Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που κυκλοφορούσε το στερεοτυπικό αστείο του Γερμανού τουρίστα με τα αθλητικά πέδιλα και τις κάλτσες, μια εικόνα που είχαμε συνδέσει στο μυαλό μας με το πρακτικό πνεύμα μεν, την απόλυτη αδιαφορία για την κομψότητα δε. Πού να φανταζόμασταν τότε ότι σύντομα όχι μόνο θα υιοθετούσαμε πολλές από εμάς αυτό το λουκ αλλά και θα το ανεβάζαμε με περηφάνια στο Instagram σαν σύμβολο του υπέρτατου coolness.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το φαινόμενο των αθλητικών πέδιλων απασχόλησε ακόμα και το επιχειρηματικό ρεπορτάζ του BBC, σε νέο άρθρο του με τίτλο «Birkenstock: Once-uncool sandal maker now worth billions» («Birkenstock: Η κάποτε εκτός μόδας υποδηματοποιία σήμερα αξίζει δισεκατομμύρια»). Για του λόγου το αληθές, δημοσιεύει στοιχεία από το χρηματιστήριο σύμφωνα με τα οποία η μετοχή του γερμανικού brand που ξεκίνησε τη διαδρομή του από έναν τσαγκάρη του 18ου αιώνα και από το 1963, που λανσάρισε τα πρώτα του πέδιλα, συνδέθηκε όσο κανένα άλλο με την αθλητική εκδοχή τους, διπλασίασε μέσα σε δύο χρόνια την αξία της.

Δεν είναι ωστόσο η πρώτη φορά που γίνονται τάση: Γνώρισαν μεγάλες δόξες το 1990, όταν φορέθηκαν από την Kate Moss. Αλλά μέσα στην τελευταία δεκαετία, βοηθούσης και της πανδημικής ανάγκης για άνεση, απογειώθηκαν με τη βοήθεια celebrities όπως οι Gwyneth Paltrow και Kaia Gerber, για να επισφραγιστεί η κυριαρχία τους με την εμφάνισή τους στην ταινία«Barbie» – όπου φορέθηκαν από την ομώνυμη ηρωίδα σε απαλό ροζ χρώμα, φυσικά.

Μέσα στην τελευταία δεκαετία, βοηθούσης και της πανδημικής ανάγκης για άνεση, απογειώθηκαν με τη βοήθεια celebrities όπως οι Gwyneth Paltrow και Kaia Gerber, για να επισφραγιστεί η κυριαρχία τους με την εμφάνισή τους στην ταινία«Barbie» – όπου φορέθηκαν από την ομώνυμη ηρωίδα σε απαλό ροζ χρώμα, φυσικά.

Πέρυσι η εταιρεία πούλησε περίπου 30 εκατομμύρια ζευγάρια (χωρίς να συνυπολογίσουμε σε αυτά και παπούτσια στο ίδιο στυλ αλλά με την υπογραφή άλλων brands), χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι αυτομάτως αρχίσαμε να τα θεωρούμε πανέμορφα. «Πιστεύουμε ότι είναι άσχημα» παραδέχτηκε στο ρεπορτάζ του BBC μια 47χρονη γυναίκα που εθεάθη σε κατάστημα Birkenstock να αγοράζει ένα ζευγάρι για το γιο της, «αλλά εκείνος τα θεωρεί μοντέρνα».

Κάποιοι εκπρόσωποι του brand, πάντως, πιστεύουν ότι ήταν πάντα στη μόδα: «Μερικοί λένε ότι αυτή είναι η στιγμή των Birkenstock, αλλά εγώ πάντα απαντάω ότι αυτή η στιγμή διαρκεί εδώ και 250 χρόνια και θα συνεχίσει να διαρκεί» σχολίασε ο chief executive Oliver Reicher.

«Φοβάμαι για την εισαγωγή τους στο χρηματιστήριο γιατί πιστεύω ότι η ποιότητα θα υποβαθμιστεί» πιστεύει η Bella Sheth, μια 55χρονη project manager από τη Νέα Υόρκη που μέσα στις τελευταίες τρεις δεκαετίες έχει αγοράσει έξι ζευγάρια Birkenstock. «Ελπίζω αυτό να μη συμβεί».

Προς το παρόν πάντως τα αθλητικά πέδιλα φαίνεται να συνεχίζουν να προκαλούν αγοραστικές επιθυμίες, ιδιαίτερα καθώς εμπλουτίζουν όλο και περισσότερο την γκάμα τους σε χρώματα και υλικά.

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below