Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας στο Παρίσι, το ιαπωνικό brand, που εδρεύει στο Παρίσι, Comme des garçons, παρουσίασε στην παριζιάνικη εβδομάδα μόδας της ανδρικής collection AW/20, άντρες να φορούν περούκες με πλεξίδες τύπου cornrow, δηλαδή τις πλεξίδες που ξεκινούν από τη ρίζα της τρίχας και συνεχίζονται κολλητά στο κεφάλι.
Οι επικριτές στα social media χαρακτήρισαν το στιλ προσβλητικό και πολλά σχόλια εξέφραζαν δυσαρέσκεια για τα μαλλιά των μοντέλων, καθώς αυτή η πράξη θεωρήθηκε πολιτισμική ιδιοποίηση, δηλαδή ο hair stylist, Julien d’Ys, οικειοποιήθηκε παραδοσιακά χαρακτηριστικά λαών – στη συγκεκριμένη περίπτωση των Αφρικανών – για να προκαλέσει εντυπώσεις.
Χθες το πρωί, το brand απάντησε στο Dazed, λέγοντας: “Η έμπνευση για την εμφάνιση ΑW’20 της ανδρικής συλλογής Comme des Garçons ήρθε από έναν Αιγύπτιο πρίγκιπα. Ποτέ δεν ήταν η πρόθεσή μας να προσβάλλουμε ή να βλάψουμε κανέναν – ζητάμε βαθύτατα και ειλικρινά συγγνώμη για ό,τι προκάλεσε. ”
Ο Julien d’Ys, μέσα από ένα post στο Instagram, “δικαιολογήθηκε” για την πράξη του τονίζοντας ότι δεν ήθελε να προσβάλλει κανέναν. Συγκεκριμένα ανέφερε: “Η έμπνευσή μου για το Comme des garçons show ήταν ο Αιγύπτιος πρίγκιπας. Ένα Look που βρήκα πραγματικά όμορφο κι εμπνευσμένο. Ένα Look που αντιμετωπίστηκε με σεβασμό. Ποτέ δεν ήταν η πρόθεσή μου να βλάψω ή να προσβάλλω κανέναν, ποτέ. Αν το έκανα, ζητώ βαθύτατα συγνώμη.”
Πολλά brands έχουν “υποπέσει” σε αυτό το σφάλμα κατηγορώντας τους για ρατσισμό και πολιτισμική ιδιοποίηση. Γι’ αυτό το λόγο, λαμβάνουν μέτρα για να κάνουν τις συλλογές τους πιο περιεκτικές και αντιπροσωπευτικές, με σκοπό να αποφύγουν τέτοια μεγάλα λάθη.