Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci, Alessandro Michele, σπάει το συμβατικό ημερολόγιο της μόδας και περιορίζει τις επιδέξεις του σε δύο εποχιακές συναντήσεις το χρόνο.
Είναι ο δεύτερος κορυφαίος οίκος μετά τον Saint Laurent, που υπονοεί ευρύτερες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο εμπορεύεται τη μόδα. Η βιομηχανία αντιμετωπίζει κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων και οι καταναλωτές ξανασκέφτονται τις προτεραιότητές τους στον κόσμο μετά τον Covid-19. Η Burberry ανέφερε μια απότομη μείωση των κερδών κατά 57 τοις εκατό νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, καθώς τα κλειστά καταστήματα σταμάτησαν τις πωλήσεις και αναγκάστηκαν να μειώσουν την αξία των αποθεμάτων της σεζόν, πιθανότατα για να πωληθούν με έκπτωση.
«Αυτή η κρίση αποτελεί θεμελιώδη δοκιμασία για όλους μας», έγραψε ο Michele. «Πάνω απ ‘όλα, καταλαβαίνουμε ότι το παρατραβήξαμε. Οι απερίσκεπτες ενέργειές μας έκαψαν το σπίτι στο οποίο ζούμε. Θεωρήσαμε τον εαυτό μας ως κάτι ξεχωριστό από τη φύση. Εχουμε σφετεριστεί τη φύση, κυριαρχήσαμε σε αυτήν και την τραυματίσαμε ».
Το Συμβούλιο Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής και το Βρετανικό Συμβούλιο Μόδας ζήτησαν δημοσίως «βραδύτερο ρυθμό» και επέκριναν την υπερβολική παραγωγή και παράδοση. Αντ ‘αυτού, προτείνουν την παραγωγή λιγότερου προϊόντος, πιο δημιουργικού και υψηλότερης ποιότητας. Ζήτησαν επίσης μια αλλαγή στο ρυθμό, έτσι ώστε οι παραδόσεις να ευθυγραμμίζονται με τις ανάγκες των καταναλωτών. Αυτή τη στιγμή στο βόρειο ημισφαίριο, τα ρούχα της άνοιξης και του καλοκαιριού βρίσκονται ήδη προς πώληση παρά το γεγονός ότι η σεζόν μόλις ξεκίνησε.
Η κίνηση του Gucci, συχνά ηγέτη στον κλάδο, θα μπορούσε να σηματοδοτήσει αλλαγές και από άλλους. Η βιομηχανία ακολούθησε ευρέως το παράδειγμά του όταν ο Gucci ανακοίνωσε ότι σταματάει τη χρήση αληθινής γούνας στις συλλογές του το 2017.