Δεν ξέρω αν το έχεις αντιληφθεί, αλλά φέτος τα μανιτάρια μεταφέρονται από την κουζίνα στην ντουλάπα και τη ρουτίνα ομορφιάς μας, δημιουργώντας εντυπωσιακά κομμάτια / προϊόντα που θα εξελίξουν την καθημερινότητά μας. Από βιταμίνες έως τσάντες από “δέρμα μανιταριών”, το μέλλον της μόδας και της ομορφιάς ανήκει…στους μύκητες.

Καθώς η μόδα προσπαθεί να τηρήσει τους βασικούς κανόνες βιωσιμότητας, οι μάρκες προσπαθούν συνεχώς να εξελίσσονται και να δημιουργούν πιο φιλικά προς το περιβάλλον και προς τα ζώα προϊόντα. Το πρώτο βήμα έγινε με την Hermès όταν ανακοίνωσε ότι ο οίκος θα αρχίσει να χρησιμοποιεί «δέρμα» από μανιτάρια ως εναλλακτική λύση. Σε συνεργασία με το MycoWorks, δημιούργησαν αυτή η τεχνοτροπία από μυκήλιο – ένα μέρος της ριζικής δομής των μανιταριών, που ονομάζεται Sylvania. Αυτό το νέο υλικό μιμείται το δέρμα και σχεδιάστηκε, αρχικά, για την τσάντα ταξιδιού Hermès Victoria.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη MycoWorks (@mycoworks)

Το δέρμα υπήρξε ανέκαθεν βασικό συστατικό της επιτυχίας της Hermès. Άλλωστε οι ρίζες του οίκου στηρίζονται στην κατασκευή ειδών ιππασίας και άλλων δερμάτινων προϊόντων. Ως εκ τούτου, αυτό είναι ένα τολμηρό και σημαντικό βήμα για τον γαλλικό οίκο. Και είναι σίγουρο ότι θα εμπνεύσει κι άλλες μάρκες να ακολουθήσουν τα βήματα του.

Την ίδια στιγμή, η Stella McCartney έχει γοητευτεί με την ιδέα δημιουργίας προϊόντων με βάση τους μύκητες. Μακροχρόνια υποστηρίκτρια των δικαιωμάτων των ζώων, η γνωστή σχεδιάστρια με το label της, έχει ταράξει, εδώ και χρόνια, τα θεμέλια της βιομηχανίας της μόδας με τις καινοτόμες ιδέες της. Έτσι, σε συνεργασία με την εταιρεία Bolt Threads κυκλοφορήσαν ένα ύφασμα από μύκητες που ονομάζεται Mylo. Η τελευταία συλλογή της, η οποία δεν είναι ακόμη προς πώληση αλλά αντιπροσωπεύει επάξια το μέλλον της δερμάτινης εναλλακτικής μόδας, έχει κατασκευαστεί από το συγκεκριμένο υλικό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το μυκήλιο είναι 100% βιώσιμο και έχει λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τα περισσότερα υφάσματα. Σύμφωνα με τον ιστότοπο της Stella McCartney, δεν βασίζεται στο πετρέλαιο, οπότε τα περισσότερα ορυκτά καύσιμα μπορούν να διατηρηθούν στο έδαφος, ενω λιγότερα πλαστικά θα κατατεθούν σε χώρους υγειονομικής ταφής και ωκεανούς.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη KORA Organics (@koraorganics)

Βέβαια, η μόδα δεν είναι ο μόνος τομέας που χρησιμοποιούνται μανιτάρια ως μέρος του σχεδιασμού. Για αρχή, οι αγαπημένες cult μάρκες, όπως η Kora Organics, η Moon Juice και η Youth to the People, προσφέρουν προϊόντα ομορφιάς με βάση τα μανιτάρια, ενώ οι νεοσύστατες εταιρείες στη βιομηχανία όπως η Mushroom Design έχουν αξιοποιήσει τη θεραπευτική δύναμη των μανιταριών για να δημιουργήσουν μια καθημερινή πολυβιταμίνη. Ένα ακόμα δημοφιλές προϊόν που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στην καθημερινή ρουτίνα μας είναι ο καφές μανιταριών. Η μάρκα Four Sigmatic Mushroom Coffee παράγει καφέ από μανιτάρια, ο οποίος ισχυρίζεται ότι είναι το ίδιο δυνατός και γευστικός με τον κανονικό καφέ. Την ίδια φιλοσοφία υιοθέτησε και το Laird Superfood δημιουργώντας ένα μείγμα μανιταριών που μπορεί να αναμιχθεί σε καφέ, τσάι, smoothies ή άλλα ροφήματα για να διασφαλίσουν την ευεξία του σώματος.

Παρόλο που αρκετές εταιρείες αγκαλιάζουν αυτή την “τάση” όλο και περισσότερο, τα μανιτάρια σίγουρα δεν είναι νέο φαινόμενο όσον αφορά τη θεραπεία. Ένα μεγάλο μέρος της Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής αναφέρει ότι μύκητες, όπως τα μανιτάρια Tremella και τα μανιτάρια Reishi, αποτελούν εργαλείο για θεραπεία εδώ και αιώνες. Τα μανιτάρια έχουν συνδεθεί με την καταπολέμηση της φλεγμονής, την αποκατάσταση της επιδερμίδας και τη διατήρηση της ισορροπίας του σώματος.

Από ρούχα έως προϊόντα ομορφιάς, τα μανιτάρια είναι το next big thing στον τομέα της ομορφιάς και της μόδας, με πολλές μάρκες όπως Fiorucci και Iris Van Herpen, να έχουν προσθέσει στα σχέδιά τους.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below