Η Gabrielle Chanel ήταν μόλις δέκα ετών όταν έκανε το ντεμπούτο του το πρώτο διαφημιστικό φιλμ, το 1895. Η τότε νέα τεχνολογία θα άφηνε ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στο μυαλό της. Η κίνηση ήταν το κλειδί για το όραμα της Chanel, με τη σχεδιάστρια να απελευθερώνει τις γυναίκες από τους προηγούμενους ενδυματολογικούς περιορισμούς τους χρησιμοποιώντας μεταξωτό ζέρσει και σιλουέτες δανεισμένες από την ανδρική γκαρνταρόμπα. Και η γυναίκα της Chanel, είτε ήταν στην οθόνη είτε όχι, ήταν πάντα σε κίνηση. Το Gabrielle Chanel and Cinema, το νέο επεισόδιο της σειράς Inside Chanel, μπαίνει βαθύτερα σε αυτήν την κληρονομιά.

«Μέσω του κινηματογράφου μπορεί να επιβληθεί η μόδα σήμερα», είπε η ευφυής σχεδιάστρια το 1931, και θα χρησιμοποιούσε έξυπνα το μέσο για να αυξήσει την εμβέλεια του label της. Την ίδια χρονιά, η Chanel ταξίδεψε στο Χόλιγουντ ως φιλοξενούμενη του παραγωγού ταινιών Samuel Goldwyn. H επιθυμία του; Να ντύσει τις ηθοποιούς του, μεταξύ των οποίων ήταν και η Gloria Swanson, η Marlene Dietrich και η Greta Garbo. Σε εκείνο το σημείο, η Chanel είχε ήδη συμμετάσχει μέσω των δημιουργιών της σε αρκετές γαλλικές ταινίες (ήταν υπεύθυνη για τον παριζιάνικο συνδυασμό μπερέ-καμπαρντίνας που φορούσε η Michelle Morgan στο Port of Shadows). Ωστόσο, το εκλεπτυσμένο στυλ της Chanel θεωρήθηκε πολύ μινιμαλιστικό από την Tinseltown establishment, σε αντίθεση με την αισθητική της εποχής.

Πιστή στο όραμά της, η Chanel απλώς μάζεψε τις βαλίτσες της και κατευθύνθηκε προς το σπίτι της. Έχοντας απορροφήσει πολλά σχετικά με το φωτισμό και τη σύνθεση των σκηνών, η Chanel προσέλαβε τον σκηνοθέτη Robert Bresson για να φωτογραφίσει τη διαμαντένια σειρά κοσμημάτων της με τη φρέσκια ματιά του και θα συνέχιζε να δημιουργεί κοστούμια για  ταινίες θρυλικών σκηνοθετών όπως οι Luchino Visconti και Alain Resnais. Στην ταινία μάλιστα του Resnais, Last Year in Marienbad (1961), τα μαύρα σιφόν κομμάτια από τη συλλογή Υψηλής Ραπτικής της βοήθησαν να δημιουργηθούν μερικές από τις πιο εμβληματικές εικόνες του κινηματογράφου. Πράγματι, η προσέγγιση της σχεδιάστριας στην ίδια τη ζωή δε διέφερε πολύ με μια ταινία προσεκτικά επεξεργασμένη και εφευρετική, που κορυφώθηκε τελικά με τη δική της έμπνευση για τη μεγάλη οθόνη. Παρακολούθησε παρακάτω το βίντεο:

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below