αποφασίσαμε να επεκταθούμε παγκοσμίως. Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με τα δημοφιλέστερα καταστήματα (για παράδειγμα τα Harrods και το Selfridges στο Λονδίνο, τη Galleries Lafayette και τα Printemps στο Παρίσι). Αρχίσαμε επίσης να παρατηρούμε ότι πολλοί celebrities αγόραζαν τα προϊόντα μας και βρισκόμασταν στις γκαρνταρόμπες πολλών θαυμαστών της μάρκας όπως είναι η Jennifer Aniston, ο David Beckham, η
Kim Kardashian κ.λπ. Τα τελευταία χρόνια είδαμε επίσης πολλούς να φοράνε τα προϊόντα μας σε μη καλοκαιρινά περιβάλλοντα. Ο κόσμος μας φοράει πλέον μέσα στην πόλη, σε πάρκα ή ακόμη και στο γραφείο (ειδικά στα δικά μας γραφεία). Διαθέτουμε επίσης μια μεγάλη ποικιλία που εξυπηρετεί ακόμη περισσότερο την χρήση στην πόλη, όπως τα slides, τα σανδάλια και οι εσπαντρίγιες.
Ποιες ήταν οι επιπτώσεις της πανδημίας στην εταιρεία; 
Προφανώς επηρεαστήκαμε όπως και τα περισσότερα brands, καθώς έχουμε πολλούς υπέροχους συνεργάτες χονδρικής πώλησης που έχουν επηρεαστεί πολύ από την κατάσταση. Πολλοί δεν μπορούσαν να ανοίξουν τα καταστήματά τους για μεγάλο χρονικό διάστημα. Διαθέτουμε επίσης μεγάλο εργατικό δυναμικό, που εδρεύει κυρίως στη Βραζιλία, το οποίο φροντίζει για την κατασκευή των προϊόντων και όπως γνωρίζετε, η Βραζιλία περνάει μια δύσκολη περίοδο. Κύριο
μέλημά μας τους τελευταίους μήνες αποτελούσε πρώτα η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων μας και τώρα που τα πράγματα βελτιώνονται, το να διασφαλίσουμε ότι τα προϊόντα μας θα φτάσουν με ασφάλεια στους συνεργάτες μας, έτσι ώστε το προσωπικό τους να είναι αντίστοιχα ασφαλές και τέλος για τα δικά μας κανάλια, ότι οι καταναλωτές θα μπορούν να βρούν και να δοκιμάσουν τα προϊόντα μας με ασφάλεια.

Αυτή είναι μια κατάσταση άνευ προηγουμένου και ευτυχώς σημειώθηκαν σημαντικές πωλήσεις στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα, χάρη στα δικά μας κανάλια και εκείνα των e-tailers συνεργατών μας. Ο κόσμος χρειαζόταν λίγη κανονικότητα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, έτσι ένα ζευγάρι σαγιονάρες με καλό καιρό βρισκόταν ακόμα στη λίστα επιθυμιών πολλών ανθρώπων αυτό το καλοκαίρι.
Έχουμε επίσης δει μια πολύ μεγάλη ανάπτυξη στη χρήση των Havaianas εντός σπιτιού. Στη Βραζιλία αυτό συμβαίνει εδώ και χρόνια και τώρα φαίνεται να γίνεται και για την Ευρώπη ένα νέο σημαντικό κανάλι.

 

