Μετά από μια καραντίνα τριών μηνών, η Κίνα άρχισε να δείχνει σημάδια ανάκαμψης από την επιδημία του Covid-19, τα αυστηρά μέτρα τελείωσαν και τα μαγαζιά άνοιξαν ξανά. Τότε ξεκίνησε και το πολυαναμενόμενο «revenge spending» για να σώσει την αγορά πολυτελείας στην Κίνα. Ο όρος, που δημιουργήθηκε για πρώτη φορά εκεί, αναφέρεται σε μια κατάσταση όπου οι καταναλωτές στερημένοι από αγορές ξεκινούν να ξοδεύουν αλόγιστα.

Ενώ η κίνηση να αυξάνεται στα φυσικά καταστήματα, το συναίσθημα των καταναλωτών θα ανακάμψει αρκετά σύντομα, ή θα αποδυναμώσει την επιθυμία για ψώνια;

Πώς ο τομέας της πολυτέλειας στην Κίνα άλλαξε πορεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας 

Ο οίκος Hermès επωφελήθηκε από την ανάκαμψη της επιθυμίας για είδη πολυτελείας στην Κίνα. Το WWD ανέφερε ότι το ναυαρχίδα του οίκου στο Guangzhou πραγματοποίησε πωλήσεις τουλάχιστον 19 εκατομμυρίων δολαρίων όταν άνοιξε ξανά το Σάββατο 11 Απριλίου χάρη σε ένα ισχυρό σώμα VIP που ήταν πρόθυμο να αγοράσει τα πάντα, από τις διάσημες τσάντες Birkin έως ρούχα και έπιπλα.

Μια κεντημένη τσάντα Hermès Birkin ήταν ένα από τα λίγα είδη περιορισμένης έκδοσης που προσφέρθηκαν για να γιορτάσει το άνοιγμα του καταστήματος.

Σύμφωνα με την China Commerce Association for General Merchandise, το 90% των εμπορικών κέντρων που ρωτήθηκαν λειτουργούν πλέον κανονικά όπως συνήθως, ενώ σχεδόν το 80% των εμπόρων παρατήρησαν αυξημένη κίνηση των πελατών κατά 50% ή και περισσότερο από ό, τι πριν από το ξέσπασμα του Covid-19.

Ακόμα και στην Ελλάδα όμως η ανταπόκριση του κόσμου στο άνοιγμα των καταστημάτων ήταν αρκετά θερμή.  Όπως προκύπτει από την έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών τις πρώτες 10 ημέρες επαναλειτουργίας της αγοράς, το 50% των εμπόρων δήλωσαν ότι η κίνηση ήταν από μέτρια έως καλή.

Τι είναι αυτό όμως που αυξάνει την επιθυμία μας για shopping μετά την καραντίνα;

Σύμφωνα με μια μελέτη στην Εφημερίδα της Ψυχολογίας των Καταναλωτών, το shopping αποδεικνύεται ότι κάνει τους ανθρώπους πιο ευτυχισμένους, καθώς καταπολεμά τη θλίψη και το άγχος, ειδικά σε περιόδους αβεβαιότητας. Η μελέτη συνεχίζει να υποδεικνύει ότι όταν είμαστε λυπημένοι, φοβισμένοι ή αισθανόμαστε ότι δεν έχουμε κανέναν έλεγχο πάνω στις συνθήκες γύρω μας, τα ψώνια είναι μια λογική μέθοδος αντιμετώπισης και αυτή που χρησιμοποιούν συχνά οι καταναλωτές.

“Όταν η ζωή είναι χαοτική, μπορεί να σκεφτούμε, τι μπορώ να κάνω εγώ για αυτό; ” λέει η Amy Morin, ψυχοθεραπεύτρια και συγγραφέας του βιβλίου 13 Things Mentally Strong People Do not Do. Αν η απάντησή που προτιμάς είναι το να ψωνίσεις ρούχα, “αυτό μπορεί να σας δώσει μια αίσθηση ελέγχου αυτή τη στιγμή”, κάτι που δεν είναι αναγκαστικά κακό. Σύμφωνα με την ψυχολόγο μόδας και συγγραφέα του Dress Your Best Life: How To Use Fashion Psych To Take Your Look — And Your Life — To The Next Level , Dawnn Karen, είναι ψυχολογικά αποδεδειγμένο ότι οι άνθρωποι θέλουν να ελέγχουν τα πράγματα. Εξαιτίας αυτού, η Karen είχε προβλέψει σύμφωνα με την επαγγελματική της άποψη, ότι θα υπήρχε αύξηση των αγορών ως μορφή ανακούφισης από το στρες που προκάλεσε η πανδημία.

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below