Ποια ήταν η καλλιτεχνική σας προσέγγιση όταν σχεδιάζατε τη Moschino [tv] H&M συλλογή και πώς καταφέρατε να αναβιώσετε κομμάτια από το αρχείο του οίκου παρουσιάζοντάς τα σε μια νέα γενιά καταναλωτών;
Tζέρεμι Σκοτ: Ενιωσα τόσο ενθουσιασμένος όταν με προσέγγισαν από την H&M για να συνεργαστούμε, ήταν τα καλύτερα νέα. Το καταπληκτικό αυτής της συνεργασίας είναι η ικανότητα να προσεγγίσω το σχεδιαστικό όραμά μου στο εύρος τιμών της H&M ώστε να γίνω προσβάσιμος σε ακόμα περισσότερους ανθρώπους ανά τον κόσμο. Ηθελα η συλλογή Moschino [tv] H&M να είναι όσο πιο ρεαλιστική γίνεται, 100% Moschino και 100% εγώ. Υπάρχουν σίγουρα κάποιες αναφορές στον Φράνκο Μοσκίνο, ειδικά το μοτίβο με CD, που είναι από τα πιο δημοφιλή. Ενα από τα πράγματα που συνηθίζω να κάνω είναι να παίρνω ένα κομμάτι από τα αρχεία του Φράνκο και να το εξελίσσω στο σήμερα. Υπάρχουν καινούρια κομμάτια, αλλά και μερικά σχέδιά μου από περασμένες σεζόν που ήθελα να ξαναζήσουν τη δική τους fashion στιγμή. Οταν σχεδίαζα τη συλλογή ήξερα ότι θα έπρεπε να είναι χαρούμενη αι αισιόδοξη, φωτεινή και τολμηρή.
Ποιά είναι τα must-have κομμάτια από την πολυαναμενόμενη συλλογή;
T.Σ.: Κάθε κομμάτι είναι ξεχωριστό! Είμαι ενθουσιασμένος με ολόκληρη τη συλλογή, κάθε σχέδιο είναι must-have. Είναι αδύνατον να ξεχωρίσω κάποι γιατί αγαπώ όλα τα Disney κομμάτια, τα MTV σύνολα, τα urban vibes των trompe l’oiel φούτερ και το glamour του δερμάτινου φορέματος, ενώ είμαι ερωτευμένος με το faux fur παλτό με αλυσίδες. Επίσης υπάρχουν και τα αξεσουάρ που θα τα λατρέψετε όλα. Πραγματικά το εννοώ ‘οταλ λέω ότι κάθε σχέδιο είναι κομμάτι-κλειδί.
Είσαστε ένας από τους πιο αγαπητούς στο Instagram σχεδιαστές. Πως μεταφράζετε τη δύναμη των social media μέσα από τη μόδα;
Τ.Σ.: Αυτό που λατρεύω στη μόδα είναι το πως επικοινωνεί πέρα από τους γλωσσικούς φραγμούς, με τα social media να αποτελούν την εξέλιξη αυτής της επικοινωνίας. Μέσα από τη δουλειά μου μπορώ να χρησιμοποιώ logos ή σύμβολα της ποπ κουκλούρας και αμέσως οι άνθρωποι να αντιλαμβάνονται αυτό που εννοώ σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου. Στο τέλος αυτό που μετράει περισσότερο για μένα είναι οι fans χωρίς να έχει σημασία που ζούνε ή από που προέρχονται – και το Instagram με βοηθάει να μιλάω απευθείας μαζί τους.
Πως αποφασίσατε να συνεργαστείτε με τον Τζέρεμι Σκοτ αυτή τη σεζόν;
Ανν-Σοφί Γιόχανσον: Eιμαστε ενθουσιασμένοι που ο οίκος Μοschino είναι ο guest σχεδιαστής για φέτος. Ηταν στα σχέδιά μας μια συνεργασία μαζί του εδώ και αρκετό καιρό και αυτή ήταν η πιο κατάλληλη στιγμή. Μας αρέσει να παρουσιάζουμε στους πελάτες μας κάτι διαφορετικό από κάθε συνεργασία, και μετά τον ρομαντισμό του Erdem χρειαζόμασταν τον χιουμοριστικό, τολμηρό και glamour χαρακτήρα του Τζέρεμι Σκοτ.
Από τότε που η H&M ξεκίνησε τις αποκλειστικές συνεργασίες με σχεδιαστές -πριν από 14 χρόνια- μέχρι σήμερα εξακολουθούν να είναι τάση. Πέρα από το τεράστιο buzz και τις sold out πωλήσεις, πως έχουν αλλάξει αυτές οι συνεργασίες την αντίληψη των capsule συλλογών;
A-Σ.Γ.: Ανατρέχοντας πίσω στο 2004, στην πρώτη συνεργασία με τον Καρλ Λάγκερφελντ, διαπιστώνουμε ότι αρκετοί άνθρωποι δεν καταλάβαιναν γιατί οι σχεδιαστές να θέλουν να συνεργαστούν με την Η&Μ. Σήμερα υπάρχουν περισσότερες συνεργασίες στη μόδα από τότε και μας αρέσει το ότι διαφορετικά καλλιτεχνικά πνεύματα ενώνονται για να δημιουργήσουν κάτι νέο και ιδιαίτερο.
Στην Ελλάδα η συλλογή είναι διαθέσιμη από τις 8 Νοεμβρίου στο κατάστημα Η&Μ Ερμού 54, Αθήνα και στο hm.com