Μετά το θάνατο του Καρλ Λάγκερφελντ τον Φεβρουάριο του 2019, η Σίλβια Βεντουρίνι-Φέντι παρέμεινε σόλο στα ηνία του ιταλικού οίκου και η συλλογή για το Φθινόπωρο/Χειμώνα του 2020 ήταν ουσιαστικά η πρώτη χωρίς τη συμβολή του. Πραγματοποιήθηκε στο Μιλάνο λίγο προτού ξεκινήσει το lockdown της Ιταλίας και ξεχώρισε για τις θελκτικές ladylike δημιουργίες που συνδύαζαν δομημένο tailoring με λεπτομέρειες εσωρούχων και φυσικά αρκετό ροζ, το χρώμα που στερήθηκε η Σίλβια περισσότερο στην παιδική της ηλικία. «Οταν ήμουν μικρό κορίτσι, η μητέρα μου δεν μου αγόρασε κανένα ροζ φόρεμα. Συχνά ντυνόμουν με ρούχα αγοριών και όταν τη ρώτησα γιατί, μου απάντησε ότι έπρεπε να με προετοιμάσει να είμαι λιγότερο επιπόλαια, γιατί ήξερε πως έπρεπε να δουλέψω αρκετά».
Για την ίδια, αυτή η συλλογή ήταν μια γιορτή θηλυκότητας και φεμινισμού. Για πρώτη φορά συμπεριέλαβε ως μοντέλα περισσότερες γυναίκες διαφορετικών ηλικιών, σωματότυπων και χρώματος της επιδερμίδας. «Ηθελα να μιλήσω αληθινά στις γυναίκες. Οταν είσαι γυναίκα και βρίσκεσαι στο τιμόνι του οίκου μπορείς πραγματικά να εξερευνήσεις τη θηλυκότητα. Είναι ένα μυστηριώδες θέμα, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το αποτυπώσεις και ήθελα να το εκφράσω μέσα από το casting διαφορετικών γυναικών», ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξή της.
H Βεντουρίνι-Φέντι προέρχεται από μια μητριαρχική οικογένεια. O οίκος Fendi καθοδηγείται από γυναίκες από τότε που η Αντέλ Κασαγκράντε άνοιξε το 1918 ένα εργαστήριο γούνας και δέρματος, το οποίο μετονόμασε το 1925 μετά το γάμο της με τον Εντοάρντο Φέντι. Οι Φέντι απέκτησαν πέντε κόρες, την Πάολα, τη Φράνκα, την Κάρλα, την Αλντα και την Αννα, οι οποίες προσχώρησαν στην οικογενειακή εταιρεία το 1946 για να βοηθήσουν τη μητέρα τους. Η κόρης της Αννας, η Σίλβια, που γεννήθηκε μέσα στη μόδα, κληρονόμησε το δυναμισμό που τρέχει στις φλέβες της μητριαρχικής δυναστείας και της άρεσε να παίζει στο ατελιέ, ενώ στην ηλικία των έξι ετών πρωταγωνίστησε σε διαφήμιση του οίκου. Την ίδια στιγμή έβλεπε τη μαμά της να παλεύει για την επιτυχία μέρα-νύχτα. «Ο παππούς μου πέθανε νέος και η γιαγιά μου ήταν η πρώτη πραγματική φεμινίστρια της οικογένειας. Στην οικογένεια οι γυναίκες ενεργούσαν περισσότερο σαν άνδρες και σύμφωνα με τις αξίες της εποχής», έχει δηλώσει στο παρελθόν.
Το 1965 οι αδελφές Φέντι προσέλαβαν τον τότε ανερχόμενο σχεδιαστή Καρλ Λάγκερφελντ ως καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου, μια συνεργασία που θα κρατούσε δεκαετίες, η μακροβιότερη στην ιστορία της μόδας. Χρειάστηκαν άλλες δύο δεκαετίες για τη μετατροπή του Fendi σε ολοκληρωμένο οίκο μόδας. Στα μέσα της δεκαετίας του ’70 η Fendi ήταν μια προοδευτική ready-to-wear εταιρεία που φημιζόταν για την εξαιρετικά πρωτοποριακή αριστοτεχνία και την αίγλη της.
