Η «πριγκίπισσα των κουκκίδων», Γιαγιόι Κουσάμα, και ο οίκος Louis Vuitton ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους και δημιουργούν μια συλλογή που προβλέπεται πως θα γίνει viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Hδη οι αναρτήσεις στο Instagram του οίκου συγκεντρώνουν παραπάνω από ένα εκατομμύριο likes. Οι φωτογραφίες του Στίβεν Μαϊζέλ με τις Μπέλα Χαντίντ, Κρίστι Τέρλινγκτον, Ντέβον Αόκι, Ανκο Γιάι και πλήθος ακόμη διάσημων μοντέλων να ποζάρουν στο νέο πουά σύμπαν του brand έχουν κατακλύσει το feed μας στο Instagram και το TikTok. Η τέχνη της Κουσάμα απευθύνεται σε όλους – μπορεί να κάνει ένα παιδί να χαμογελάσει και ένα διανοούμενο να συγκινηθεί. Αν και είναι περίπλοκη, δεν είναι δυσνόητη.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Kουσάμα εμπνέεται από την επανάληψη, την αιωνιότητα και την ψευδαίσθηση ενός ατελείωτου χώρου. Τα διάσημα «Infinity Rooms» της εκφράζουν ακριβώς αυτή τη φιλοσοφία. Η Γιαπωνέζα καλλιτέχνις είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο ως ιέρεια μιας πολύχρωμης τέχνης που υπνωτίζει τα πλήθη και μοιράζει χαμόγελα. Πιστή στην υπογραφή της όλα αυτά τα χρόνια, εφαρμόζει τα μοτίβα της ad infinitum, εισβάλλοντας πλήρως στο χώρο. Στο σύμπαν της Kουσάμα δεν υπάρχει αρχή και τέλος, η έμφαση δίνεται στη λεπτομέρεια και οι έννοιες του χρόνου και του χώρου περνούν στη σφαίρα του υπεραισθητού.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το 2006 ο τότε καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Μαρκ Τζέικομπς, συνάντησε τη Γιαγιόι Κουσάμα στο στούντιό της στο Τόκιο. Η Γιαπωνέζα καλλιτέχνις παρέδωσε στο σχεδιαστή μια Ellipse τσάντα, ζωγραφισμένη στο χέρι, με τις χρωματιστές βούλες-σήμα κατατεθέν της. Έξι χρόνια αργότερα, o Τζέικομπς θα έστελνε παρόμοιες τσάντες στην πασαρέλα, εγκαινιάζοντας μία από τις πιο δημοφιλείς καλλιτεχνικές συνεργασίες του brand μέχρι σήμερα. Μία δεκαετία μετά το ντεμπούτο της, η συνεργασία που εκτόξευσε τις πωλήσεις του brand το 2013 επιστρέφει. Πήραμε μια πρώτη γεύση τον περσινό Μάιο, όταν ο Νικολά Ζεσκιέρ, ο καλλιτεχνικός διευθυντής των γυναικείων συλλογών, ολοκλήρωσε μερικά από τα σύνολα της Cruise 2023 Collection με πουά τσάντες.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πότε η μόδα ξεπερνά τη μόδα; Ισως όταν δημιουργείται με γνώμονα την αιωνιότητα. Τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα της Kουσάμα «σαρώνουν» τα εμβληματικά κομμάτια του γαλλικού οίκου και τα μεταμορφώνουν, δοκιμάζοντας παράλληλα τα όρια της τεχνοτροπίας του Louis Vuitton. To σλόγκαν της καμπάνιας «Δημιουργώντας το άπειρο» παραπέμπει στο βασικό θέμα του έργου της Kουσάμα, αλλά και στις ταξιδιωτικές ρίζες του οίκου.
Οι τρισδιάστατες μεταλλικές κουκκίδες, οι χρωματιστές βούλες και τα ψυχεδελικά εξωτικά λουλούδια της Γιαπωνέζας εικαστικού είναι όλα εδώ. Για το 2023, πέρα από τσάντες, η συλλογή περιλαμβάνει τζιν, τα Archlight sneakers ζωγραφισμένα με βούλες, μεταλλιζέ δερμάτινα μπουφάν, παλτό, σακίδια πλάτης, γυαλιά, αρώματα και ανδρικά ρούχα.
Το πρώτο μέρος της συλλογής έφτασε σε όλες τις μπουτίκ Louis Vuitton παγκοσμίως στις 6 Ιανουαρίου, ενώ το δεύτερο μέρος που θα επικεντρωθεί περισσότερο στο μοτίβο της κολοκύθας της Kουσάμα είναι προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει στις 31 Μαρτίου.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Γιορτάζοντας τη συνεργασία του με την εικαστικό, ο γαλλικός οίκος έχει διακοσμήσει τις βιτρίνες των μπουτίκ του με τις χαρακτηριστικές χρωματιστές βούλες της Kusama ή τις πουά κολοκύθες της. Στο κατάστημα που βρίσκεται στην οδό Champs-Élysées στο Παρίσι έχει τοποθετηθεί ένα τεράστιο φουσκωτό ομοίωμα της καλλιτέχνιδας που αγκαλιάζει το κτίριο από ψηλά και κοιτάει τους περαστικούς. Εκτός από αυτό, το αιωνόβιο κτίριο που βρίσκεται στην καρδιά του Παρισιού έχει γεμίσει με τα χρωματιστά πουά της.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ακολουθεί η φαντασμαγορική μεταμόρφωση των Harrods, του διάσημου πολυκαταστήματος με την ιστορία δύο αιώνων και την παράδοση στις βιτρίνες που γίνονται viral εν μία νυκτί. Στο εσωτερικού του κτιρίου μπορεί να συναντήσει κανείς τις πουά κουκκίδες στα πιο απρόσμενα μέρη. Στο ασανσέρ, στις κυλιόμενες σκάλες, σε μια μεγάλη 3D μεταλλική μπάλα που κρέμεται από την οροφή. Συνεχίζοντας, στο pop-up κατάστημα που έχει στηθεί στην περιοχή Harajuku, στο Τόκυο, οι μαύρες και οι κίτρινες βούλες έχουν καταλάβει το χώρο. Στη συνοικία Meatpacking της Νέας Υόρκης, ένα άλλο pop-up κατάστημα συνεχίζει το θέμα του μαύρου και του κίτρινου πουά.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Παρόμοιες μεταμορφώσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε όλο τον κόσμο, υποδηλώνοντας την παγκόσμια εμβέλεια του brand, η οποία ενισχύεται από αυτή τη συνεργασία με ένα από τα πιο «μεγάλα» καλλιτεχνικά μυαλά του σύγχρονου κόσμου. Το σουρεαλιστικό σύμπαν της συνεργασίας: Kusama x Louis Vuitton έχει απλωθεί σαν πέπλο σε όλο τον κόσμο και έχει κεντρίσει ήδη την προσοχή της γενιάς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.