Νωρίτερα φέτος, ο οίκος Gucci αποφάσισε να ταράξει τα νερά της μόδας παρουσίαζοντας τη συλλογή Gucci Aria σε συνεργασία με τoν Balenciaga ως μια σχεδιαστική διαμαρτυρία για το hacking. Αυτή η κίνηση φαίνεται πως άφησε ικανοποιημένους τόσο τους καταναλωτές όσο και τους ίδιους τους οίκους, με αποτέλεσμα ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Balenciaga, Demna Gvasalia να ανταποκριθεί κι εκείνος με τη σειρά στο κάλεσμα της logomania, δημιουργώντας τη SS22 συλλογή με στοιχεία Gucci. Αυτή η συλλογή δεν είναι μια συνεργασία, αλλά μια κριτική για την «αυθεντικότητα, την παραχάραξη και την ιδιοκτησία στη βιομηχανία της μόδας», σύμφωνα με τις σημειώσεις του Gvasalia.
Η κλασική τσάντα του ιταλικού οίκου αναδιαμορφώθηκε με λευκά γκράφιτι, τονίζοντας ότι «αυτή δεν είναι τσάντα Gucci», ενώ ο Γεωργιανός creative director της Balenciaga αντικατέστησε διακριτικά τα διπλά G με διπλά B. Εκτός από τον Gucci, o οίκος που έκανε μόδα το street-style συνεργάζεται και με τα Crocs.
Με τίτλο “Balenciaga Crocs 2.0”, η αμερικανική εταιρεία παρουσιάζει στο show τη δική της εκδοχή των πρακτικών “άσχημων παπουτσιών. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει mules με τακούνια, γαλότσες και πάνινα φλατ παπούτσια.
Το σχόλιο του σχεδιαστή για τη μόδα επεκτείνεται πέρα από τις συνεργασίες. Ο ίδιος τρέχει με ιλλιγιώδη ταχύτητα στο “διαφορετικό” τονίζοντας πως η πειρατεία δεν είναι λύση.
Η συλλογή διερευνά πώς η τεχνολογία μεταβάλλει την αντίληψή μας για τον «πραγματικό» κόσμο, καθιστώντας δύσκολο να εντοπίσουμε τη διαφορά μεταξύ της φαντασίας και της πραγματικότητας. Το ίδιο το show περνάει σε υπερρεαλιστική διάσταση, με έναν στρατό κλώνων της αγαπημένης καλλιτέχνιδας του οίκου, Eliza Douglas να περπατάει στο runway show υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Quentin Deronzier.
Οι κλώνοι της Douglas παρελαύνουν μπροστά από ένα “παγωμένο” κοινό φορώντας ρευστές γραμμές, υπερμεγέθη ρούχα και έντονες μονοχρωμίες και δίνουν ένα παράδειγμα της ανατριχιαστικής πλευράς της τεχνολογίας. Η ιδέα του σχεδιαστή ήταν να βάλει σε σκέψεις τους θεατές σχετικά με τα deepfakes, τα digital μοντέλα και τις ψηφιακές απάτες σε μια χρονική περίοδο που η τεχνολογία βρίσκεται στο πικ της.
Παρακάτω, μια πιο προσεκτική ματιά στη SS22 συλλογή.