Ένα μαγευτικό διήμερο στη Λισαβόνα, μία συλλογή-ποίημα σαν το πάθος των μελωδικών fados κι ένα gala δείπνο που γέμισε με τα αρώματα και τις γεύσεις της δυναμικής πόλης που παντρεύει διαφορετικές κουλτούρες, τέχνες και τάσεις εδώ και αιώνες. Αυτά ήταν τα θεμελιώδη στοιχεία που χάρισαν μια ανεπανάληπτη εμπειρία σε όσους είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά την παρουσίαση της νέας Resort 2023 συλλογής της Max Mara. Το ελληνικό Marie Claire ήταν εκεί, ανάμεσα στους εκπροσώπους των περιοδικών μόδας και τους διεθνείς σταρ και προσκεκλημένους για να καλύψει μια από τις ωραιότερες resort συλλογές που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.
Οι κήποι του Fundação Calouste Gulbenkian, του ιδρύματος με την σπουδαία ιστορία που είναι αφιερωμένο στην προώθηση των τεχνών, της επιστήμης και της εκπαίδευσης, ήταν ο εκπληκτικός χώρος που επιλέχθηκε για την επίδειξη. Πρόκειται για ένα σπουδαίο μουσείο, έργο ζωής του Αρμένιου συλλέκτη και φιλάνθρωπου Καλούστ Γκιουλμπενκιάν (1869-1955) που φιλοξενεί πάνω από 6.000 έργα τέχνης από την αρχαιότητα έως τον πρωιμο 20ο αιώνα, μεταξύ των οποίων πίνακες των Ρούμπενς, Ρέμπραντ, Τέρνερ, και Ντεγκά, και του οποίου η “Γαλλική γκαλερί” πρόκειται να ανακαινισθεί με την χορηγία του οίκου Max Mara. Οι καταπράσινοι κήποι με την πλούσια βλάστηση, τη λίμνη και τα έργα τέχνης γέμισαν με τις Resort δημιουργίες του ιταλικού οίκου. και υποδέχθηκαν όλη την ομάδα της Max Mara υπό τον καλλιτεχνικό διευθυντή Ian Griffiths και τους λαμπερούς καλεσμένους που ταξίδεψαν μέχρι την πορτογαλική πρωτεύουσα για να βιώσουν από κοντά αυτό το μοναδικό θέαμα, ανάμεσά τους οι ηθοποιοί Claire Danes (Homeland) και η Ashley Park του Emily in Paris.
Την Τρίτη το σούρουπο, το μάτι του θεατή χάθηκε στις αέρινες τουαλέτες, οι οποίες διαδέχονταν η μία την άλλη υπό τους ρυθμούς πορτογαλικών fado, εκείνων των μελαγχολικών τραγουδιών που έχουν τις ρίζες τους στο πολιτισμικό παρελθόν της Πορτογαλίας και συχνά μελοποιούν ιστορίες για τη θάλασσα, την αγάπη, τη συγκίνηση και τη νοσταλγία. Η συλλογή παρουσιάστηκε στις 28 Ιουνίου, ωστόσο μία ημέρα νωρίτερα, ο οίκος είχε προσκαλέσει τους εκλεκτoύς καλεσμένους του για ένα pre-show δείπνο στο Palácio dos Marqueses de Fronteira στη Λισαβόνα, μια από τις πιο όμορφες και γαλήνιες ιδιωτικές κατοικίες του 17ου αιώνα.
Ένα από τα χαρακτηριστικά που παρατηρεί κάποιος που επισκέπτεται το Palacio είναι η μεγάλη συλλογή από πορτογαλικά πλακάκια (azulejos), ενώ αξιοθαύμαστοι είναι και οι κήποι της πολυτελούς κατοικίας- μια καταπράσινη όαση με υποτροπική χλωρίδα.
Σε αυτό το μαγικό σκηνικό παρέθεσε ο οίκος το δείπνο στους καλεσμένους, με το art de la table να εναρμονίζεται τέλεια με την αισθητική του παλατιού.
Παράλληλα οι προσκεκλημένοι, είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν την ερμηνεία της χαρισματικής νέας τραγουδίστριας fado, Carminho, πριν περπατήσει στο catwalk της Max Mara την επόμενη μέρα.
Όλα ξεκίνησαν πριν ένα χρόνο όταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Ian Griffiths, περιπλανώμενος στην γκαλερί του Gulbenkian Foundation βρέθηκε ν’ αντικρίζει έναν πίνακα του Ελληνο-πορτογάλου καλλιτέχνη της ποπ-αρτ Νικία Σκαπινάκη που απεικονίζει την ποιήτρια και πολιτική ακτιβίστρια Natália Correia, μια σπουδαία προσωπικότητα στο επίκεντρο της πορτογαλικής κοινωνίας του ’70 και του ’80. Το επαναστατικό και ανήσυχο πνεύμα της ενέπνευσε τον Griffiths να χρωματίσει την αίσθηση ενδυνάμωσης της Max Mara με μια αναζωογονητική αισθησιακή απόχρωση.
Αυτό μεταφράστηκε σε μια συλλογή με πλούσιες γραμμές και άφθονο ύφασμα και χρώμα, από σιλουέτες σε σχήμα κλεψύδρας οι οποίες δημιουργούνται από παλτό που σφίγγουν στη μέση με ζώνη, έως τους συνδυασμούς των boxy κοντών τζάκετ με pencil φούστες με πλισέ λεπτομέρειες στο στρίφωμα. Cropped ζιβάγκο και κοντά σορτς κάτω από μακριά μπλέιζερ σε μίνιμαλ αισθητική, αλλά και επιρροές από την παραδοσιακή πορτογαλική εμφάνιση ενημέρωσαν τις φτιαγμένες από techno ζέρσει μίντι φούστες, οι οποίες φορέθηκαν με τοπ με φαρδύ ντεκολτέ.
Αυτές οι εμφανίσεις σε κλασικούς τόνους του λευκού, του καμηλό και του μαύρου ακολουθήθηκαν από μια πιο εκκεντρική ενότητα από εμπριμέ στράπλες φορέματα με αθώα μοτίβα από καρδιές και περιστέρια. Αυτά βασίστηκαν σε μια τοπική λαϊκή παράδοση σύμφωνα με την οποία τα κορίτσια σε ηλικία γάμου κεντούσαν τα «Lenços de namorados do Minho», ή αλλιώς «μαντήλια αγάπης», με ρομαντικά μηνύματα και σύμβολα για να κερδίσουν την καρδιά του αγαπημένου τους. Μια τελευταία σειρά από πολύχρωμα φορέματα από ταφτά και καμπαρντίνες με ζώνες και πιέτες σε μωβ, ώχρα, καμένο πορτοκαλί, μπλε ηλεκτρίκ και σκούρο πράσινο ήταν μια αναφορά στην ενδυμασία της Rodrigues στη σκηνή – μια αναφορά που ενισχύθηκε από κομψές κρυστάλλινες καρφίτσες σε παλτό και πουλόβερ. Περιττό να πούμε ότι τα πανωφόρια ήταν υπέροχα. Η κασμιρένια κάπα με την οποία άνοιξε το σόου, ένα λευκό απαλό μακρύ παλτό και το χαρακτηριστικό Teddy Bear στυλ της Max Mara που επανήλθε για να θυμίσει το βιζόν παλτό της ντίβας του Fado ξεχώρισαν, ενώ τα cropped στυλ με τα γυρισμένα μανίκια έκλεισαν το μάτι σε μια νεότερη γενιά οπαδών της Max Mara.