Ο Λάγκερφελντ έγινε μέλος της οικογένειας και μαζί περνούσαν γενέθλια και γιορτές μέχρι που ξεκίνησε να δουλεύει παράλληλα και για τον οίκο Chanel και οι υποχρεώσεις του αυξήθηκαν. Η σχέση τους δυνάμωσε όταν η Σίλβια ανέλαβε πιο ενεργό ρόλο στην εταιρεία, λανσάροντας το 1987 το δεύτερο brand Fendissime, το πρώτο σκαλοπάτι που στις αρχές της δεκαετίας του ’90 θα την οδηγούσε στα αξεσουάρ. «Ακόμα και τώρα πολλές φορές συλλογίζομαι: “Τι θα έκανε ο Καρλ;”» αναφέρει συχνά σε συνεντεύξεις.
Σταθμός στην καριέρα της ήταν το 1997, όταν σχεδίασε την εμβληματική τσάντα Baguette, η οποία προοριζόταν για να κρατιέται κάτω από τον ώμο, όπως οι Γάλλοι κρατάνε το ψωμί, ένα σχέδιο που γρήγορα εκτόξευσε τον οίκο στη στρατόσφαιρα καθιερώνοντας τον όρο «it bag». Λίγο αργότερα της ανατέθηκε να επιβλέπει την ανδρική σειρά και μετά το θάνατο του Λάγκερφελντ ορίστηκε ως η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια.
Προς έκπληξη πολλών, πριν από μερικούς μήνες ανακοίνωσε ότι παραχωρεί τη σχεδιαστική σκυτάλη στον Κιμ Τζόουνς, καλλιτεχνικό διευθυντή της ανδρικής σειράς του οίκου Dior. Για τη Βεντουρίνι-Φέντι, αυτό σημαίνει μια νέα αρχή χωρίς να ξεχνάει το παρελθόν. «Φυσικά σήμερα πρέπει να γυρίσουμε σελίδα», ανέφερε. Και όπως λέει μια ρωμαϊκή φράση, για να γράψεις το μέλλον πρέπει να είσαι σε θέση να διαβάσεις το παρελθόν. Αυτό θα σηματοδοτήσει την πρώτη πραγματική ενασχόληση του Τζόουνς με το γυναικείο ένδυμα και θα ρίξει τον Βρετανό σχεδιαστή στο στίβο για την εκπροσώπηση δύο ιστορικών οίκων μόδας. Ακόμα κι αν δεν γνωρίζετε το όνομά του, κρατήστε πως υπό την καθοδήγησή του ο οίκος Louis Vuitton κυκλοφόρησε την ανατρεπτική συνεργασία με τη Supreme, ενώ στον οίκο Dior συνεργάστηκε με τη Nike για ένα ζευγάρι περιζήτητων Jordan.
Η Σίλβια Βεντουρίνι-Φέντι καλωσόρισε θερμά τον Τζόουνς λέγοντας ότι ήδη τους δένουν «βαθύς σεβασμός και φιλία». Αρχικά ακουγόταν ότι η Φέντι θα διατηρήσει τη θέση της στον οίκο, ας μην ξεχνάμε ότι οι συλλογές που σχεδίασε τις τελευταίες σεζόν ήταν δυναμικές ανοίγοντας το δρόμο σε μια φρέσκια γυναικεία προοπτική, με την ίδια να συνεχίζει να σχεδιάζει αξεσουάρ και τις ανδρικές συλλογές. «Ανυπομονώ να εξελίξω το σύμπαν του οίκου Fendi στο επόμενο επίπεδο μαζί του», δήλωσε χαρακτηριστικά. Η συνέχεια στις πασαρέλες.