Η μόδα και δη η υψηλή ραπτική έχει στόχο να προκαλεί συναισθήματα – θετικά/αρνητικά δεν έχει και πολλή σημασία – και να «τρελαίνει» τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο κόσμος βρίσκεται σε μια αλαλούμ φάση και το ίδιο συμβαίνει και με τον χώρο της μόδας. Οι σχεδιαστές αναζητούν διαρκώς νέους τρόπους να γίνουν δημιουργικοί, να ξεπεράσουν τα όρια, να φλερτάρουν με τα πάθη και την τρέλα και να ειρωνευτούν κατάμουτρα τον καθωσπρεπισμό και την κανονικότητα. Μερικές φορές το καταφέρνουν με επιτυχία, άλλες πάλι το παρακάνουν (βλ. το σκάνδαλο Balenciaga).
Όλοι οι εμμονικοί με τον χώρο ανυπομονούν, με την έναρξη κάθε νέου έτους, να ανακαλύψουν τις φρέσκιες ιδέες των σχεδιαστών και να δουν ποιες στιγμές θα προστεθούν στη λίστα με τα viral τεκταινόμενα της μοδός. Η εκκίνηση του 2023 ήταν αρκετά δυναμική και δεν έχουμε μπει ακόμα στα βαθιά (οι ready-to-wear συλλογές σε Μιλάνο, Παρίσι, Νέα Υόρκη και Λονδίνο θα ξεκινήσουν να παρουσιάζονται στις 10 Φεβρουαρίου). Ωστόσο η Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι και η Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης μάς έχουν ήδη εξασφαλίσει μερικά στιγμιότυπα που θα συζητιούνται για πολύ ακόμα.
Oι Viktor & Rolf έφεραν τα πάνω-κάτω (κυριολεκτικά)
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η πασαρέλα του διδύμου που αγαπάει να πειραματίζεται με το camp στυλ και έχει αλλεργία σε οτιδήποτε παραδοσιακό μετατράπηκε σε ένα σουρεαλιστικό παραμύθι με δημιουργίες που αιωρούνταν αψηφώντας τη βαρύτητα. Τα μοντέλα εμφανίστηκαν με τούλινα, ογκώδη φορέματα τοποθετημένα στα κεφάλια τους, στο πλάι, διαγώνια, ενώ φορούσαν κορσέδες στο χρώμα του δέρματος. Εντοπίσαμε και μερικά κλασικά ball gowns, δηλαδή τούλινες μακριές τουαλέτες, σε παστέλ αποχρώσεις, με διακοσμητικούς σατέν φιόγκους, που παρέπεμπαν σε τεράστιες τούρτες.
Η «Θεία Κωμωδία» του Daniel Roseberry (Schiaparelli) δίχασε τον κόσμο της μόδας και όχι μόνο
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, που έχει ταυτιστεί με το κίνημα του σουρεαλισμού από τις απαρχές του, εμπνεύστηκε από το ποίημα του Δάντη και παρουσίασε μια συλλογή Υψηλής Ραπτικής που πέρασε κάθε άλλο παρά απαρατήρητη. Τρία μοντέλα εμφανίστηκαν με δημιουργίες οι οποίες είχαν ραμμένες πάνω τους ψεύτικες προτομές ζώων από οικολογική γούνα και ρητίνη. Ο κόσμος των social media πήρε φωτιά. Κάποιοι χαρακτήρισαν τις συγκεκριμένες δημιουργίες «αποκρουστικές & αηδιαστικές», θεωρώντας ότι ο σχεδιαστής ξεπέρασε τα όρια, άλλοι φαίνεται να αντιλήφθηκαν τη σύνδεση που έκανε ο σχεδιαστής με το έργο του 14ου αιώνα και τους αλληγορικούς συμβολισμούς που κρύβονταν πίσω από αυτά τα τρία «θηρία». Η συλλογή, όμως, δεν ήταν μόνο οι κεφαλές ζώων. Είδαμε πολλές εκπληκτικές δημιουργίες: «άκαμπτους» κορσέδες με διακοσμητικά στοιχεία, καλοραμμένες αέρινες παντελόνες, βελούδινες μάξι φούστες που έμοιαζαν με ρευστό χρυσό, τονισμένες μέσες και σέξι μίνι πλισέ φούστες.
Η φούστα-καταστροφή στο σόου του σκανδιναβικού brand (di)vision
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η έναρξη της Εβδομάδας Μόδας της Κοπεγχάγης ήταν εξίσου συναρπαστική και αλλόκοτη. Ένα από τα μοντέλα του σόου των (di)vision σηκώθηκε από το τραπέζι της και προχώρησε σέρνοντας μαζί της οτιδήποτε υπήρχε πάνω στο τραπέζι με την ουρά-τραπεζομάντηλο της φούστας της. Το βιντεάκι έκανε το γύρω του Instagram και του TikTok και έγινε meme σε χρόνο dt.
Mια (ακόμα) σούπερ-μαμά
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
To μοντέλο Maggie Maurer μοιράστηκε μια πολύ «δυνατή» και γλυκιά φωτογραφία στον λογαριασμό της στο Instagram, με την ίδια να θηλάζει το νεογέννητο μωρό της στα παρασκήνια του σόου του οίκου Schiaparelli. Κρατώντας στην αγκαλιά την μικρή Nora-Jane, το διάσημο μοντέλο έγινε σύμβολο όλων των σύγχρονων γυναικών που καλούνται να φέρουν εις πέρας δουλειά, μητρότητα και προσωπική ζωή, χωρίς διαλείμματα.