Ο κόσμος της μόδας δεν πρόλαβε να αναρρώσει από το πλήγμα του χαμού του Ιάπωνα σχεδιαστή Issey Miyake και βρίσκεται αντιμέτωπος με μια ακόμα απώλεια. Αυτή τη φορά έφυγε από τη ζωή η σπουδαία Γιαπωνέζα σχεδιάστρια Hanae Mori σε ηλικία 96 ετών, όπως ανακοίνωσε το γραφείο της. Πρόκειται για μια ακόμα αξιομνημόνευτη καλλιτεχνική προσωπικότητα, η οποία γνώρισε παγκόσμια φήμη κερδίζοντας μια θέση ανάμεσα στα μέλη της ελίτ της υψηλής ραπτικής.
Η ιστορία της ξεκινά το 1926 στην επαρχία Shimane, στη δυτική Ιαπωνία. Πριν ασχοληθεί με τη μεγάλη της αγάπη, το σχέδιο, σπούδασε λογοτεχνία στο Χριστιανικό Πανεπιστήμιο Θηλέων του Τόκιο. Ξεκίνησε να ράβει κοστούμια για αστέρες της μεγάλης οθόνης και το πάθος της την οδήγησε από την Ιαπωνία στη Νέα Υόρκη και την καρδιά της μόδας, το Παρίσι. Το 1965 παρουσίασε την πρώτη της συλλογή στο εξωτερικό, συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη, με θέμα «Η Ανατολή συναντά τη Δύση» και το 1977 έγινε επίσημα δεκτή στους κύκλους της υψηλής ραπτικής, εκπροσωπώντας τον πρώτο ασιατικό οίκο που αποτέλεσε μέλος της κρεμ ντε λα κρεμ της μόδας.
Τα εμπνευσμένα από τις πεταλούδες σχέδιά της, που έγιναν σήμα κατατεθέν της στην πορεία του χρόνου, της χάρισαν το ψευδώνυμο “Madame Butterfly“. Στη διάρκεια της λαμπρής καριέρας της υπέγραψε δημιουργίες που φόρεσαν μεγάλα ονόματα της εποχής, μεταξύ των οποίων οι Grace Kelly, Nancy Reagan, Bianca Jagger, αλλά και μέλη της ιαπωνικής αυτοκρατορικής οικογένειας. Σχεδίασε επίσης τις στολές των αεροσυνοδών για την Japan Airlines, που από το 2021 αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, αλλά και των αθλητών της ιαπωνικής αποστολής στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης (1992).
Τα μοτίβα αποτέλεσαν οργανικό κομμάτι της δουλειάς της. Πέρα από τα παραδοσιακά γιαπωνέζικα σχέδια, πειραματίστηκε με το μετάξι, ενώ έδωσε νέα πνοή στο κιμονό σε μια εποχή που είχε χάσει σημαντικό έδαφος στη δημοτικότητά του. Σύντομα η παγκόσμια αυτοκρατορία της επεκτάθηκε στον κλάδο της αρωματοποιίας και των αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών της μαντηλιών και τσαντών, τα οποία έγιναν σύμβολο της εργαζόμενης γυναίκας.
Κέρδισε την επίσημη αναγνώριση της ιαπωνικής κυβέρνησης, η οποία της απένειμε το μετάλλιο τιμής το 1988 για τη συμβολή της στην τέχνη. Το 2002, της απονεμήθηκε το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής, το πιο διάσημο της Γαλλίας, με το βαθμό του αξιωματικού. Η Mori αποσύρθηκε τελικά το 2004, αφήνοντας στις επόμενες γενιές σχεδιαστών μια σπουδαία παρακαταθήκη.