“Η παγκόσμια εξάπλωση του COVID-19 επηρεάζει τον κάθε άνθρωπο. Η ασφάλεια και η υγεία των κοινοτήτων μας, συμπεριλαμβανομένων των πιστών πελατών μας και των αφοσιωμένων υπαλλήλων μας, είναι πάντα υψίστης σημασίας για εμάς”, ανέφερε η Urban Outfitter σε ένα δελτίο τύπου. To παράδειγμα των Supreme, Patagonia, Reformation, Princesse Tam Tam και Lululemon, επέλεξε ν’ ακολουθήσει η εταιρεία, κλείνοντας τα καταστήματα της, ενώ η κρίση της υγείας του κορωνοϊού καλά κρατεί.
Η μόδα κλείνει το κατάστημα
Υπάρχουν πολλές εταιρείες οι οποίες, πριν από τις ανακοινώσεις των διαφόρων κυβερνήσεων σχετικά με το κλείσιμο μη σημαντικών δημόσιων χώρων, δήλωσαν ότι κλείνουν τις πόρτες τους με δική τους πρωτοβουλία. “Καθώς το COVID-19 εξαπλώνεται – και είναι επίσημα μια πανδημία – λαμβάνουμε πρόσθετα μέτρα ασφαλείας για την προστασία των εργαζομένων και των πελατών μας. Η έκταση των επιπτώσεων είναι ακόμα άγνωστη και θέλουμε να συμβάλουμε στην προστασία, ειδικά της κοινότητά μας “, δήλωσε το brand Patagonia στα κοινωνικά μέσα.
Την περασμένη εβδομάδα, η Supreme New York συμφώνησε επίσης να κλείσει όλα τα καταστήματα της, συμπεριλαμβανομένου εκείνου που βρίσκεται στο Παρίσι. “Είμαστε προσωρινά κλειστά για να διασφαλίσουμε την υγεία και την ασφάλεια των πελατών και του προσωπικού”, δήλωσε η μάρκα, η οποία εξακολουθεί να διατηρεί το e-shop της ανοιχτό. Για την πλειοψηφία των brand, δεν υπάρχει θέμα να ανοίξουν οι πόρτες τους μέχρι το τέλος της επιδημίας.
Μέχρι σήμερα, όλοι έχουν διαβεβαιώσει ότι οι υπάλληλοί τους θα συνεχίσουν να πληρώνονται.
Μια ιδιαίτερα σοβαρή απόφαση
“Πώς μπορεί να συνεχιστεί η εβδομάδα της μόδας στο Παρίσι, παρά το γεγονός ότι περίπου το 70% των συμμετεχόντων, που μόλις έφτασαν από το Μιλάνο, περίμεναν σε σειρές σε πολυάριθμους χώρους;” , αναρωτήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου η δημοσιογράφος μόδας Lou Stoppard, επισημαίνοντας την έλλειψη σοβαρότητας της βιομηχανίας για την επιδημία COVID-19.
#CarlaBruni is kissing people in Céline show and saying:we are not scared of anything, we are from old generation, we are not feminists, we are not scared of #coronavirus
And then coughs in people's face :/— parisa khoshnami (@parisakhoshnam1) March 15, 2020
Η εβδομάδα μόδας του Παρισιού, παρά την εξάπλωση του ιού στην Ιταλία, διατάραξε κάποιους και διασκεδάσε άλλους τόσους. Η Carla Bruni εντοπίστηκε να διασκεδάζει με όσους πανικοβάλλονται, αναφέροντας: “Φιλιόμαστε, είναι τρελό! Είμαστε παλαιά γενιά, δεν φοβόμαστε τίποτα, δεν είμαστε φεμινιστές, δεν φοβόμαστε τον κορωνοϊό”, είπε στην κάμερα του Loïc Prigent κατά τη διάρκεια της τελευταίας επίδειξης του οίκου Celine.
Από τότε, ο τομέας της μόδας έχει σταματήσει να γελάει. Ο Bernard Arnault, ο επιχειρηματίας επικεφαλής του ομίλου LVMH, λέγεται ότι έχει χάσει έως και 14 δισεκατομμύρια ευρώ από την έναρξη της κρίσης. Και αν το λιανικό εμπόριο βρίσκεται σε κρίση για λίγο, το κλείσιμο των καταστημάτων δεν θα βελτιώσει την κατάσταση. Μια πραγματικότητα που θα έχει συνέπειες για τις πωλήσεις συλλογών για την Άνοιξη-Καλοκαίρι και αναμφισβήτητα θα θέσει σε δυσκολία πολλές νέες μάρκες, που δεν έχουν αναγκαστικά τα μέσα για να απορροφήσουν τέτοιες απώλειες.
Μακροπρόθεσμες επιπτώσεις
“Νομίζω ότι η επιβράδυνση αυτή τη στιγμή θα επηρεάσει επίσης το πρώτο εξάμηνο του 2021. Η άνοιξη του 2020 θα είναι η πιο δραματικά επηρεασμένη από την κρίση, θα δούμε αρνητικές επιπτώσεις και το φθινοπώρου του 2020, Η άνοιξη του 2021 θα επηρεαστεί επίσης “, δήλωσε ο Claudio Marenzi, πρόεδρος της Confindustria Moda, στο WWD. Δηλώνοντας ότι γι ‘αυτόν: “αυτή η κρίση θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στη βιομηχανία μας μέχρι τον Ιούνιο του 2021”.
Σε λιγότερο από 3 μήνες, ο κορωνοϊός έχει κλωνίσει ήδη τον τρόπο με τον οποίο η βιομηχανία μόδας συνεισφέρει στην κατανάλωση. Η Gucci, που ανήκει στον όμιλο Kering, αποφάσισε να κλείσει τα 6 ιταλικά εργοστάσια της, τουλάχιστον μέχρι τις 20 Μαρτίου. Σύμφωνα με μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας BCG, ο ιός Covid-19 θα μπορούσε να μειώσει τις παγκόσμιες πωλήσεις luxury προϊόντων σε 40 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος, με απούλητα αγαθά εκτιμώμενα σε 15 εκατομμύρια ευρώ.
Ας μην ξεχνάμε ότι η μόδα είναι από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες παγκοσμίως και οποιαδήποτε κρίση σε αυτό τον τομέα θα επιφέρει τεράστιο πρόβλημα στην παγκόσμια οικονομία! Αν και η τύχη της βιομηχανίας δεν αποτελεί προτεραιότητα ενόψει της κρίσης για την υγεία, που έχει ήδη αφαιρέσει τη ζωή 6.500 ανθρώπων παγκοσμίως, θα έχει συνέπειες – κυρίως οικονομικά – στην καθημερινή ζωή μετά την κρίση.