Από τον Haris Stavridis
Ακόμη θυμάμαι την πρώτη παραγγελία μου στο Yoox, την άνοιξη του 2002. Το online store είχε ήδη ξεκινήσει να κάνει αποστολές στη χώρα μας, σε μια εποχή που οι αγορές από το net στην Ελλάδα ήταν ένα extreme sport μόνο για τους τολμηρούς (και εθισμένους στο shopping). Το αντικείμενο του πόθου ήταν ένα raf blue βαμβακερό παντελόνι Yves Saint Laurent που είχε σχεδιάσει ο Hedi Slimane, σε μια τιμή πολύ δελεαστική για να κάνω πίσω. Δεν είχα ιδέα τι θα παραλαμβάνα, αν θα έστρωνε σωστά και τι θα γινόταν αν έπρεπε να το στείλω πίσω. Έτσι, πάτησα το κλικ και μερικές μέρες αργότερα ξεκίνησε, μέσα από ένα βιαστικό και ανυπόμονο ξεπακετάρισμα, μια σχέση αγάπης και (δυστυχώς για την τσέπη μου) σημαντικών εξόδων που κρατάει μέχρι σήμερα.
Fast forward στο σήμερα, όπου φυσικά το σκηνικό είναι τελείως διαφορετικό, με το Yoox να συμπληρώνει είκοσι χρόνια παγκόσμιας παρουσίας. Αν θέλεις να αποφεύγεις τα δοκιμαστήρια και τα πολλά – πολλά με τους πωλητές, όπως εγώ, τα online stores είναι ένα μοναδικό καταφύγιο για ανθρώπους σαν και εμάς. Αλλά και το Yoox είναι πλέον ένας παγκόσμιος παίχτης που έχει συγχωνευτεί με το άλλο αντίπαλο δέος Net-A-Porter. Οπότε, η απόφασή του να γιορτάσει μεγαλοπρεπώς αυτήν την επέτειο ήταν λογική και αναμενόμενη, με τον τυχερό σχεδιαστή που επέλεξαν να είναι ο JW Anderson.
Η συνεργασία με τον Anderson, αναμφίβολα έναν από τους πιο ταλαντούχους σχεδιαστές της γενιάς του, ήταν μάλλον μια φυσική εξέλιξη της σχέσης που ανέπτυξαν αυτοί οι δυο. Ο Anderson ήταν ένας από τους πρώτους συμμετέχοντες στο Next Talents, ένα showcase νέων σχεδιαστών που δημιούργησε το Yoox με την Ιταλική Vogue, ενώ βέβαια ο Άγγλος σχεδιαστής δεν έχει σταματήσει να μεγαλουργεί από τότε. Μια από τις πιο σημαντικές στιγμές του ήταν η διπλή του βράβευση το 2015 στα British Fashion Awards που κέρδισε τους τίτλους του καλύτερου Menswear και Womenswear designer μαζί, κάτι που γινόταν για πρώτη φορά.
Η capsule collection που σχεδίασε για τα 20 χρόνια του Yoox κινείται σε γνώριμες γραμμές για τον σχεδιαστή: οι σιλουέτες, τα χρώματα και τα υφάσματα βγάζουν μια απόλυτη αίσθηση Britishness καθώς και μια κομψότητα ήρεμη και προσγειωμένη που εκφράζεται σε τόνους γκρί, μπεζ και καφέ. Μια και ο Anderson ανέκαθεν έμπλεκε τα όρια μεταξύ των φύλων στα ρούχα, έτσι και αυτή η συλλογή είναι απελευθερωμένη από τη διαδική επιλογή μεταξύ αρσενικού – θηλυκού.
Φτιάχνοντας λοιπόν μια συλλογή πέρα από φύλο, εποχές και πέρα από trends, ο Anderson μας είπε μερικά πράγματα για αυτήν τη συνεργασία που μπορείτε να τη βρείτε στο Yoox.com.
Πώς θα ήθελες να δεις να φοριέται αυτή η κολεξιόν από τους πελάτες;
Όπως επιθυμούν. Υπάρχουν κομμάτια που μπορούν να φορεθούν πιο χαλαρά ή πιο επίσημα. Έχει να κάνει πραγματικά με το πώς οι άνθρωποι θα φορέσουν αυτά τα ρούχα με έναν τρόπο που θα κάνει τους ίδιους χαρούμενους.
Γιατί οι συνεργασίες έχουν γίνει τόσο σημαντικές στον κόσμο της μόδας; Πώς βλέπεις εσύ αυτόν τον διάλογο που ανέπτυξες μεταξύ του brand σου και του Yoox σε σχέση με το ευρύ φάσμα των συνεργασιών που έχεις αναπτύξει;
Είναι τόσο σημαντικό για μένα που δουλεύω στη μόδα, αλλά και στη ζωή μου γενικότερα, να παραμένω “περίεργος”. Με το να έχουμε περιέργεια καταφέρνουμε να είμαστε επίκαιροι και ενδιαφέροντες, ενώ πιστεύω ότι μέσα από τις συνεργασίες εκτίθεσαι σε διαφορετικούς τρόπους για να κάνεις πράγματα – να σχεδιάζεις ρούχα ή να βλέπεις αλλιώς τα πράγματα. Η συλλογή για το Yoox είχε να κάνει με το να δημιουργήσουμε κάτι ιδιαίτερο και για τους δυο μας στη σωστή στιγμή για αυτούς και την επέτειό τους.
Έχεις κάποια ανάμνηση εσύ από τα είκοσί σου;
Θυμάμαι να πηγαίνω στο σχολείο και να ζω δίπλα στο Soho. Ήταν μια τόσο διασκεδαστική περίοδος στη ζωή μου. Πέρασαν όλα όμως τόσο απίστευτα γρήγορα.