Η μόδα συχνά επεκτείνεται και στα έπιπλα με οίκους όπως Fendi, Armani και Gucci να προσφέρουν τις κομψές συλλογές τους και για το σπίτι. Κανένα έπιπλο σχεδιαστή που έχουμε δει μέχρι στιγμής όμως, δεν μοιάζει σαν τον καναπέ Balenciaga που κυκλοφόρησε χθες στο Twitter.
Ο εν λόγω καναπές είναι μια συνεργασία μεταξύ του οίκου Balenciaga και του Ρώσου καλλιτέχνη με έδρα το Μπρούκλιν Harry Nuriev και θα κάνει το ντεμπούτο του στο Design Miami τον Δεκέμβριο. Έχει σχεδιαστεί σε ανακλινόμενο στυλ και αποτελείται από παλιά, ρούχα Balenciaga με περίβλημα από διαφανές βινύλιο. Τα περισσότερα μοτίβα και ετικέτες μέσα στο γέμισμα είναι από προηγούμενες σεζόν και διαθέτουν κάποιο είδος αναγνωρίσιμων εικόνων Balenciaga, είτε πρόκειται για print είτε για το λογότυπο της μάρκας.
Το πρότζεκτ σχεδιάστηκε για να μεταδώσει μια αίσθηση βιωσιμότητας και κοινωνικής ευθύνης. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, είχε σαν σκοπό να κάνει μια δήλωση σχετικά με τον αντίκτυπο που έχουν οι σχεδιαστές στο περιβάλλον και να ενθαρρύνει τις βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές. Είναι επίσης μια οπτική απεικόνιση έντονων εννοιών όπως η “επαναχρησιμοποίηση” και η “κυκλική οικονομία”, λέξεις που φαίνεται να υπάρχουν στη γλώσσα κάθε μάρκας αυτές τις μέρες.
Σε συνέντευξή του στο περιοδικό PAPER πέρσι, ο Nuriev ανέφερε ότι η σχεδιαστική προσέγγιση του καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου Balenciaga, Demna Gvasalia (χρησιμοποιώντας αναμνήσεις από το σοβιετικό ντύσιμο της δεκαετίας του 1990) ήταν πολύ κοντά στην καρδιά του. “Θυμάμαι αυτά τα ρούχα – δερμάτινα μπουφάν, ογκώδη παπούτσια και μεγάλα μεγέθη. Αυτά τα low budget looks ήταν η καθημερινή μας πραγματικότητα στη Ρωσία”, δήλωσε. “Η ρωσική αισθητική κοιμόταν για χρόνια, γιατί κανείς δεν νοιάστηκε. Τώρα είναι ένας νέος τρόπος να μιλήσουμε για το design”.