Από τη Βιβή Μωραΐτου

Όσα έφεραν κοντά τη Βαλίσια και τη Στέλλα αποδεικνύονται πιο διαχρονικά από το εφήμερο της μόδας. Βασικό σημείο επαφής τους, η τέχνη με έμφαση στο σουρεαλισμό. Αλλωστε τα ανορθόδοξα μαθηματικά στον τίτλο «2+1=2» -από άρθρο του Πιερ Αλμπέρ-Μπιρό για τον σουρεαλισμό στον κινηματογράφο στο avant garde περιοδικό SIC το 1919- έδωσαν στο brand το όνομά του. Στην πορεία τους επεδίωξαν καλλιτεχνικές συνεργασίες, είτε πρόκειται για την ομάδα χορού Stereo Nero Dance Co., είτε για την παρουσίαση των συλλογών τους, που ποτέ δεν είναι αυτό που παραδοσιακά αποκαλούμε ντεφιλέ. Για τα διακοσμητικά χειροτεχνήματα της S/S 23 συλλογής συνεργάστηκαν με την καλλιτέχνιδα Σεβαστιάνα Κωνστάκη, η οποία παρέα με την Κατερίνα Χάρου επιμελήθηκαν την παρουσίαση.

Τα ρούχα των 2WO+1NE=2, πάντα αιχμηρά, γλυπτικά, παίζουν με τη φόρμα μοιάζοντας συχνά τρισδιάστατα, ενώ επιλέγονται sustainable υλικά, όπως το tencel, και πάντοτε φυσικά μετάξι, οργανικό βαμβάκι και φίνο μαλλί, το οποίο και λατρεύουν. Κάθε σχεδιαστικό τους project βασίζεται στη νομαδική κουλτούρα και τη ρευστότητα και την πολυσχιδία που αυτή συνεπάγεται. Διαφορετικές, πολυφυλετικές πόλεις, τοπία, συνήθειες, παλιές παραδόσεις, σύγχρονες τάσεις, τέχνη, σινεμά, μουσική και αρχιτεκτονική γίνονται αφετηρία και πατρίδα κάθε συλλογής. «Δεν μας αρέσει να λειτουργούμε με παρωπίδες και να περιοριζόμαστε. Οποιαδήποτε γνώση μπορεί να μας προσφέρει κάθε πόλη μάς κεντρίζει το ενδιαφέρον. Δεν βλέπουμε τίποτα αποκλειστικά μέσα από το πρίσμα της μόδας ή των τεχνών», εξηγεί η Βαλίσια.

«Δεν μας αρέσει να λειτουργούμε με παρωπίδες και να περιοριζόμαστε. Οποιαδήποτε γνώση μπορεί να μας προσφέρει κάθε πόλη μάς κεντρίζει το ενδιαφέρον. Δεν βλέπουμε τίποτα αποκλειστικά μέσα από το πρίσμα της μόδας ή των τεχνών».

Έτσι, μετά την Κοπεγχάγη, που αποτυπώθηκε στην παρθενική κολεξιόν, χαρτογραφήθηκαν οι Αγία Πετρούπολη, Πράγα, Λος Αντζελες, Ρουσιγιόν, Ρέικιαβικ, Σανγκάη, Μόντρεαλ, Μαρακές, Βιέννη, Μαγιόρκα και Ντένβερ, ενώ για την SS23 επιλέχθηκε η Τήνος, όπου τα έργα του Χαλεπά συναντούν τη δομή της ξερολιθιάς. «Θέλαμε, επιτέλους, να ασχοληθούμε με την Ελλάδα και αποφασίσαμε κάτι από τις Κυκλάδες επειδή μας αρέσουν πάρα πολύ. Καταλήξαμε στην Τήνο γιατί τα χωριά της είναι τόσο διαφορετικά που λες και βρίσκεσαι κάθε φορά σε άλλο νησί. Είναι ένας τόπος όπου συνδυάζονται η υψηλή με τη λαϊκή τέχνη. Οι περιστερώνες της, τα μαρμάρινα υπέρθυρα και η σπάνια καλαθοπλεκτική της είναι κάποια από τα στοιχεία που συνθέτουν τη σχεδιαστική μας προσέγγιση», λέει η Στέλλα και η Βαλίσια συμπληρώνει: «Καταλήξαμε στην Τήνο για τα πολλά ετερόκλητα στοιχεία της. Από τη μία όλη αυτή η θρησκειολαγνία με το προσκύνημα στην Παναγία κ.λπ., από την άλλη η πλούσια μαρμαροτεχνία, οι μεγάλοι γλύπτες, αλλά και πιο μαγικά στοιχεία, όπως το σεληνιακό τοπίο του Βώλακα. Οπότε είναι μια μικρογραφία όλων των αναζητήσεων που έχουμε ως σχεδιαστικό δίδυμο».

«Καταλήξαμε στην Τήνο για τα πολλά ετερόκλητα στοιχεία της. Από τη μία όλη αυτή η θρησκειολαγνία με το προσκύνημα στην Παναγία κ.λπ., από την άλλη η πλούσια μαρμαροτεχνία, οι μεγάλοι γλύπτες, αλλά και πιο μαγικά στοιχεία, όπως το σεληνιακό τοπίο του Βώλακα».

Όσο για το τι σημαίνει μόδα για τις ίδιες, η Βαλίσια απαντά «οπωσδήποτε όχι trends. Εχει διττή σημασία. Από τη μια καλύπτει την καθημερινή ανάγκη να ντυθούμε και να εκφράσουμε την προσωπικότητά μας και από την άλλη ενσωματώνει πράγματα που δεν είναι ορατά με την πρώτη ματιά. Πίσω από καθετί πρέπει να υπάρχει μια μεθοδολογία και μια επιχειρηματολογία. Η μόδα το κάνει αυτό, εμείς το κάνουμε αυτό, γιατί πίσω από κάθε ρούχο μας υπάρχει σοβαρή μελέτη». Σύμφωνα με τη Στέλλα, το στίγμα τους ως σχεδιάστριες δίνουν «η γεωμετρία και η αρχιτεκτονική, που είναι βαθιά ριζωμένες μέσα μας και μας επηρεάζουν. Θέλουμε όμως να είναι και θηλυκά τα ρούχα μας, αλλά όχι με τη συμβατική έννοια του sexiness. Την ίδια στιγμή, πέρα από όμορφες, θέλουμε οι γυναίκες να νιώθουν και δυναμικές όταν φοράνε κάτι δικό μας».

«Μας αρέσουν οι μίνιμαλ σιλουέτες, αλλά θέλουμε να τις εμπλουτίζουμε με μη αναμενόμενες και έξυπνες λεπτομέρειες που κάνουν το ρούχο αναγνωρίσιμο. Θέλουμε όποια το φοράει να νιώθει επιβλητική, να κάνει αισθητή την παρουσία της, κι αυτό να είναι κάτι που το επιτυγχάνουν τα ρούχα μας», λέει η Βαλίσια. Το μότο τους στη δουλειά και στη ζωή είναι: «Να μη φοβόμαστε να ρισκάρουμε παρά τις δυσκολίες, γιατί ποτέ δεν είναι ιδανικές οι συνθήκες για να τολμήσεις αυτό που θέλεις», μας λένε και μας δίνουν ραντεβού για το χειμώνα του 2023 στην Τασμανία.
¬

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below