Η Havaianas ήταν ανάμεσα στα μεγάλα brands που συμμετείχαν ενεργά στον αγώνα για την εξάλειψη του ιού. Μιλήστε μας για αυτή την ενέργεια.
Kάναμε και κάνουμε ό, τι μπορούμε. Όπως ανέφερα, η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων μας σε όλο τον κόσμο είναι υψίστης σημασίας, οπότε εφαρμόστηκε η τηλεργασία σε όλους όσους το επέτρεπαν οι δουλειές τους. Προσπαθήσαμε επίσης να βοηθήσουμε όσο μπορούμε στη Βραζιλία, σε περιοχές που χρειάζονται ακόμη περισσότερη βοήθεια. Έτσι, αλλάξαμε την εργοστασιακή μας παραγωγή, ώστε αντί για σαγιονάρες να παράγουμε ιατρικά υποδήματα από καουτσούκ, ενώ
κατασκευάσαμε επίσης ιατρικές ποδιές και προστατευτικές μάσκες. Έχουμε δωρίσει σχεδόν 20.000 ιατρικά σαμπό σε νοσοκομεία στο Σάο Πάολο, 1,3 εκατομμύρια ιατρικές μάσκες, 1 εκατομμύριο υφασμάτινες μάσκες που δωρίστηκαν στον ΜΚΟ «Todos pela Saude», 300.000 σαγιονάρες Havaianas και εσπαντρίγιες στο ιατρικό προσωπικό για να έχουν ένα δεύτερο ζευγάρι όταν μπαίνουν στο σπίτι τους και σε άτομα από ευάλωτες περιοχές που μπορεί να μην είχαν δεύτερο
ζευγάρι για να αλλάξουν όταν έμπαιναν στο σπίτι τους.
Εργαστήκαμε επίσης με βασικούς συνεργάτες για να παρέχουμε σετ με αγαθά πρώτης ανάγκης και υγιεινής σε όσους τα χρειάζονται περισσότερο, καθώς και πολλές χρηματικές δωρεές για τη στήριξη των κέντρων που εργάζονται για την καταπολέμηση του ιού από ιατρική άποψη.
Πόσο χρειαζόμαστε τη μόδα στην εποχή μετά τον Covid-19;
Ειλικρινά αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση. Πιστεύω ότι η μόδα θα πρέπει να προσαρμοστεί, οι άνθρωποι θα έχουν και θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη συνείδηση σχετικά με την κατανάλωση. Νομίζω ότι αυτό είχε αρχίσει να συμβαίνει ήδη, ωστόσο ο Covid ίσως έκανε τους ανθρώπους να συνειδητοποιήσουν τι είναι απαραίτητο για αυτούς. Σίγουρα η υγεία και η ευτυχία των αγαπημένων σας. Και μετά ό, τι χρειαζόμαστε για να ζήσουμε τη ζωή μας καλά… και οι άνθρωποι μπορεί να αρχίσουν να αναζητούν πράγματα που είναι λίγο λιγότερο εποχιακά, πιο κλασικά, υψηλότερης ποιότητας. Πράγματα σχεδιασμένα για να διαρκέσουν στον χρόνο.
Η μόδα εξακολουθεί να είναι σημαντική, καθώς αυτό που φοράμε είναι μια έκφραση του ποιοι είμαστε προς τα έξω. Ο καθένας έχει το δικό του στυλ και θα θέλουμε ακόμα να είμαστε σε θέση να το εκφράσουμε – νομίζω όμως ότι θα κάνουμε πιο υπεύθυνες αγορές βγαίνοντας από αυτήν την εμπειρία.
Πώς μπορεί να προχωρήσει η μόδα από εδώ και πέρα;
Νομίζω μια λύση θα ήταν η αναζήτηση τρόπων με τους οποίους μπορεί να ανανεωθεί η εμφάνιση των αντικειμένων. Γιατί να είμαστε τόσο σπάταλοι όταν μια λεπτομέρεια η οποία μπορεί να προστεθεί ή να αφαιρεθεί μπορεί να ανανεώσει ένα ήδη υπάρχον κομμάτι; Νομίζω ότι τα αξεσουάρ θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε αυτό, καθώς και η εξατομίκευση των προϊόντων με επιπλέον λεπτομέρειες που μπορούν να αφαιρεθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν θα βοηθήσει τους καταναλωτές να ανανεώσουν τα αντικείμενά τους ώστε να αποκτήσουν μια φρέσκια και μοδάτη εμφάνιση, χωρίς να χρειάζεται να τα αντικαταστήσουν. Διαθέτουμε μια μεγάλη ποικιλία από καρφίτσες που κουμπώνουν και αποσπώνται από τα ζευγάρια μας, ώστε να μπορείτε να αλλάζετε την εμφάνιση των Havaianas σας με μερικές κινήσεις. Πιστεύουμε ότι αυτή είναι μια σωστή κατεύθυνση προς την οποία επικεντρωνόμαστε.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below