Περισσότεροι από 63 εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο ανέδειξαν το Bridgerton σε μια από τις πιο δημοφιλείς σειρές του Netflix. Για τον καθένα, υπάρχει ένα διαφορετικό επιχείρημα για το τι κάνει αυτή τη σειρά εποχής ξεχωριστή. Όλοι όμως ομόφωνα συμφωνούν ότι ενδυματολογικά κερδίζει τις εντυπώσεις. Σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν χιλιάδες κοστούμια από μια ομάδα 238 ατόμων, που εργάστηκε ασταμάτητα για πέντε μήνες προτού ξεκινήσουν τα γυρίσματα της. Επικεφαλής αυτής της ομάδας είναι η βραβευμένη με Emmy ενδυματολόγος Ellen Mirojnick.
Στόχος της διάσημης costume designer του Χόλιγουντ για το Bridgerton ήταν να διατηρηθεί η μόδα και το στυλ της εποχής αλλά δίνοντας μια σύγχρονη πινελιά και μην θεωρηθεί από το κοινό άλλη μια σειρά εποχής. Πόσα όμως κοστούμια δημιούργησαν; Τι κράτησαν από την εποχή της Αντιβασιλείας; Ποια ήταν η έμπνευσή της; Η Ellen Mirojnick μοιράζεται με το Marie Claire κάποια από τα μυστικά της αγαπημένης σειράς αλλά και της δουλειάς της γενικότερα. Λίγο πριν την υποδεχτούμε ως πρόεδρο της κριτικής επιτροπής και ομιλήτρια στο Design in film του 3ου Athens Fashion Film Festival μας μιλά και για τις σπουδαίες συνεργασίες της ανάμεσα στις οποίες βρίσκουμε τα ονόματα των Angelina Jolie, Michelle Pfeiffer και Sharon Stone.
Γιατί πιστεύετε ότι είχε τόσο μεγάλη ανταπόκριση η σειρά; Θεωρείται το ενδυματολογικό κομμάτι μέρος αυτής της επιτυχίας;
Πιστεύω ότι έγινε παγκόσμια επιτυχία γιατί μας έκανε να βουτήξουμε στην πληθωρική φαντασίωση μιας άλλης εποχής -μιας μακρινής εποχής μακριά από τον κόσμο που ζήσαμε όλοι τον τελευταίο χρόνο. Είχε σκοτάδι και απομόνωση. Αλλά, μπαίνοντας στον κόσμο του Bridgerton, η φαντασία του καθενός μπορούσε να παρασυρθεί από την όλη ομορφιά του: την πλοκή, τους ηθοποιούς και ναι, τα κοστούμια.
Πόσα κοστούμια χρειάστηκε να δημιουργήσετε για τη σειρά;
Η παραγωγή ήταν σχεδόν 7.500 διαφορετικά κομμάτια από τα οποία δημιουργήθηκαν περίπου 6.000 κοστούμια.
Τι κρατήσατε από την εποχή της Αντιβασιλείας; Μείνατε πιστή σε κάποια στοιχεία και σε άλλα όχι;
Η εποχή της Αντιβασιλείας είναι η βάση της σειράς -οι σιλουέτες και των γυναικών και των ανδρών. Χρησιμοποιήσαμε ελάχιστες δημιουργικές ελευθερίες. Για παράδειγμα, αλλάξαμε την χρωματική παλέτα και τα υφάσματα μας έδωσαν μια μοντέρνα εναλλαγή.
Πώς διαφοροποιείται το στυλ των Bridgertons σε σχέση με τις άλλες οικογένειες;
Η χρωματική παλέτα τους αποπνέει κομψότητα, περισσότερη φινέτσα και λεπτότητα σε σχέση με τους υπόλοιπους.
Ποιον χαρακτήρα λατρεύατε να ντύνετε;
Αυτό είναι σαν να μου ζητάτε να διαλέξω ανάμεσα στα παιδιά μου. Τους αγαπώ όλους.
