Από τη Μία Κόλλια
Η Μαριάννα αντιλήφθηκε πόσο… αλλιώτικο είναι να είσαι γυναίκα σε μια τόσο καίρια θέση όταν, αφότου ανέλαβε, τη ρωτούσαν πώς νιώθει ως «γυναίκα» στον νέο ρόλο της. Τότε συνειδητοποίησε πόσο βαθιά πατριαρχική είναι η κοινωνία στην οποία ζούμε, παρότι στην ίδια δεν έχει δημιουργήσει κάποιο ιδιαίτερο θέμα ο υποβόσκων μισογυνισμός κάποιων. Άλλωστε, είναι φύσει και θέσει αισιόδοξη, ειδικά για τις μέρες μας.
«Μεγαλώνοντας συνειδητοποιώ πόσες προκαταλήψεις υπήρχαν όταν ήμασταν μικροί και πόσα έχει ξεπεράσει η κοινωνία με τον καιρό, μέρα με τη μέρα, τι τεράστια άλματα έχουν γίνει – αν εξαιρέσουμε το θέμα του περιβάλλοντος, το πιο σοβαρό, για το οποίο ούτε και το θέατρο θίγει τους κινδύνους. Όταν τα πράγματα αλλάζουν προς το καλύτερο, υπάρχει πάντα ένα αρνητικό αντίβαρο. Το πιο βασικό εργαλείο, το Ίντερνετ, για παράδειγμα, έχει τόσα οφέλη, μα και τόσα αρνητικά στη σκέψη μας και τις σχέσεις μας. Και τα social, η υπόθεση Cancel Culture, όλα λειτουργούν σε υπερβολή μέχρι να βρεθεί η χρυσή τομή. Έτσι είναι, τα πράγματα δεν έρχονται δωρεάν, έχουν το τίμημά τους».
Στο «σπίτι» που λέγεται Θέατρο Τέχνης, εκεί όπου δημιουργεί με κάθε τρόπο και με όνειρο μία ακόμη μεγαλύτερη εξωστρέφεια για έναν χώρο ζυμώσεων και συναντήσεων -έχει καταφέρει και ανταλλαγές με το εξωτερικό και εξαιρετικά εκπαιδευτικά προγράμματα-, το μοναδικό εμπόδιο είναι οι οικονομικοί πόροι. «Το οξύμωρο στο συγκεκριμένο θέατρο είναι πως μ’ έναν τρόπο αντιμετωπίζεται ως θεσμικό με όλες τις απαιτήσεις που συμπαρασύρει αυτό, χωρίς όμως να λαμβάνει πόρους ως τέτοιο!».
Η παράσταση «Μαρίκα Νίνου – Σαν άστρο», που συν-σκηνοθέτησε με τον Γιάννο Περλέγκα, είναι μία από τις μεγάλες επιτυχίες της σεζόν. «Δεν πρόκειται μόνο για τη ζωή της Νίνου, αλλά για την καταγραφή μιας ολόκληρης περιόδου της ελληνικής κοινωνίας», λέει χαρακτηριστικά.
Info
Η Μαριάννα Κάλμπαρη πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Μοτέλ» του Βασίλη Μαυρογεωργίου, στη Φρυνίχου.