Mετά το σκάνδαλο με τα σαδομαζοχιστικά αρκουδάκια, ο γαλλικός οίκος μόδας Balenciaga αναμένεται να αναφέρει καταστροφικά κέρδη αυτή την εβδομάδα, αφού πολλοί χρήστες του TikTok έδειξαν ότι η μάρκα μειώνει τις τιμές των high-end προϊόντων της έως και 70%.
Επιπλέον, μια από τις μεγαλύτερες πρέσβειρες του οίκου, η Kim Kardashian, μειώνει τις τιμές των Balenciaga προιόντων στον ιστότοπο μεταπώλησης ρούχων της, Kardashian Kloset. Όπως πολλοί, η Kardashian διέκοψε τους δεσμούς της με τον οίκο τον περασμένο Δεκέμβριο.
Τον Δεκέμβριο, ο καλλιτεχνικός διευθυντής και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αναγκάστηκαν να απολογηθούν για μια διαφημιστική καμπάνια που παρουσίαζε παιδιά με αρκουδάκια με σαδομαζοχιστικά αξεσουάρ και υπαινιγμούς για παιδική πορνογραφία.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο δημιουργικός διευθυντής Denma είπε: «Θέλω να ζητήσω προσωπικά συγγνώμη για τη λάθος καλλιτεχνική επιλογή της ιδέας για την καμπάνια δώρων με τα παιδιά».
Τον Δεκέμβριο, πολλές προσωπικότητες του TikTok τράβηξαν βίντεο με τις τεράστιες εκπτώσεις που πραγματοποιούνται σε προϊόντα Balenciaga σε πολυκαταστήματα και στις μπουτίκ της ίδιας της εταιρείας.
Η reality σταρ και TikToker, Holly Scarfone δημοσίευσε ένα κλιπ που δείχνει μια συλλογή από τσάντες Balenciaga μαζί σε ένα τραπέζι μέσα σε ένα κατάστημα Bloomingdale. Το βίντεο συνόδευε η εξής λεζάντα: «Ποτέ δεν πίστευα ότι θα ερχόταν μια τέτοια μέρα». «Δεν νομίζω ότι έχω δει ποτέ κομμάτια άλλου σχεδιαστή με τόσο μεγάλη έκπτωση».
Ενώ ένας άλλος χρήστης των social media, ο @St3vensuniverse, δημοσίευσε ένα βίντεο με αθλητικά και δερμάτινα παπούτσια Balenciaga με έκπτωση στο Nordstrom. Αυτό το βίντεο είχε τίτλο: “Θα αγοράζατε ακόμα Balenciaga;” H Fine Britches, μια άλλη TikToker, δημοσίευσε ένα βίντεο που έδειχνε μια συλλογή από αθλητικά παπούτσια Balenciaga σε διαφήμιση του Neiman Marcus η οποία έλεγε: «Εξοικονομήστε έως και 50 τοις εκατό από την αρχική τιμή!»
Σε ένα πραγματικό κατάστημα Balenciaga, η TikToker Hannah Emerson δημοσίευσε ένα βίντεο στις αρχές Δεκεμβρίου με το brand να διαφημίζει μια «Εορταστική Έκπτωση». Η Έmerson σημείωσε στο βίντεό της πόσο χαμηλό φωτισμό είχε το κατάστημα, δείχνοντας ότι φαινόταν κλειστό και πόσο λίγο προσωπικό εργαζόταν.
Πριν από αυτό, πολλοί χρήστες του TikTok είχαν γίνει viral καθώς τα αναρτημένα βίντεο τους έδειχναν να καταστρέφουν τα Balenciaga ρούχα και αξεσουάρ τους.
Ο φωτογράφος που τράβηξε τις εικόνες για τις καμπάνιες του Balenciaga είπε ότι τα παιδιά που πόζαραν με αρκουδάκια ήταν παιδιά υπαλλήλων – οι οποίοι ήταν παρόντες όταν τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες.
Ο Ιταλός φωτογράφος ντοκιμαντέρ Gabriele Galimberti που έκανε τις καμπάνιες του Balenciaga, επιμένει ότι δεν πίστευε ότι οι εικόνες που τράβηξε ήταν ανησυχητικές – παρά τις απειλές για τη ζωή του και το ότι τον αποκαλούσαν παιδόφιλο όταν δημοσιεύτηκαν. Πρόσθεσε ότι ήταν σοκαρισμένος από τη βίαια ανταπόκριση, αλλά τόνισε ότι δεν είχε καμία σχέση με το styling ή την επιλογή του θέματος.
«Μπορώ να αναγνωρίσω αν κάτι πάει πολύ μακριά ή όχι, αλλά σε αυτή την περίπτωση τους εμπιστεύομαι και δεν είδα τίποτα τόσο λάθος», είπε στον Guardian.
Είπε ότι τα παιδιά στις φωτογραφίες ήταν παιδιά υπαλλήλων του Balenciaga, οι οποίοι τα συνόδευσαν στη φωτογράφιση και δεν εξέφρασαν καμία ανησυχία.
«Όταν είδαν αυτά τα αξεσουάρ, όλοι τους έλεγαν ότι ήταν πανκ», είπε. «Κανείς δεν ανέφερε ποτέ το BDSM».
Σε μια δήλωση μετά το αρχικό αποτέλεσμα, ο Balenciaga ζήτησε συγγνώμη και είπε ότι οι έρευνες για τις διαφημιστικές καμπάνιες συνεχίζονται.