Παρά το όνομά του το The New Look δεν είναι τόσο μια σειρά αφιερωμένη στην ιστορία της παριζιάνικης υψηλής ραπτικής του 20ου αιώνα. Αντίθετα, η νέα παραγωγή του Apple TV+ εξιστορεί πώς διαμορφώθηκαν oι προσωπικότητες των Christian Dior (Ben Mendelsohn) και Coco Chanel (Juliette Binoche) από τις ηθικές προκλήσεις της ζωής στο κατεχόμενο από τους Ναζί Παρίσι και πώς κατάφεραν να επιβιώσουν και να αυτοσυντηρηθούν.
Υπάρχει όμως βέβαια και η μόδα, η οποία βοηθά περαιτέρω στην απεικόνιση όχι μόνο της ξεχωριστής σχεδιαστικής αισθητικής των δύο θρυλικών couturier, αλλά και των χαρακτήρων και των αξιών τους.
H σχεδιάστρια κοστουμιών της σειράς Karen Muller Serreau, περιέγραψε στο περιοδικό Hello πώς αναδημιούργησε τα πιο εμβληματικά σχέδια του Dior, περιγράφοντας λεπτομερώς την περίπλοκη διαδικασία στα παρασκήνια. «Ξεκίνησα διαβάζοντας τα σενάρια τεκμηριώνοντάς τα με εικόνες για να πάρω μια ιδέα της ατμόσφαιρας», εξήγησε η σχεδιάστρια, η έρευνα της οποίας περιελάμβανε αναζήτηση στα αρχεία του Dior για πληροφορίες σχετικά με τη ζωή και την οικογένεια του διάσημου σχεδιαστή.
Η Karen συνεργάστηκε επίσης στενά με την Hélène Starkman, την υπεύθυνη πολιτιστικών έργων στην Christian Dior Couture, για να αναδημιουργήσει εμβληματικές εμφανίσεις από δύο σημαντικές επιδείξεις μόδας από την καριέρα του Dior: την πρώτη του συλλογή ως νέος σχεδιαστής το 1947, καθώς και την επίδειξη του στο Παρίσι το 1956.
“Ξεκινήσαμε κοιτάζοντας τι υπήρχε στα αρχεία, καθώς και σκίτσα και οτιδήποτε άλλο από τον Τύπο εκείνης της εποχής. Στη συνέχεια διαλέξαμε τα φορέματα”, είπε η Κaren, η οποία είχε το καθήκον να επιλέξει 10 με 12 look από τα 90 της κάθε συλλογής.
«Όταν έκανα αυτή την επιλογή, πήγα στον Dior και τους έδειξα τι θέλαμε να κάνουμε», συνέχισε, εξηγώντας πώς μαζί με την Dior Heritage, επέλεξε τις καλύτερες σιλουέτες για να αντιπροσωπεύσει τα στυλ και από τις δύο επιδείξεις μόδας. Αυτό περιελάμβανε ένα από τα πιο εμβληματικά σχέδια του Dior, το The Bar Suit, το οποίο ο αμερικανικός Τύπος ονόμασε αμέσως «New Look» όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1947.
«Δεν είχαν κανένα φόρεμα στο αρχείο του 1947, εκτός από το Bar Suit που έχει ξαναδημιουργηθεί στο παρελθόν και έτσι μπορούσαμε να το δούμε», είπε. “Διαφορετικά, κοιτούσαμε δείγματα υφάσματος που χρησιμοποιούσαμε για τους χρωματικούς πίνακές μας για να αναδημιουργήσουμε πανομοιότυπα χρώματα. Οτιδήποτε μπορούσαμε να διαλέξουμε που είχε αρκετά μεγάλα μοτίβα, το επιλέξαμε και το τυπώσαμε.”
Παρόλο που η Karen παραδέχτηκε ότι ήταν ένα αρκετά «αποθαρρυντικό» έργο να αναδημιουργήσει τα σχέδια του Dior, είχε τη βοήθεια ενός εργαστηρίου μόδας στο Παρίσι το οποίο είχε ήδη κάνει πολλές μινιατούρες των φορεμάτων του σχεδιαστή. «Κατανόησαν πολύ καλά την εξαιρετική δομή στο εσωτερικό τους που βοηθά στη δημιουργία φανταστικών γυναικείων γλυπτικών σχημάτων», εξήγησε η σχεδιάστρια, προτού αποκαλύψει πώς αυτή και η Hélène θα ανέλυαν κάθε σχέδιο πριν κόψουν οποιοδήποτε πραγματικό ύφασμα.
“Ξεκινούσαμε πάντα φτιάχνοντας σχέδια από ύφασμα στην αρχή, τα οποία στη συνέχεια τοποθετούσαμε στα μοντέλα μας. Μετά ερχόταν η Hélène και στεκόμασταν με όλες τις σημειώσεις που είχαμε για κάθε φόρεμα και βλέπαμε πού έπρεπε να μετακινηθεί μια ραφή, πού η μέση έπρεπε να είναι ψηλότερη ή χαμηλότερη, ή όπου το στρίφωμα δεν ήταν αρκετά σωστό και τα προσαρμόζαμε όλα πριν κόψουμε οτιδήποτε άλλο στο πραγματικό ύφασμα” πρόσθεσε.