Το μοναδικό λουστραρισμένο visual στυλ του μαέστρου του ιταλικού σινεμά και η τολμηρή δουλειά του on camera επηρέασαν και θα επηρεάζουν γενιές κινηματογραφιστών μετά τον θάνατό του στα 77 του χρόνια χθες, 26 Νοεμβρίου 2018. Οι στοχασμοί για την πολιτική και τη σεξουαλικότητα που αναδύονταν με τη μορφή έντονων προσωπικών αφηγημάτων του χάρισαν πληθώρα διακρίσεων ανάμεσα στις οποίες και το Οσκαρ Καλύτερου Σκηνοθέτη. Ο Ιταλός συγγραφέας, ποιητής και σκηνοθέτης Πιέρ Πάολο Πασολίνι περιγράφει τον νεαρό Μπερτολούτσι στο ποίημά του “Για ένα αγόρι” σαν ένα ταπεινό και ντροπαλό αγόρι, το οποίο συχνά καθόταν με τους ηλικιωμένους ακούγοντας προσεκτικά τα λόγια τους.

Γεννημένος στην Πάρμα το 1941, έδειξε το πάθος του για τις ταινίες από πολύ νεαρή ηλικία και, μεταξύ  1956 και 1957, μαγνητοσκόπησε δύο ταινίες βωβού κινηματογράφου “Το τελεφερίκ” ​​και “Ο θάνατος του γουρουνιού”. Οι αμφιλεγόμενες ταινίες του λόρδου της αποπλάνησης της ψυχής πέρα από μια ροπή στην πολιτική, στα κοινωνικά τεκταινόμενα και στην ζωτική ενέργεια της νιότης χαρακτηρίστηκαν και από απαράμιλλη αισθητική με τις εύθραυστες δραματικές ηρωίδες του να αποτελούν μέχρι σήμερα μερικά από τα αιώνια αγαπημένα μας fashion icons.

“Ο Κομφορμίστας”, 1970

Ο ΚΟΜΦΟΡΜΙΣΤΑΣ, 1970

Η μεταφορά της νουβέλας του Αλμπέρτο Μοράβια, πραγματεύεται την ανθρώπινη επιθυμία για προσαρμογή στην κοινωνία εν μέσω της ανόδου του Χίτλερ και του Μουσολίνι κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’30. Πολιτικές πλεκτάνες, δράμα και μερικά από τα καλύτερα φορέματα που θέλουμε να φορέσουμε σήμερα, όπως το σαμπανιζέ slip dress. Πατήστε παύση στη σκηνή με το τανγκό για να παρατηρήσετε ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια στα ρούχα και στα κοσμήματα με πέρλες.

 

“Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι”, 1972

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΝΓΚΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ, 1972

H ταινία που προκάλεσε τεράστιο σκάνδαλο στην Ιταλία για την επίμαχη ερωτική σκηνή της και απογείωσε την καριέρα του Μπερτολούτσι είναι η επιτομή του κομψού και αβίαστα cool 70s στυλ με τη Μαρία Σνάιντερ να κάνει μόδα τα -επιμελώς ατημέλητα -σπαστά μαλλιά, τα φωτεινά καρό σακάκια και τα παντελόνια καμπάνες.

“Το Φεγγάρι”, 1979

TO ΦΕΓΓΑΡΙ, 1979

Η νοσηρή σχέση μιας μητέρας με το γιο της που εγείρει προβληματισμούς και συναισθήματα για το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα κρύβεται πίσω από τα oversized κοκκάλινα γυαλιά ηλίου της πρωταγωνίστριας Τζιλ Κλέιμπουργκ που έμεινε ανεξίτηλη στη μνήμη μας τόσο για το ρεσιτάλ μελοδραματικής ερμηνείας όσο και για τις easy luxury εμφανίσεις της.

“Ο τελευταίος αυτοκράτορας”, 1987

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ, 1987

Το ταξίδι στα πέρατα της Απω Ανατολής αποκρυπτογραφεί την Ιστορία και τις παραδόσεις ενός πολιτισμού που όπως ο πρωταγωνιστής -ένας μοναχικός νεαρός αυτοκράτορας- δεν θα “μεγαλώσει”, ούτε θα “ωριμάσει” φυσικά, ζώντας παγιδευμένος στο βασίλειο του εξωτισμού. Τα παραδοσιακά κοστούμια είναι πραγματικά αριστουργήματα.

“Κλεμμένη Ομορφιά”, 1996

ΚΛΕΜΜΕΝΗ ΟΜΟΡΦΙΑ, 1996

Το τέλειο καλοκαιρινό σκηνικό, στη μαγευτική Τοσκάνη, και η σαγηνευτική Λιβ Τάιλερ που μανγητίζει τους πάντες με την γηίνη ομορφιά και τη αθωότητά της. Σ’αυτή την ταινία τα ρομαντικά φλοράλ φορέματα καθιερώθηκαν ως το απόλυτο summer look που τόσο καλά υπηρετεί σήμερα το brand Zimmermann.

“Οι Ονειροπόλοι”, 2003

Το κινηματογραφικό ντεμπούτο της Εύα Γκριν με το επαναστατικό lifestyle του Μάη του 1968, μπερέ και τσιγάρο πλαισιώνεται από τους σέξι συμπρωταγωνιστές της.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below