Ρίχνοντας μια ματιά στις πασαρέλες των τελευταίων τεσσάρων σεζόν προβληματιζόμαστε για την ποικιλία σε σωματότυπους, παρόλο που φανταστικά supermodels με καμπύλες και 40+ νούμερα όπως η Ασλεϊ Γκράχαμ, η Τες Μακμίλαν, η Πρίσιους Λι και η Παλόμα Ελσεσερ διαγράφουν ήδη λαμπρή πορεία.
Παρά την προβολή στα ΜΜΕ και τη δέσμευση των περισσότερων οίκων να διευρύνουν στο άμεσο μέλλον την γκάμα των μεγεθών τους, η πλειονότητα των γυναικών παραμένει δυσαρεστημένη. Για να είμαστε δίκαιες, υπήρξε αξιοσημείωτη πρόοδος τα τελευταία χρόνια: χάρη στο δυνατό μήνυμα που έστειλαν πολλοί μέσα από τα social media, η διαφοροποίηση των σωματότυπων μπήκε ξανά στην ατζέντα. Είδαμε επίσης μεγάλους οίκους μόδας, όπως οι Fendi, Versace και Alexander McQueen, να αγκαλιάζουν τη διαφορετικότητα στις σιλουέτες επιλέγοντας plus size μοντέλα. Ο Πιερτζόρτζιο ντελ Μόρο, ο διευθυντής casting που δούλεψε με τους οίκους Fendi και Versace για να δημιουργήσουν μια ποικιλόμορφη πασαρέλα σε σχέση με τα νούμερα, αναφέρει: «Η διαδικασία του casting αντανακλά τις διακυμάνσεις που υπάρχουν στην κοινωνία. Καθώς τα περισσότερα πρακτορεία επεκτείνουν τα “plus size” τμήματά τους, άρχισαν να προκύπτουν περισσότερες ευκαιρίες γι’ αυτά τα μοντέλα σε editorials περιοδικών, καμπάνιες και εμφανίσεις στις πασαρέλες».
Η Πρίσιους Λι έγραψε ιστορία ως το πρώτο μοντέλο με καμπύλες που πρωταγωνίστησε σε καμπάνια του οίκου Versace μαζί με τις Κένταλ Τζένερ και Χέιλι Μπίμπερ. Η Ντονατέλα Βερσάτσε δήλωσε ότι η απόφαση ήταν συνειδητή. Σε αντίστοιχη κατεύθυνση, brands όπως τα Diane von Furstenberg, Mary Katrantzou και Christopher Kane ξεκίνησαν να συνεργάζονται με το online κατάστημα επώνυμων plus size ρούχων «11 Honoré» για να διευρύνουν την γκάμα των μεγεθών τους. Αν η μόδα είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας, τότε πρέπει μεταμορφώσουμε αυτό το οικοσύστημα για τα καλά. Άλλωστε ποιο το νόημα να περπατάνε στην πασαρέλα μοντέλα με καμπύλες αν δεν μπορείς να δημιουργήσεις στην πραγματικότητα αντίστοιχα μεγέθη;
Στο τεύχος που κυκλοφορεί παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα έρευνας για τις προσδοκίες και τις απαιτήσεις των Ελληνίδων σε σχέση με τα ρούχα που βρίσκουν σε καταστήματα, φυσικά και οn-line, το πόσο ικανοποιημένες είναι, αλλά και πόσο επηρεάζονται ψυχολογικά όταν δεν βρίσκουν ρούχα στο μέγεθός τους. Χαρακτηριστικά:
Το 64% των γυναικών πιστεύουν ότι η βιομηχανία της μόδας δεν ανταποκρίνεται επαρκώς
στα μεγέθη που προσφέρει για τους διαφορετικούς σωματότυπους, ενώ ένα εντυπωσιακό
40% αναφέρουν ότι επηρεάζει αρκετά την ψυχολογία τους όταν ένα brand ή ένα κατάστημα δεν έχει διαθέσιμο το νούμερό τους.
Διαβάστε ολόκληρο το θέμα στο Marie Claire Ιουνίου που κυκλοφορεί την Κυριακή 16 Μαΐου με το Θέμα.