Με τους κορυφαίους σχεδιαστές, τον εμπορικό κόσμο, αλλά και τη βασίλισσα να την αποκηρύσσουν, η μάχη κατά της γούνας στη μόδα μοιάζει να έχει αναδείξει επιτέλους νικητή.
Οι καμπάνιες της Peta με motto «καλύτερα να βγεις γυμνός παρά να φορέσεις γούνα» από τα ’90s για πολλούς είναι εμβληματικές πολιτικές δηλώσεις πέρα από τις συνηθισμένες. Για κάποιους άλλους βέβαια, ενδεχομένως να αποτέλεσαν «υποκριτικές» διαμαρτυρίες διασήμων που δήθεν καταδικάζουν τη χρήση της.
Όπως και να έχει, μετά από τρεις δεκαετίες, η εν λόγω καμπάνια αποσύρεται από την Peta. «Σχεδόν κάθε κορυφαίος σχεδιαστής έχει απορρίψει τη γούνα, η Καλιφόρνια την απαγόρευσε, η βασίλισσα Ελισάβετ την αποκήρυξε, η Macy’s έκλεισε τα σχετικά της καταστήματα και τώρα ο μεγαλύτερος οίκος δημοπρασιών στη βόρεια Αμερική κατέθεσε αίτηση για χρεοκοπία», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Peta, Dan Mathews.
Ωστόσο, τα παραπάνω δε σημαίνουν ότι το όνειρο για μία μόδα με οικολογική συνείδηση έχει ολοκληρωθεί εντελώς για την Peta: «Με τη γούνα να ακολουθεί καθοδική πορεία, η Peta θα επεκτείνει τις προσπάθειές της να να εκθέσει τα «βίαια» προϊόντα που προέρχονται από δέρμα και μαλλί», πρόσθεσε ο Mathews.