Την περασμένη σεζόν ο κομψός μινιμαλισμός, και συγκεκριμένα η τάση της «ήσυχης πολυτέλειας», που έχει στις βάσεις της τις απλές και ξεκάθαρες σιλουέτες, χωρίς κραυγαλέα λογότυπα, ήταν το κύριο θέμα συζήτησης στις πασαρέλες. Η μόδα του 2024 συνεχίζει να καλλιεργεί τη σχέση της με τις διαχρονικές και ladylike γραμμές, τόσο στις ready-to-wear όσο και στις συλλογές υψηλής ραπτικής.
Σε γενικές γραμμές αυτό που παρατηρήσαμε σε αρκετούς επιφανείς οίκους είναι ότι συνεχίζουν να επανασυστήνουν στο κοινό τα πιο εμβληματικά κομμάτια τα οποία έχουν συνδεθεί με την ενδυματολογική ιστορία του οίκου και σήμερα παρουσιάζονται μέσα από ανανεωμένο οπτικό πρίσμα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο οίκος Dior στον οποίο η Μαρία Γκράτσια Κιούρι επανασχεδιάζει ευρηματικά για κάθε της συλλογή το αξεπέραστο Bar τζάκετ σε γραμμή κλεψύδρας, το οποίο ο μεσιέ Ντιόρ σχεδίασε πρώτη φορά το 1947. Παράλληλα, ο οίκος Hermès επανέφερε στην πασαρέλα την , ένα από τα πρώτα σχέδια τσάντας του οίκου από τη δεκαετία του 1960.
H Μιούτσια Πράντα, που έχει στήσει τον ομώνυμο οίκο της γύρω από τη ladylike φινέτσα, φέτος συγκίνησε το κοινό με τα παστέλ φορέματα από φίνα οργάντζα, ενώ δεν παραλείπει να παρουσιάζει σήμερα την ομορφιά του χθες με οδηγό τη φαντασία της.
Με απλά λόγια, η εποχή της all-time classic κομψότητας έχει επιστρέψει και αυτή η σεζόν σηματοδοτεί την ανάδειξη της εκλεπτυσμένης μόδας. Στις πασαρέλες, χάριν της θηλυκότητας, εμφανίζεται κυρίως με τη μορφή κολακευτικών φορεμάτων που αγκαλιάζουν και αναδεικνύουν τη γυναικεία σιλουέτα και εφαρμοστών ταγιέρ με μίντι ή αέρινες μίνι φούστες. Ακόμη, τα πολυτελή υφάσματα προσθέτουν μια φίνα διάσταση, με το ντελικάτο σατέν να είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά υφάσματα το οποίο είδαμε να εμφανίζεται στις ανοιξιάτικες και καλοκαιρινές συλλογές με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, από λεπτεπίλεπτα πανωφόρια μέχρι mules και slingback γόβες.
Η οργάντζα έκλεψε την παράσταση όχι μόνο στον οίκο Prada, αλλά και στην πρώτη συλλογή της σχεδιάστριας Λουίζ Τρότερ για τον οίκο Carven, στην οποία παρουσίασε κολακευτικά κομμάτια όπως πένσιλ φούστες σε ουδέτερα χρώματα. Παράλληλα, από πέρυσι είδαμε στις πασαρέλες την άνοδο της σιλουέτας σε Α γραμμή. Φέτος οι οίκοι που την υιοθέτησαν στις S/S 2024 συλλογές τους πολλαπλασιάστηκαν, με τους Bottega Veneta, Carolina Herrera και Brandon Maxwell να είναι μόνο μερικοί από αυτούς.
Και δεν είναι μόνο οι γραμμές στα ρούχα και τα παπούτσια, αλλά μια στρατιά από μοντέλα περπάτησε στα fashion shows οίκων μόδας κρατώντας ladylike τσάντες. Ενα από τα πιο περιζήτητα σχέδια της σεζόν έρχεται από τον οίκο Alaïa, που παρουσίασε την τσάντα Le Teckel σχεδιασμένη σε ορθογώνια δερμάτινη σιλουέτα και με μακριά λεπτά λουράκια για να κρατιέται στον ώμο.
Αυτή η αίσθηση επιστροφής σε πιο κομψά πρότυπα ντυσίματος που παραπέμπουν σε ανάλογα από περασμένες δεκαετίες συνέπεσε χρονικά με την εμφάνιση στις αρχές του έτους σειρών μικρού μήκους γύρω από την ιστορία των θρυλικών σχεδιαστών Κριστόμπαλ Μπαλενσιάγκα και Κριστιάν Ντιόρ. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα συγκυρία που μας έκανε όχι μόνο να ταξιδέψουμε νοερά στα λαμπερά ατελιέ του Παρισιού από τα τέλη των 40s μέχρι τα 70s, αλλά και να εκτιμήσουμε ξανά αυτές τις διαχρονικές και ρομαντικές γραμμές.
Μάλλον αναμενόμενο, λοιπόν, που η πιο πολυσυζητημένη εμφάνιση από τη βραδιά των φετινών Οσκαρ ήταν η τουαλέτα Balenciaga σε μαύρο και λευκό χρώμα, αναπαραγωγή ιστορικού σχεδίου από τη δεκαετία του 1950, που φόρεσε η Κάρεϊ Μάλιγκαν, κερδίζοντας τις εντυπώσεις κι ας έχασε το αγαλματίδιο.