Η Laetitia Ky δημιουργεί γλυπτά που αναδεικνύουν τις ρίζες της. Γεννημένη στο Αμπιτζάν στην Ακτή Ελεφαντοστού, η 23χρονη καλλιτέχνις και μοντέλο χρησιμοποιεί τα μακριά μαλλιά της μαζί με extensions, σύρμα, νήμα και βελόνες για να σχηματίσει εντυπωσιακά γλυπτά σε διαφορετικές μορφές και στη συνέχεια, δημοσιεύει φωτογραφίες τους στο λογαριασμό της στο Instagram. Παίρνει έμπνευση από τις γυναίκες που κατάγονται από την προ-αποικιακή Αφρική όταν μυριάδες φυλές πειραματίζονταν με τα μαλλιά τους δημιουργώντας περίτεχνα σχήματα για να μεταδώσουν τη δύναμη και τη γοητεία του DNA τους.
Πράγματι, ο εορτασμός της “μαύρης ομορφιάς”, ιδιαίτερα των παραδόσεων και των στυλ της αφρικανικής ηπείρου, είναι η ουσία του έργου της Ky. Είναι γλυπτά, ιδιότροπα και απίστευτα εντυπωσιακά. Πέρα από το επιφανειακό κομμάτι, τα έργα της δίνουν τροφή για σκέψη για να συζητηθούν θέματα σχετικά με τη φυλή, το φύλο και τα κοινωνικά στερεότυπα. Από ένα γλυπτό σε σχήμα αιδοίου μέχρι άλλα που υποστηρίζουν το κίνημα Black Lives Matter, η Ky χρησιμοποιεί την αρκετά μεγάλη ψηφιακή της πλατφόρμα (347.000 ακόλουθοι μέχρι σήμερα) για να ενδυναμώσει και να ενθαρρύνει άλλους να συζητήσουν ενεργά θέματα που συνήθως θεωρούνται ως ταμπού.
«Μερικές φορές έχω κατηγορήσει αυτό το σώμα, αυτή τη βιολογία που με κάνει γυναίκα», γράφει σε μία από τις δημοσιεύσεις της. «Αυτός ο κόλπος, αυτή η μήτρα, αυτά τα στήθη και όλα αυτά τα στοιχεία που με κάνουν γυναίκα… αυτή η βιολογία με κάνει να ζω τόσες πολλές διακρίσεις. Αλλά δεν υπάρχει λόγος να τη κατηγορήσουμε γιατί είναι ένα όμορφο δώρο. Σήμερα θέλω να τη γιορτάσω. ”
Θέλοντας να περάσει αυτό το μήνυμα και μέσα από τη βιομηχανία της μόδας, ο Marc Jacobs ζήτησε από την Ky να συμμετάσχει σε μια ψηφιακή καμπάνια για την προώθηση μιας σειράς τσαντών του. Ο Αμερικανός σχεδιαστής, φυσικά, δεν τοποθετεί για πρώτη φορά την τέχνη στις καμπάνιες του, αφού στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με την ζωγράφο Magda Archer για την ομώνυμη σειρά του και τους Yayoi Kusama, Richard Prince και Takashi Murakami κατά τη διάρκεια της θητείας του στον οίκο Louis Vuitton. Και παρόλο που η Ky δεν είχε καμία εμπλοκή στο σχεδιασμό της συλλογής, η αμερικανική μάρκα της έδωσε την πλήρη ελευθερία να δημιουργήσει τρεις εικόνες που έμειναν πιστές στην αισθητική της.