Από πού αντλήσατε έμπνευση για τα κοστούμια; Είχε το moodboard σας για τη σειρά runway looks. Κι αν ναι, από ποιους σχεδιαστές;
Το να δημιουργήσουμε τα look books για τη σειρά ήταν ένα σημαντικό κομμάτι. Θα μπορούσαν να εκφράσουν καλύτερα την κατεύθυνση που θα παίρναμε. Συμπεριλάμβαναν πίνακες από την εποχή, μια ολοκαίνουργια χρωματική παλέτα εμπνευσμένη από τους πίνακες της Genieve Figgis και απεικονίσεις ρούχων εκείνων των χρόνων. Επίσης βασιστήκαμε σε επιρροές από διαφορετικές δεκαετίες. Συμπεριλάβαμε εμπνεύσεις για τη διακόσμηση και το over-layering. Η οπτικοποίηση συμπεριλάμβανε και σύγχρονη ραπτική από Dior, Chanel, St Laurent και άλλους.
Τι έχουμε να περιμένουμε για τα κοστούμια της επόμενης σεζόν; Θα υπάρχουν αλλαγές στο στυλ της μικρότερης αδερφή της Daphne, Eloise, ή των άλλων χαρακτήρων καθώς μεγαλώνουν;
Δεν μπορώ να αποκαλύψω πολλά αλλά η δεύτερη σεζόν θα είναι κάτι που αξίζει να δείτε!
Μια από τις αγαπημένες μας δουλειές σας είναι η Maleficent. Τι θυμάστε από αυτή τη συνεργασία με τις Angelina Jolie και Michelle Pfeiffer;
Ήταν συναρπαστικό να είμαι μέρος του Maleficent. Ήταν έμπνευση και μεγάλη χαρά να δουλεύω μαζί τους. Ανυπομονούσα για τη συνεργασία και τη δημιουργία παραμυθένιων χαρακτήρων που δεν γνωρίζαμε πριν. Ήταν μια συναρπαστική διαδικασία ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των χαρακτήρων.
Ποια ήταν η έμπνευσή σας για το θρυλικό λευκό φόρεμα της Sharon Stone στο Basic Instinct; Πώς είναι να δουλεύεις μαζί της;
Η συνεργασία μας ήταν αβίαστη. Η έμπνευση ήρθε στην πραγματικότητα από το σενάριο και την κινησιολογία της σκηνής. Καθώς τη βλέπει να βγάζει τα ρούχα της, εκείνη εμφανίζεται με το λευκό φόρεμα που εύκολα κουμπώνει στην πλάτη με το ένα χέρι -προσέχοντας ότι δεν φοράει εσώρουχα -γυρνάει, αρπάζει το παλτό και φεύγει. Στο δωμάτιο της διαπραγμάτευσης η Sharon ήθελε να έχει ελεύθερα τα χέρια και τα πόδια της -για να τα κινείται όπως ήθελε, να τα διπλώσει και να τα ξεδιπλώσει.
Ποιες είναι οι ριζικές αλλαγές που έχουν γίνει στο επάγγελμά σας από την ημέρα που ξεκινήσαμε, πριν 30 χρόνια, μέχρι σήμερα;
Υπάρχουν περισσότεροι μάγειρες στην κουζίνα στις μέρες μας (σ.σ. συνεργάζονται περισσότεροι άνθρωποι για το αποτέλεσμα), όλοι με τις δικές τους απόψεις. Αυτές οι απόψεις κάποιες φορές δεν βασίζονται σε τίποτα άλλο πέρα από τις προσωπικές τους προτιμήσεις -χωρίς να έχουν απαραίτητα σχέση με την πλοκή ή τους χαρακτήρες. Και φυσικά τώρα έχουμε και την παγκόσμια πανδημία που απαιτεί έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο δουλειάς. Αυτή η δουλειά απαιτεί ένα τέτοιο βαθμό οικειότητας που είναι δύσκολο να τον πετύχεις σε αυτή την περίοδο. Ωστόσο, όπως λένε: πρέπει να συνεχιστεί το έργο. Θα πρέπει να βρεις τρόπους να δημιουργήσεις αξιόπιστες και σταθερές συνεργασίες με μεγαλύτερη απόσταση. Οι πηγές είναι περιορισμένες και η τηλεργασία είναι ο κανόνας. Ακολουθούμε αυστηρά πρωτόκολλα για την ασφάλεια όλων όσοι εμπλέκονται. Αν και όλοι έχουμε νέους δρόμους να διανύσουμε και μπορεί να είναι δύσβατοι και απάτητοι, προσπαθούμε να πάμε στην ίδια κατεύθυνση.