Σχεδόν πριν δύο εικοσιτετράωρα, σε μια εκπομπή του CNN, ο παρουσιαστής ειδήσεων του σταθμού Αντερσον Κούπερ ανακοίνωσε ότι η μητέρα του, η διάσημη Αμερικανίδα κληρονόμος Γκλόρια Βάντερμπιλντ άφησε την τελευταία της πνοή σε ηλικία 95 ετών.
«Η Γκλόρια Βάντερμπιλντ ήταν μια εκπληκτική γυναίκα που αγαπούσε τη ζωή και την έζησε με τους δικούς της όρους», δήλωσε ο γιος της. «Ηταν ζωγράφος, συγγραφέας και σχεδιάστρια, αλλά και μια αξιοθαύμαστη μητέρα, σύζυγος και φίλη. Ηταν 95 ετών, αλλά ρωτήστε οποιονδήποτε κοντινό της άνθρωπο και θα σας πει ότι ήταν το νεότερο άτομο που γνώριζαν – το πιο cool και πιο μοντέρνο», συνέχισε on camera o Αντερσον.
Η κληρονόμος της Αμερικανικής κοσμικής ελίτ γεννήθηκε στις 24 Φεβρουαρίου του 1924 και η ζωή της γράφτηκε με εντυπωσιακά γράμματα στα πρωτοσέλιδα των ταμπλόιντς της εποχής από την παιδική της ηλικία μέχρι τους τέσσερις γάμους και τα τρία διαζύγιά της. Την είσοδό της στον κόσμο της μόδας την έκανε στην ηλικία των 15 ετών ως μοντέλο για το περιοδικό Harper’s Bazaar και στα 17 της, αφού πέρασε επτά χρόνια με τη «δύστροπη» θεία Δερτρούδη, μετακόμισε στο Χόλιγουντ. Εκεί η Γκλόρια έβγαινε με διάφορους σταρ και ενώ δεσμεύτηκε να παντρευτεί τον Αμερικανό μεγιστάνα Χάουαρντ Χιουζ τελικά ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας σε ηλικία 17 χρονών με τον ατζέντη του Πασκουάλε Nτι Τσίκο προκαλώντας τη θεία της να την αποκληρώσει. Ανάμεσα στους συζύγους της ήταν ο φημισμένος συνθέτης Λέοπολντ Στοκόφσκι και ο βραβευμένος σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός ταινιών Σίντνεϊ Λουμέτ ενώ ακολούθησε και ένα σύντομο ειδύλλιο με τον Φρανκ Σινάτρα. Το 1988 βρέθηκε μάρτυρας μπροστά στην αυτοκτονία ενός από τους τέσσερις γιους της ο οποίος πήδηξε από τον 14ο όροφο της πολυκατοικίας της όταν εκείνη προσπάθησε να τον αποτρέψει από το να δώσει τέλος στη ζωή του. Εκτοτε, πέρασε τις υπόλοιπες δεκαετίες της ζωής προσπαθώντας να δικαιώσει τη φήμη της επιζήσασας, συνέχισε να ζει στη Νέα Υόρκη, να ταξιδεύει στον κόσμο και να εργάζεται ως ζωγράφος και συγγραφέας.
Ομως όποια μοναξιά και δράμα καθόρισαν την προσωπική της ζωή, ήταν πάντα όμορφη, λαμπερή και χαριτωμένη-ένα παράγωγο προνομίου και αξιοπρέπειας. Η φήμη του «φτωχού μικρού πλούσιου κοριτσιού» που κατά την περίοδο της Μεγάλης Υφεσης βρέθηκε με μια αμύθητη για την εποχή οικογενειακή περιουσία όταν ο πατέρας της πέθανε σε ηλικία μόλις 45 ετών, αυξήθηκε εντυπωσιακά στο τέλος της δεκαετίας του 1970 όταν ξεκίνησε να χτίζει τη δική της αυτοκρατορία μόδας. Αρχικά, καινοτόμησε στη βιομηχανία του τζιν παντελονιού, παρουσιάζονας τα πρώτα designer jeans που έφεραν την υπογραφή της στις πίσω τσέπες και έγιναν ιδιαιτέρως αγαπητά στο γυναικείο κοινό μέσα από τις εύστοχες διαφημίσεις στην τηλεόραση και στα λεωφορεία. Για μια ασυνήθιστη για την εποχή κίνηση έγινε η ίδια το πρόσωπο της διαφημιστικής καμπάνιας για το brand ενώ φορούσε το αγαπημένο της ψηλόμεσο σχέδιο ακόμα και στα πάρτυ του Studio 54. Η ίδια ξεχώρισε για το εκκεντρικό της στυλ και τους ανατρεπτικούς mix & match συνδυασμών ανάμεσα σε συλλεκτικά κομμάτια γνωστών σχεδιαστών. Στη συνέχεια ξεκίνησε τη δική της σειρά με μπλούζες και αργότερα επέκτεινε στην επωνυμία της σε κοσμήματα, αρώματα και είδη σπιτιού. Στην πραγματικότητα, αυτό που έκανε η αποκαλούμενη Βασίλισσα του Τζιν κατά την διάρκεια των 70s και 80s είναι ότι ακριβώς και οι σημερινοί influencers των social media σχετικά με τη δημιουργία του δικού τους brand αναλαμβάνοντας οι ίδιοι και το κομμάτι του μάρκετινγκ. Ως connoisseur του στυλ απολάμβανε να ντύνεται και να πειραματίζεται με statement κομμάτια. Δεν ήταν καθόλου basic ή βαρετή. Ηξερε πότε να ντυθεί basic αλλά ακόμα και έτσι δεν έδειχνε ποτέ βαρετή. Αλλωστε υπάρχει ποιό basic κομμάτι από ένα τζιν παντελόνι; ..η αυθεντική εκκεντρικότητα της ισορροπούσε με το εκλεπτυσμένο της γούστο και με το να είναι απλά ο εαυτός της επηρέασε -και επηρεάζει μέχρι σήμερα- το στυλ αρκετών γενεών.