Ο Γάλλος σχεδιαστής Emanuel Ungaro έφυγε από τη ζωή στο Παρίσι. σε ηλικία 86 ετών, όπως ανακοίνωσε η οικογένειά του στο Γαλλικό Πρακτορείο την Κυριακή. Σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, ο Ungaro, ο οποίος αποσύρθηκε οριστικά από την ενεργό δράση το 2004, πέθανε το Σάββατο ύστερα από σοβαρό πρόβλημα υγείας που αντιμετώπιζε τα τελευταία δύο χρόνια.
Γεννημένος στη νότια Γαλλία το 1933 από Ιταλούς μετανάστες, βρέθηκε στο Παρίσι σε ηλικία 22 ετών όπου μαθήτευσε στο πλευρό του Ισπανού σχεδιαστή Cristobal Balenciaga για να δημιουργήσει το δικό του brand το 1965. Ο ίδιος, περιέγραφε τον εαυτό του ως «αισθησιακά εμμονικό», όμως στη συνείδηση του κοινού έμεινε για τα έντονα χρώματα και τα prints που επέλεγε. Στην προκειμένη πάντως, το μήλο είχε πέσει κάτω από τη μηλιά· αν στον Balenciaga έμαθε «αυστηρότητα και τελειομανία», ο ράφτης πατέρας του ήταν εκείνος που του είχε διδάξει τα βασικά και κυρίως να αγαπάει τη μόδα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Κάθε σεζόν που περνούσε, ο Emanuel Ungaro τολμούσε να είναι διαφορετικός, συνδυάζοντας απροσδόκητες, αλλά αισθησιακές “συγκρούσεις” χρωμάτων και prints με υπέροχες ραφές», γράφει η ιστοσελίδα the House of Emanuel Ungaro. Στα σχέδια του, έβρισκε κανείς κομμάτια haute couture αλλά και ready-to-wear, ώστε να μπορεί κάθε γυναίκα να ταυτιστεί μαζί του. «Μία γυναίκα δεν πρέπει να φοράει ένα φόρεμα, πρέπει να ζει μέσα σε αυτό», είχε δηλώσει κάποτε, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων AFP.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
To brand του μεσουράνησε στις δεκαετίες ’80-’90, ενώ μεταξύ άλλων διασημοτήτων, έντυσε ηθοποιούς όπως η Gina Rowlands, Catherine Deneuve, Isabelle Adjani και η Anouk Aimee. To 2005, ο οίκος του εξαγοράστηκε από τον επιχειρηματία της Silicon Valley Asim Abdullah για να κάνει μία τεράστια καλλιτεχνική στροφή στο δημιουργικό του με επικεφαλής την Lindsay Lohan. Οι κολεξιόν που ακολούθησαν σχολιάστηκαν με τον χειρότερο τρόπο από τον κόσμο της μόδας, με τον ίδιο τον Ungaro να κάνει λόγο για «καταστροφή».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο σχεδιαστής ήταν πατέρας μίας κόρης, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια της ζωής του τα πέρασε αποστασιοποιημένος εντελώς από τη μόδα, με επιβαρυμένη υγεία.
Σήμερα ο οίκος του συνεχίζει να παράγει γυναικεία μόδα, καθώς και άλλα προϊόντα όπως αρώματα και έπιπλα πολυτελείας.