Όταν κρατάμε στα χέρια μας μία τσάντα Louis Vuitton, φοράμε στα δάχτυλα μας ένα δαχτυλίδι Tiffany & Co ή φοράμε ένα πουλόβερ Loro Piana, εύκολα καταλαβαίνουμε μία ποιοτική διαφορά η οποία κάνει τα αντικείμενα αυτά της LVMH, όπως και πολλά άλλα προϊόντα του οίκου, περιζήτητα σε όλο τον κόσμο. Αυτή λοιπόν η διαφορά οφείλεται αφενός στα εκλεκτά υλικά που χρησιμοποιούνται και αφετέρου στον (έστω μερικώς) χειροποίητο τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται τα εν λόγω πολυτελή προϊόντα. Το υψηλό επίπεδο δεξιοτεχνίας έχει αναχθεί σε αξία των περισσότερων luxury brands και συνιστά εγγύηση ποιότητας που τιμά την κληρονομιά τους και τις σχέσεις με τους πελάτες τους.

Όμως, μετά την επιστροφή στην κανονικότητα της αγοράς με την εκπνοή της πανδημίας, η μεγαλύτερη εταιρία πολυτελείας στον κόσμο αντιμετωπίζει μία νέα πρόκληση: να εξισορροπήσει την όλο και πιο ισχυρή ζήτηση για χειροποίητα προϊόντα υψηλής ποιότητας με το εξασθενημένο ενδιαφέρον για την χειροτεχνία ως καριέρα. Μάλιστα, η LVMH προβλέπει ότι θα έχει έλλειμμα 22.000 εργαζομένων μέχρι το τέλος του 2025, έλλειμμα ρεκόρ. Με κάθε γενιά, περισσότεροι εργαζόμενοι στις ΗΠΑ και την Ευρώπη απομακρύνονται από αυτό το είδος χειρωνακτικής εργασίας και προτιμούν θέσεις που συνδέονται με αυτό που είναι γνωστό ως οικονομία της γνώσης. Σύμφωνα με μία πολύ κατατοπιστική δήλωση του Umberto Angeloni του οίκου Caruso:  «Όταν επέστρεψε η ζήτηση, οι άνθρωποι δεν ήταν τόσο ενθουσιασμένοι που θα επιστρέψουν στη δουλειά όσο περιμέναμε. Πολλοί είχαν αλλάξει τον τρόπο ζωής ή τη βιομηχανία τους».

 

Η LVMH προσπαθεί να αντιμετωπίσει την έλλειψη εργαζομένων ενισχύοντας την πρακτική εκπαίδευση, με στόχο να ξεκινήσει την καριέρα χιλιάδων τεχνιτών τα επόμενα χρόνια. Αυτό το καταφέρνει με το πρόγραμμα “ Métiers d’Excellence ”. ‘Όπως αναφέρει και ο διευθύνων του προγράμματος μαθητείας Alexandre Boquel : «Οι άνθρωποι δεν είναι εκπαιδευμένοι. Πρέπει να βρεθούν, να τους εκπαιδεύσουμε ώστε να διαιωνιστεί το savoir-faire της ομάδας και να τροφοδοτηθεί η επιχείρηση με ειδικευμένους εργαζόμενους που μπορούν να διατηρήσουν τα τρέχοντα επίπεδα ανάπτυξης».

Η στρατηγική μαθητείας της LVMH είναι να αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον των πιθανών ασκούμενων ως μαθητευόμενοι και να επεκτείνει το πρόγραμμα ώστε να περιλαμβάνει περισσότερες θέσεις εργασίας και πολλές διαφορετικές τοποθεσίες με την πάροδο του χρόνου. Ταυτόχρονα, το ένα τρίτο των νέων μαθητευόμενων της LVMH «επαναπροσαρμόζονται», αφήνοντας πίσω ψηφιακά επαγγέλματα καθώς ‘γοητεύονται’ από την εργασία τεχνιτών όπως την διδάσκει το πρόγραμμα. Ο γαλλικός κολοσσός εκπαιδεύει 700 μαθητευόμενους φέτος, από 180 το 2018, και στοχεύει να έχει ακόμη περισσότερους το επόμενο έτος.

Σημαντικό μέρος της δουλειάς του Boquel είναι να γνωστοποιήσει το εύρος των θέσεων εργασίας που διατίθενται στην LVMH και στις 75 επωνυμίες της καθώς το μικρό, κατ’ αρχάς, ενδιαφέρον για το ίδιο το «luxury craftmanship», απορρέει και από την άγνοια ευκαιριών. Διοργανώνει εργαστήρια σε λύκεια στη Γαλλία και τις ΗΠΑ, για παράδειγμα, για να μυήσει τους νέους σε αυτές ακριβώς τις ευκαιρίες.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below