Πριν από μερικούς μήνες, αναρωτηθήκαμε αν η επόμενη It τσάντα του Balenciaga θα ήταν στην πραγματικότητα… μια σακούλα από πατατάκια, αφού ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Demna Gvasalia εντοπίστηκε στην πρώτη σειρά μιας επίδειξη μόδας στην Αμβέρσα με ένα πακέτο Lays  στην αγκαλιά του. Fast-forward στο σόου SS23 του σχεδιαστή – που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο – και το αξεσουάρ εμφανίστηκε ως ένα clutch σε χρώμα λάιμ, από δέρμα. Στο μυαλό του Demna, σχεδόν οτιδήποτε μπορεί να μεταφραστεί ως μόδα, με τα πιο “άσχημα” αντικείμενα να προκαλούν συχνά τη μεγαλύτερη επιθυμία.

brokengalerie

Έχοντας μετατρέψει μια σακούλα σκουπιδιών και Crocs σε πολυτελή αξεσουάρ, ο σχεδιαστής έχει ξεκάθαρα μια τάση να μεταμορφώνει τα σκουπίδια σε θησαυρό. Όταν ο @enfntserrible ανέβασε για πρώτη φορά αυτό το TikTok της Demna στην έκθεση της Βασιλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών, η ενότητα των σχολίων αντικατόπτριζε όλη τη σύγχυση και την οργή με την οποία ο σχεδιαστής έχει γίνει συνώνυμο. «O Balenciaga μόλις αποφάσισε να δει πόσο μπορεί να κοροϊδεύει τους ανθρώπους που αγοράζουν από αυτήν», έγραψε ένας ανώνυμος λογαριασμός – μια κοινή απάντηση από ανθρώπους που τους αρέσει να εξισώνουν μια συγκεκριμένη μάρκα αντίστροφου σνομπισμού εναντίον των θαυμαστών της μόδας. Όμως, όπως έχει πει ο Demna στο παρελθόν, το έργο του δεν προορίζεται «να γίνει κατανοητό από τη μέση κριτική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης» και ούτε τον ενδιαφέρει.

Πριν από την παρουσίαση της τελευταίας του συλλογής, ο Demna προχώρησε περαιτέρω, ανακοινώνοντας ότι δεν θα εξηγούσε πλέον τα κίνητρα πίσω από τη δουλειά του. «Μισώ τα κουτιά και μισώ τις ετικέτες και μισώ να με χαρακτηρίζουν και να με βάζουν σε κουτί. Η κοινωνία, το Διαδίκτυο και ο κόσμος γενικότερα λατρεύουν να το κάνουν αυτό, γιατί έτσι νιώθει ασφάλεια», αναφέρουν οι σημειώσεις της επίδειξής του. «Η μόδα στο καλύτερο σενάριο της δεν πρέπει να χρειάζεται μια ιστορία για να πουληθεί σε κάποιον. Ή σου αρέσει ή δεν σου αρέσει.”

brokengalerie

Σε αυτό το σημείο ωστόσο, ξέρουμε τι είναι ο Demna: παίζει με τους κώδικες και τα σύμβολα του καταναλωτισμού εδώ και χρόνια, φτιάχνοντας ολόκληρες συλλογές από τα διακριτικά της DHL και το branding της καμπάνιας του Bernie Sanders σε έναν συνδυασμό Pop Art υψηλής και χαμηλής κουλτούρας και η τσάντα Lays είναι ένα ακόμα τέτοιο παράδειγμα.

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below