Σε μια εποχή που οι γυναίκες δεν εργάζονταν ούτε είχαν τραπεζικό λογαριασμό, το 1805, η Barbe Clicquot Ponsardin, γνωστή κυρίως ως Madame Clicquot, μετά τον θάνατο του συζύγου της όχι απλώς πήρε τα ηνία της επιχείρησής του αλλά έφερε μια σειρά από καινοτομίες. Όπως ήταν το riddling table (ένα έπιπλο αποθήκευσης όπου οι φιάλες τοποθετούνται κάθετα και ανάποδα), για απόλυτη διαφάνεια στο περιεχόμενο του μπουκαλιού, η πρώτη καταγεγραμμένη vintage σαμπάνια, και η πρώτη rosé με blend ποικιλιών. Νίκησε τα στερεότυπα του φύλου της και κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο «grand dame της σαμπάνιας». Αν δεν υπήρχε εκείνη η ευρηματική γυναίκα, η Veuve Clicquot δεν θα ήταν αυτή που είναι σήμερα.
Bold Woman Award
Η Madame Clicquot δημιούργησε το θεμέλιο για ένα πολυτελές brand που στη διάρκεια της διαδρομής του έχει συνδεθεί, μέσα από πλήθος πρωτοβουλιών, με τη γυναικεία ενδυνάμωση και επιχειρηματικότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Veuve Clicquot για τον εορτασμό της 200ης επετείου της θέσπισε, το 1972, ένα ειδικό βραβείο, το Business Woman Award (πλέον με την ονομασία Bold Woman Award), με το οποίο τιμά κάθε χρόνο θαρραλέες ηγέτιδες από όλο τον κόσμο. Σε αυτό προστέθηκε το 2014 το Bold Future Awards, που απονέμεται σε γυναίκες επιχειρηματίες οι οποίες καθορίζουν το αύριο. Μέχρι τώρα, η Veuve Clicquot έχει βραβεύσει 350 γυναικείες προσωπικότητες από 27 χώρες.
Bold by Veuve Clicquot
Το brand αποφάσισε να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη γυναικεία επιχειρηματικότητα καθιερώνοντας το διεθνές πρόγραμμα Bold by Veuve Clicquot, σχεδιασμένο έτσι ώστε να συμπεριλάβει γυναίκες, από όλο τον κόσμο και κάθε πεδίο δραστηριότητας, που θα αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για πολλές ακόμα. Στο πλαίσιο του Bold by Veuve Clicquot θεσπίστηκε, επιπλέον, το 2019, το Bold Champion Award, ένα τιμητικό βραβείο που απονέμεται σε άντρες οι οποίοι συμβάλλουν έμπρακτα στη μεγαλύτερη και πιο ισχυρή γυναικεία εκπροσώπηση σε διάφορους τομείς.
Το βαρόμετρο της γυναικείας επιχειρηματικότητας
Την ίδια χρόνια (2019) το brand έκανε και την πρώτη του διεθνή δημοσκόπηση, ένα βαρόμετρο (barometer) με στόχο να δημιουργήσει έναν χάρτη της γυναικείας επιχειρηματικότητας, να αναγνωρίσει κοινά στερεότυπα, νοητικά και πρακτικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν, και να ξεκινήσει έναν δημόσιο διάλογο.
Ακολουθούν, ενδεικτικά, μερικά από τα ενδιαφέροντα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε: Παρόλο που περισσότερες γυναίκες (72%) παρά άντρες (65%) εκτιμούν την ιδέα του να είσαι αφεντικό του εαυτού σου, ένα υψηλό ποσοστό των γυναικών θεωρεί ότι οι κίνδυνοι της επιχειρηματικότητας επισκιάζουν τα οφέλη της (53% στη Γαλλία, 48% στην Ιαπωνία, 44% στη Νότιο Αφρική κ.λπ.). Επίσης, το 36% των γυναικών επιχειρηματιών παγκοσμίως θεωρεί ότι έχει αντιμετωπίσει κάποια αποτυχία εξαιτίας του φύλου του.
Από τον Δεκέμβριο του 2020 έως τον Ιανουάριο του 2021 ο οίκος διεξήγαγε μια δεύτερη δημοσκόπηση, σε δείγμα 34.622 ανθρώπων από 17 χώρες. Ο στόχος των δημοσκοπήσεων είναι να αποτελέσουν ένα σπάνιο και πολύτιμο εργαλείο που θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε την ταχέως μεταβαλλόμενη, πολυσύνθετη γυναικεία επιχειρηματικότητα του σήμερα.
Μέσα από όλες αυτές τις δράσεις, γίνεται πράξη η δήλωση του προέδρου του brand, Jean-Marc Gallot: «Ο καλύτερος τρόπος να υλοποιήσουμε τη δέσμευσή μας να εμπνεύσουμε μια νέα γενιά γυναικών επιχειρηματιών είναι βοηθώντας τις να αναδειχθούν, παρέχοντας ερεθίσματα για συζήτηση και φέρνοντας τους ανθρώπους τον έναν κοντά στον άλλον».
Info
Στο 3ο Marie Claire Power Trip, η Nadine Fau, International Director Veuve Clicquot, θα μοιραστεί την εμπειρία και το know-how του οίκου στο πάνελ «Το μέλλον της εργασίας: Όταν οι γυναίκες διοικούν και υποστηρίζουν άλλες γυναίκες».