Το artistic παρουσιαστικό της δεν μαρτυρά τις σπουδές της πάνω στις Πολιτικές Επιστήμες και την πολυετή προϋπηρεσία της στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Νομίζεις ότι εργάζεται κάπου στη μόδα ή στην τέχνη και όχι ότι είναι μια δραστήρια business architect που υλοποίησε αμέτρητες επιχειρηματικές ιδέες για άλλες εταιρείες. Οι μεταπτυχιακές σπουδές της στη Διπλωματία Πόλεων και στον Πολιτισμό ήταν αυτές που ακόνισαν καλά τα ευέλικτα αντανακλαστικά της και μέσα στην οικονομική κρίση προέβλεψε την άνοδο του design, δημιουργώντας τότε ένα από τα πρώτα concept stores στη χώρα με διάφορους Έλληνες σχεδιαστές.
Η ιδέα για τη δική της εταιρεία καλλιεργήθηκε όταν διαπίστωσε ότι λείπει μια πλατφόρμα που θα ενώνει διαφορετικούς καλλιτέχνες και αποφάσισε να δημιουργήσει μια γκαλερί με συνδετικό κρίκο το μετάξι που τόσο αγαπά. Σκαρφίστηκε ένα έξυπνο λογοπαίγνιο από τις λέξεις «μαντίλι» και την αγγλική «mentality» (νοοτροπία) για να προσδιορίσει τη φιλοσοφία του brand, κι έτσι η Mantility έγινε πραγματικότητα. Για την ίδια, το μετάξι έχει νοημοσύνη, φέρει στις ντελικάτες ίνες του τις αξίες του σύγχρονου ελληνικού design, αλλά και την παράδοση της μεταξουργίας, συνδυάζει τη μόδα με την τέχνη. Αυτή την ιστορία θέλει να κάνει γνωστή μέσα από κάθε limited-edition σχέδιο στα πέρατα του κόσμου ανοίγοντας το δικό της «δρόμο του μεταξιού».
Το brand ξεκίνησε το 2019 ως startup επιχείρηση μέσω crowdfunding, ενώ ένα χρόνο μετά λανσάρατε το e-shop και ακολούθησε το φυσικό κατάστημα στην Καβάλα. Ποιες ήταν οι αρχικές προκλήσεις και πώς επιβιώνει σήμερα μια νεοφυής εταιρεία κρατώντας μάλιστα την έδρα της στην επαρχία;
Η βασική πρόκληση είναι η έλλειψη πρόσβασης σε πόρους, δημοσιότητα και επιχειρηματικά δίκτυα που σου προσφέρει μια μεγαλύτερη πόλη. Η τεχνολογία μπορεί να βοηθάει, αλλά πάντα χρειάζεται φυσική διασύνδεση και επαφή. Βέβαια, η εγγύτητα που υπάρχει στις μικρές πόλεις μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία ενός ισχυρού τοπικού δικτύου προμηθευτών, συνεργατών και καναλιών διανομής, και σε αυτό ακριβώς έχουμε επενδύσει. Επιπλέον, πιστεύουμε ότι το ελληνικό design μπορεί να καταστεί βασικό εξαγώγιμο προϊόν και να αποτελέσει sub-brand της χώρας. To design εν γένει αποτελεί για την πλειονότητα των ανθρώπων τρόπο ζωής και αντίληψης της καθημερινής αισθητικής. Αυτός ο «μηχανισμός ζωής» από πίσω του έχει επαγγελματίες και οικονομικά συστήματα. Για να έχουμε λοιπόν αισθητική και εργονομία θα πρέπει να στηρίξουμε αυτό το μηχανισμό.
Μιλήστε μας για τα στάδια παραγωγής του μαντιλιού. Από πού προμηθεύεστε το μετάξι και ποιο είναι το ταξίδι του από κει και πέρα;
Όλες οι δημιουργίες της Mantility αποτυπώνονται σε 100% μετάξι υψηλής ποιότητας και τα μαντίλια μας παράγονται στο Σουφλί από τέταρτης γενιάς μεταξουργούς. Ωστόσο, το ταξίδι κάθε μαντιλιού ξεκινάει από το σχεδιαστή. Στο κέντρο της φιλοσοφίας μας βρίσκονται ο καλλιτέχνης και το σχέδιο και εκεί εδράζεται η καινοτομία μας. Συνεργαζόμαστε με πολλούς δημιουργούς απ’ όλες τις πτυχές του ελληνικού design, όπως ζωγράφους, γραφίστες, εικονογράφους, αρχιτέκτονες, κεραμίστες, σκηνογράφους, graffiti artists, και αποτυπώνουμε τα σχέδιά τους σε μεταξωτά μαντίλια που διατίθενται σε αριθμημένα και υπογεγραμμένα από τον καλλιτέχνη αντίγραφα (50-200). Γι’ αυτό, άλλωστε, αυτοπροσδιοριζόμαστε και ως «γκαλερί μεταξιού» και όραμά μας είναι αυτή η γκαλερί να καταστεί ένα σημείο συνάντησης, ένας νέος τόπος αυθεντικότητας, μια πολυδιάστατη εικαστική συλλογικότητα.
Πόσο βιώσιμη για το περιβάλλον μπορεί να είναι η διαδικασία παραγωγής ενός μαντιλιού;
Ως ανθρωποκεντρική επιχείρηση, η εταιρεία έχει ψηλά στην αξιακή της ιεραρχία την ηθική και τη βιωσιμότητα. Ξεκινάμε από το ίδιο το υλικό, το μετάξι, που είναι 100% φυσική ίνα, βιοδιασπάται εύκολα και δεν μολύνει το περιβάλλον όπως άλλα υφάσματα με βάση το πετρέλαιο, ενώ το μελάνι που χρησιμοποιείται για την ψηφιακή εκτύπωση των σχεδίων είναι πιστοποιημένο με OEKO-TEX®. Επίσης, όλα τα μεταξωτά προϊόντα και οι συσκευασίες μας είναι οικολογικές και προέρχονται από την Ελλάδα, και συγκεκριμένα από το Σουφλί, την Καβάλα και τη Θεσσαλονίκη, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που προκαλούν οι απομακρυσμένες μεταφορές και προμήθειες. Τέλος, στο πλαίσιο των πρακτικών βιωσιμότητας που εφαρμόζουμε, εντάσσεται και η πρωτοβουλία μας «Re-Mentality of Silk». Ελαττωματικά μαντίλια που διαχωρίζονται κατά τον ποιοτικό έλεγχο και απορρίπτονται μεταποιούνται σε μεταξωτά φορέματα, jean jackets, χειροποίητα σημειωματάρια, κοσμήματα και τσάντες.
Πέρα από τα μαντίλια, βλέπουμε ότι η συλλογή επεκτείνεται και σε άλλα αξεσουάρ και δημιουργίες.
Ο εμπλουτισμός της συλλογής με νέα προϊόντα είναι αποτέλεσμα της σχέσης που έχουμε οικοδομήσει με τους «Mantility Collectors», δηλαδή τους ανθρώπους που μας εμπιστεύονται. Μας αρέσει να πειραματιζόμαστε με νέα υλικά και συνδυασμούς και να επενδύουμε σε καινούριες συνεργασίες.