Αν υπάρχει ένα ύφασμα που είναι άμεσα συνυφασμένο με την ιστορία του οίκου Chanel, αυτό δεν είναι άλλο από το tweed. Τα tweed κοστούμια, που πρωτοσχεδίασε η Gabrielle Chanel τη δεκαετία του 1920, αποτελούν έως και σήμερα μια από τις πιο κομψές και διαχρονικές προσθήκες στη βίβλο της σύγχρονης μόδας. Για τη συλλογή F/W 22-23, η Virginie Viard επισκέφτηκε τον ποταμό Tweed, ο οποίος βρίσκεται στη Σκωτία, απ’ όπου προέρχεται και το όνομα του χαρακτηριστικού υφάσματος και μπήκε για λίγο στη θέση της ιδρύτριας του οίκου, η οποία συνήθιζε να περιδιαβαίνει τις όχθες του παρέα με τον Δούκα του Westminster, αντλώντας έμπνευση για το σχεδιασμό και τις αποχρώσεις των tweed υφασμάτων που πλαισίωναν τις συλλογές της.
Όλα ήταν οργανωμένα ώστε ν’ αναδειχθεί η μαγεία του υφάσματος που αποτελεί σήμα κατατεθέν του οίκου από τις αρχές του 20ου αιώνα, από το χώρο του Grand Palais Éphémère στην Place Joffre του Παρισιού μέχρι την πρόσκληση για το σόου. Οι κλασικές ladylike σιλουέτες της Chanel απέκτησαν πιο χαλαρή εφαρμογή, ενώ είδαμε να γεμίζουν την πασαρέλα ρετρό στυλ και τάσεις με αναφορές στην εποχή των 20s, των 60s και των 80s.
Οι διαχρονικές tweed φούστες έγιναν χαμηλοκάβαλες και συνδυάστηκαν με κάλτσες από χοντρό μαλλί και την ολόφρεσκια πρόταση του οίκου στα παπούτσια, τις γαλότσες που ξεπερνούν το γόνατο στις αποχρώσεις του χακί και του μαύρου. Η δεύτερη επιλογή στα παπούτσια ήταν ένα ζευγάρι μίνιμαλ μαύρα kitten heels με μυτερή μύτη, τα οποία πέτυχαν να δημιουργήσουν μία ενδιαφέρουσα αντίθεση με τις χρωματιστές μάλλινες ψηλές κάλτσες, τα δερμάτινα φορέματα με τις μεταλλικές χρυσές ζώνες και το layering στα κολιέ, όπως είδαμε και στη Métiers D’Art συλλογή που παρουσιάστηκε στο νέο κτίριο του γαλλικού οίκου, 19M, τον περασμένο Δεκέμβριο.
Τα πανωφόρια και τα culottes παντελόνια υιοθέτησαν μια πιο χαλαρή εφαρμογή, ενώ στις τσάντες πλήθος iconic σχεδίων, αναμεσά τους και οι κλασικές Chanel 2.55, άλλαξαν υλικό κατασκευής ταιριάζοντας απόλυτα με τα total tweed σύνολα.
Όλα τα look, εκτός από κάποια κομμάτια από δαντέλα και σατέν ύφασμα, παρέπεμπαν στην ηρεμία της σκωτσέζικης εξοχής, αποπνέοντας μία χαλαρή και ανεπιτήδευτη αύρα. Το ανέμελο κλίμα της συλλογής μπορεί να φάνηκε οξύμωρο σε σχέση με τις σκοτεινές περιόδους που βιώνουμε, ωστόσο ας μη ξεχνάμε πως η συλλογή κατασκευάστηκε μήνες πριν από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία. Ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων μεγάλων ονομάτων του χώρου της μόδας, ο οίκος Chanel ανακοίνωσε το κλείσιμο όλων των μπουτίκ του στη Ρωσία, όπως και του ηλεκτρονικού εμπορίου, αποκλείοντας κάθε πιθανή συναλλαγή.