Στο Gala του My Style Rocks της Κυριακής το θέμα ήταν η παράδοση και οι παίκτριες έπρεπε να ενσωματώσουν στo look τους στοιχεία από τοπικές ελληνικές ενδυμασίες.
Είδαμε λοιπόν σε όλες τις εμφανίσεις επιρροές από πολλά μέρη της Ελλάδας: Tην Ικαρία, την Κρήτη, την Ήπειρο, τη Σκόπελο αλλά και επίσης και από τον Πόντο.
Αρκετές από τις διαγωνιζόμενες εμπιστεύθηκαν την σχεδιάστρια Φιλάνθη Μπογέα η οποία εκτός του ατελιέ που διατηρεί στο Κολωνάκι με σύγχρονες δημιουργίες ράβει και παραδοσιακές φορεσιές δείγματα των οποίων το ευρύ κοινό γνώρισε μέσα από το reality μόδας.
Φωτογραφία εξωφύλλου George Ataxis
Η δημιουργός μας εξήγησε πως ξεκίνησε να ασχολείται με τις παραδοσιακές ενδυμασίες:
“Την αγάπη μου για την παράδοση μου τη μετέδωσε αρχικά ο πατέρας μου, ο οποίος ήταν δάσκαλος παραδοσιακών χορών κι έτσι από 5 ετών ξεκίνησα να γοητεύομαι μαθαίνοντας παραδοσιακούς χορούς από όλη την Ελλάδα. Μετέπειτα, την αγάπη μου για το παραδοσιακό ένδυμα μου τη μετέδωσε η μητέρα μου, η οποία κόβει και ράβει από τότε που τη θυμάμαι και συνεχίζει μέχρι σήμερα. Η πρώτη μου επαφή, λοιπόν, με την κατασκευή ενδυμασιών ήταν με αυτή των παραδοσιακών σε ηλικία 19 ετών. Θυμάμαι ακόμα τον ενθουσιασμό που ένιωσα όταν έραψα την πρώτη μου παιδική ποδιά για μία νησιώτικη φορεσιά. Οι παραδοσιακές φορεσιές, σου προκαλούν δέος από τα πρώτα κ όλας στάδια δημιουργίας τους. Σήμερα, διατηρώ την προσωπική μου συλλογή παραδοσιακών ενδυμασιών, πιστά αντίγραφα αυθεντικών, από την ευρύτερη περιοχή της Ελλάδας, τον Πόντο, την Καππαδοκία και τη Μικρά Ασία.”
Πως προέκυψε η συνεργασία της με τις παίκτριες του “My Style Rocks”:
“Ένας συνεργάτης πρότεινε στην παραγωγή του My style Rocks το βεστιάριό μας, ώστε να καλύψει ενδυματολογικά τις εμφανίσεις ορισμένων χορευτικών συγκροτημάτων, για το gala της Κυριακής με αφιέρωμα στην Ελληνική Παράδοση. Στη συνέχεια η παραγωγή μας πρότεινε σε κάποια κορίτσια για να κάνουν styling σε παραδοσιακές ενδυμασίες της Βέροιας, της Σίφνου και της αστικής Ιωαννίνων. Εγώ παρ’όλο που δε βλέπω τηλεόραση, ήμουν θετική και ανοιχτή σε αυτό μια και σχεδιάζω και εγώ ρούχα. Με τη Φωτεινή, μας έφερε σ επαφή ένας κοινός καλός μας φίλος μέσω του οποίου μου ζήτησε την ενδυμασία της Καρπάθου. Όταν γνωριστήκαμε και είδα πόσο δημιουργική και υπέροχη είναι της πρότεινα την ενδυμασία της Σκοπέλου η οποία είναι ένα αριστούργημα και ήμουν σίγουρη ότι θα την απογειώσει. Συμφώνησε, την απογείωσε και κέρδισε. Η συνεργασία μας συνεχίζεται, εφόσον θα επιμεληθεί η ίδια το styling του project που ετοιμάζω, με θέμα “nationality is an illusion” και θα πραγματοποιηθεί σύντομα.”
“Στη Φωτεινή Τράκα λοιπόν η οποία αναδείχθηκε και νικήτρια, έδωσα 1)το Μόρκο ή βόλτα. Το νυφιάτικο και πιο επίσημο φουστάνι της Σκοπέλου, μαζί με τη στόφα, από την οποία διαφοροποιείται λόγω του κεντητού του ποδόγυρου. Πρόκειται για φουστάνι αναγεννησιακού τύπου, με τιράντες, φαρδιά πτυχωτή φούστα από μαύρο ατλάζι και μεγάλο φυτικό μοτίβο του κεντήματος με έντονα χρώματα, το οποίο αναπαριστά γλάστρα με λουλούδια 2)εσωτερικό φουρό 3)τον κεφαλόδεσμο. Ο στολισμός του κεφαλιού αποτελείται από ένα δικτυωτό πλέγμα φτιαγμένο από μαύρο μετάξι, το καβούκι ( εξάρτημα του κεφαλόδεσμου ), το καπιτσέλι, τη χρυσοκέντητη σάλπα ( στολίδι ) και το μαντήλι.”
Φωτογραφία Γιώργος Μπαμπούκος
Εκτός από την ενδυμασία της νικήτριας, η Φιλάνθη έδωσε και σε ακόμη τρεις διαγωνιζόμενες τα εξής ρούχα:
Στη Χριστίνα Παπαδέλη έδωσα Βέροια. 1)Το μακρυλέμπαντο ελαφρύ παλτό από μαύρο ύφασμα χρυσοκεντημένο. 2)Στο κεφάλι φορούσε το περίφημο φακιόλι, ίσια κιμπάρικα σεμνά στολισμένο με μαργαριτάρια γύρω – γύρω.
Στην Κωνσταντίνα Κωνσταντινίδη έδωσα Αστική Ιωαννίνων 1)Πιρπιρί: γυναικείος, αμάνικος γιορτινός επενδύτης από μαύρη τσόχα. Σημαίνει ένα είδος πολυτελούς χρυσοκέντητου πτυχωτού πανωφοριού. 2)πόρπες και φλουριά.
Στη Μαρία Λέκκα έδωσα το μεσάτο Ντουλαμά της Σίφνου που είναι κατασκευασμένος από χοντρή, χρυσοΰφαντη στόφα και έχει στενή σχέση με τα αστικά ενδυματολογικά σύνολα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.